בית הספר היסודי עין הים
בית הספר היסודי עין הים

חודש וחצי לפתיחת שנת הלימודים, ובבית הספר היסודי עין הים עוד אין מנהל

מאז הודיע המנהל המיתולוגי ברוך יעקובי על פרישתו במאי האחרון, משרד החינוך לא מצליח למצוא מועמד מתאים. ההורים, החוששים ממנהל שיונחת מבחוץ, מבקשים שייעשה מינוי מתוך בית הספר. בבתי הספר במחוז חיפה חסרים עדיין 14 מנהלים. משרד החינוך: "אנחנו פועלים לפי הנהלים"

פורסם בתאריך: 15.7.22 12:42

קשיים במציאת מנהל לבית הספר הממלכתי עין הים, שיחליף את המנהל המיתולוגי של בית הספר ברוך יעקובי. מאז הודיע יעקובי במאי האחרון על פרישה לאחר 20 שנות ניהול, משרד החינוך לא מצליח למצוא מועמד מתאים לניהול. גורם המעורה בפרטים מסר, כי למכרז ניגשו רק שתי מועמדות ואף אחת מהן לא נבחרה לתפקיד. היום (שישי) פרסם משרד החינוך מכרז נוסף למשרת מנהל עין הים אליו ניתן להגיש מועמדות עד 23 בחודש.

מיעוט מועמדים למשרות ניהול בתי ספר היא בעיה כלל ארצית. רק במחוז חיפה עדיין מחפשים מועמדים ל-14 משרות ניהול, ובהן לחטיבת הביניים עירוני א', לחטיבת הביניים אליאנס ולבית ספר היסודי צליל ים לחינוך מיוחד בקרית ים.

הורים לתלמידים בעין הים מביעים דאגה ממינוי חיצוני לא מתאים, שינחית על בית הספר מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל.

הורה: "נותרנו בלי מנהל, בשעה שיש מועמד נהדר מתוך בית הספר".

יו"ר ועד ההורים בעין הים אילן פרקש: "חד משמעית, אנחנו מעדיפים מינוי מתוך בית הספר. יש דמויות שמתאימות לניהול ואני יכול בוודאות לומר שלפחות אחת מתאימה מאוד".

לא עדיף לקיים מכרז נוסף, כדי שיגיע מישהו עם כישורי ניהול?

״לבית הספר עין הים יש ייחודיות בשילוב של שלושה גורמים: דמות מובילה, הצוות והקשר עם הקהילה וההורים. זה משולש שבעין הים היה עד עכשיו מאוד ברור וסגור. כאחד שקשור בשורשים עמוקים לבית הספר ודואג גם לנושא החינוכי וגם לנושא הקהילתי, זה היה הדבר הראשון שעלה לי בראש, כשנודע לי שאין עדיין מנהל מחליף ליעקובי. הרי על מה בנוי בית הספר? מהו חוזקו? זו לא השכונה עצמה שלה יש פוטנציאל מוגבל להביא כל שנה תלמידים חדשים לבית הספר, אלא השילוב עם הילדים שבאים מחוץ לשכונה. כשהורים המתגוררים מחוץ לשכונה מגיעים לעין הים לראות מה זה הדבר הזה שקורה כאן, ואם כדאי לרשום את הילדים שלהם לבית הספר, הם מקבלים הסבר ותמיד יש התלהבות. יש כאן מוסד חינוכי שהוכיח את עצמו, והם יודעים שלא מוכרים להם אשליות. צריך דמות שתדע לשבת עם ההורים ולהסביר את הרעיון הזה. אלו לא רעיונות טריוויאליים שגרתיים שתמצא בכל מקום. זה מה שיקבע למעשה את מספר התלמידים שיגיעו כל שנה לכיתות א'. ברגע שהכיתות הללו מסודרות ומספר התלמידים יציב, זה נותן יציבות לבית הספר שימשיך להצליח ולשגשג. ברגע שתהיה ירידה במספר התלמידים כמו שחווינו לפני שיעקובי הגיע, זה יהיה אוי ואבוי. לכן, צריך דמות שתייצג את הרעיון הזה בצורה המיטבית להורים. רק מישהו שכבר נמצא במערכת יידע לעשות את זה".

 

 

ד"ר אבי מגיד, תושב כרמליה, אב לילדים בבית הספר עין הים ולבת בוגרת בית הספר: "אני חושש שאם יהיה מינוי חיצוני זה יכול להיות מאוד קריטי לעתיד בית הספר. מדובר בבית ספר עם אג'נדה חינוכית מאוד מיוחדת שכל הצוות מחויב לה, וזה יוצר את הייחודיות של בית הספר. אם יגיע מנהל חיצוני שלא מכיר טוב את העשייה ואת הדרך החינוכית שיש בעין הים, בית הספר יכול לאבד את האופי המיוחד שלו. במצב הזה לצערי הוא עלול להיות בית ספר ללא ייחודיות".

ומה, לדעתך, יהיו ההשלכות?

"כיום מחצית מאוכלוסיית בית הספר מגיעה מחוץ לשכונה (בית הספר שוכן בקרית שפרינצק; ש"מ), כשהתלמידים האלה נבחרים באמצעות הגרלה בגלל הביקוש הגבוה. אם בית ספר יאבד את הייחודיות שלו, לא בטוח שאותם הורים שאני נמנה איתם, ישלחו את ילדיהם לעין הים. התוצאה תהיה שמפעל חינוכי מדהים שכזה אחרי כל כך הרבה שנים, אם הוא יתבסס רק על ילדי השכונה, לא יוכל להמשיך ולהתקיים. יש סיכוי רב שהוא שייסגר בגלל מיעוט תלמידים".

מה האלטרנטיבה?

"לקחת מורה מבית הספר. מתוך ניסיון שלי כהורה שם, כל המורים מחויבים לדרך ולגישה החינוכית. כולם למדו בשטח במשך שנים רבות מברוך יעקובי ומהעבודה המשותפת איתו. אם ייבחר מישהו מתוך בית הספר, העשייה תימשך באותו הקו שהיה עד עכשיו, ושאר המורים ימשיכו באותה דרך להתנהל מול אותו מנהל".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנחנו פועלים לפי הנהלים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמא בחרדה

    אין לי מילים. אני פשוט חרדה מהעניין הזה !!!
    הכל תמיד ברגע האחרון. די!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר