מעון "רמת חיפה" (צילום: יגאל זלמנסון, Pikiwiki Israel, CC BY 2.5)
מעון "רמת חיפה" (צילום: יגאל זלמנסון, Pikiwiki Israel, CC BY 2.5)

הוגשו כתבי אישום נגד החשודים בהתעללות בחוסים במעון "רמת חיפה"

כתבי האישום הוגשו נגד שישה חשודים שעבדו במעון. אחד מהם, מוחמד חטיב מטמרה מואשם בהתעללות שגרמה למותו של החוסה אפרים בן ברוך. לשאר הנאשמים מיוחסות עבירות התעללות קשות בחוסים אחרים

פורסם בתאריך: 8.2.22 20:27

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בעיר שני כתבי אישום נגד שישה חשודים בגין התעללות חמורה בחוסים חסרי ישע במעון "רמת חיפה". אחד מהם, מוחמד חטיב, (22) מואשם בהתעללות שגרמה למותו של החוסה אפרים בן ברוך (29).

מעון "רמת חיפה" הוא מעון שבו מתגוררים קטינים ובגירים, הלוקים במגבלות שכליות שונות וכן בעלי צרכים מיוחדים, אשר בשל מצבם אינם יכולים לדאוג לצורכי מחייתם, בריאותם או שלומם. חמישה מהנאשמים בשני כתבי האישום שימשו מטפלים ומדריכים של אותם חוסים.

על פי כתב האישום הראשון, שהוגש נגד מוחמד חטיב, תושב טמרה, ששימש מטפל במעון, במסגרת עבודתו התעלל חטיב בבן ברוך, תקף אותו וביצע בו מעשי אלימות רבים, עד שהמנוח נזקק לטיפול רפואי בבית חולים, שם אושפז וכעבור שבועיים נפטר. בנוסף, כך על פי כתב האישום, תקף חטיב חוסים נוספים במועדים שונים, בין היתר, דחף אותם, גרר אותם על הרצפה, משך אותם בפראות ובעט בהם.

העבירות המיוחסות לחטיב הן המתה בקלות דעת, התעללות בחסר ישע על ידי אחראי ותקיפה.

 

 

על פי כתב אישום השני, שהוגש נגד חמישה עובדים נוספים במעון – שאדי טרביה (32) מסכנין, סרור אבו ג'בל (45) מחיפה, יוסף ישראל (62) מקרית אתא, ראפת תיתי (28) מבענה ואינסאף אבו חליס (56) מחיפה, החמישה תקפו במספר מועדים חוסים במעון, בין היתר בכך שמשכו אותם באגרסיביות, צבטו אותם, הרימו אותם בכוח, תוך כדי משיכות בידיים וברגליים ודחפו אותם.

לנאשמים אלו יוחסו עבירות תקיפה, ובנוסף, לנאשם שאדי טרביה יוחסה עבירת התעללות בחסר ישע על ידי אחראי, זאת לאחר שתקף והתעלל באחד החוסים במעון, בין היתר בכך שסטר לו, משך אותו, דחף אותו וצבט אותו.

עו"ד דן זילברמן (צילום: מיה לוי בן חיון)

עו"ד דן זילברמן (צילום: מיה לוי בן חיון)

במקביל להגשת כתבי האישום, הפרקליטות הגישה בקשה לאסור על הנאשמים לעבוד בעבודה הכרוכה בטיפול או קשר עם חסרי ישע או קטינים עד תום ההליכים המשפטיים.

כתבי האישום הוגשו וטופלו באמצעות עו"ד אבי אור זך מפרקליטות מחוז חיפה. הפרשה נחקרה על ידי תחנת חיפה במשטרת ישראל.

עו״ד דן זילברמן, המייצג את משפחתו של אפרים בן ברוך ז"ל מסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "למרות שעבר זמן רב מדי מיום קרות אירוע תקיפתו של אפרים בן ברוך ז"ל ועד להגשת כתב האישום נגד הנאשם המרכזי ויתר הנאשמים, משפחתו של המנוח מברכת על הגשתו.

"אנחנו מקווים מאוד, כי בית המשפט לא יקל ראש בחומרת המקרה, שבו חוסה חסר ישע הותקף בצורה אכזרית וללא כל הצדקה על ידי מי שהיה אמון על ביטחונו וכי ינקוט ביד חזקה ובענישה המרבית ביותר שסעיפי האישום קובעים. משפחתו של אפרים בן ברוך ז"ל, מודה לכולם על המשך התמיכה וההתעניינות בשלומם לאורך השנתיים וחצי שחלפו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר