עו"ד פאחר ביאדסי (צילום: דוברות העירייה)
עו"ד פאחר ביאדסי (צילום: דוברות העירייה)

הטיל פצצה: ביאדסי הסיר את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל העירייה

במכתב לראש העיר עינת קליש רותם כתב עו"ד פאחר ביאדסי כי הוא החליט להסיר את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל עיריית חיפה, וטען לגזענות בהליך המינוי: "תנאי הסף עבור מועמד ערבי ואופן בדיקת מועמדותו עדיין אינם שווים לאלו של מועמד יהודי"

פורסם בתאריך: 5.9.22 11:24

עו"ד פאחר ביאדסי הודיע לראש העיר עינת קליש רותם על הסרת מועמדותו לתפקיד מנכ"ל העירייה. במכתב, שהעתק ממנו נשלח למ"מ ראש העיר נחשון צוק וליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, כתב ביאדסי: :"לאור החלטת בית המשפט להחזיר את מועמדותי לבחינת ועדת הכשירות בשנית בשל 'היעדר הנמקה', למרות שזו הצביעה פה אחד לאישור מועמדותי ב-18 באוגוסט, החלטתי בצער רב ועם המון גאווה להסיר את מועמדותי לתפקיד מנכ"ל עיריית חיפה".

עוד כתב ביאדסי: "אני עושה זאת מתוך אחריות ומתוך ראייה רחבה וריאלית, ולא אתן להעניש אותך באופן אישי בגלל ניסיונות
מכוונים לחיסול מועמדותי, בכך שתיוותרי ללא מנכ“ל בעיר שכבר חמישה חודשים מתנהלת בלי מנכ"ל בשל הליך מינוי שהפך לטלנובלה טורקית. ברור לי היום כי התהליך ייגרר ואף עשוי שלא להסתיים כלל. עוד במהלך הדיון בבית המשפט הבעתי את הסתייגותי בפני השופט מהחלטתו להחזיר את הדיון לוועדה בשל 'היעדר הנמקה' של מאן דהוא, והבהרתי כי המשמעות היא סחבת של עוד חודשיים לפחות, שמותירה את העירייה ללא מנכ“ל ואת הרכבל (מקום עבודתי) בחוסר ודאות – שיקול שהוא כבד ומכריע עד מאוד עבורי ולהמשך דרכי".

לדבריו, "אני פועל גם מתוקף מחויבותי למקום עבודתי ברכבל שחוסר הוודאות והסחבת משליכים על קליטת מנכ"ל חדש במקומי, ואין זה אחראי מבחינתי להשאיר עסק שניהלתי כשבע שנים בחוסר ודאות מוחלט, שבבסיסו עומדים חיי אדם. את החוויה המרה והמעיקה ברדיפה אחר משרד הפנים לקביעת מועד התכנסות הוועדה לעולם לא אשכח, והיא אינה משאירה מקום לספק כי המגמה הינה ותישאר למשוך זמן כסחבת מכוונת, גם חרף ההבנה כי לא ניתן לנהל עיר ללא מנכ"ל במשך תקופה כה ארוכה. זימון הוועדה, התנהלות פתלתלה של פקידי משרד הפנים אל מול המחלקה המשפטית של העירייה, והתחמקות של נציגים מלהשתתף בדיוני הוועדה תחת תואנות,
אמתלות ותירוצים למיניהם הפכו את הליך המינוי לפוליטי ורווי אג'נדות אישיות. מקומם שהליך שגרתי למינוי בכירים, במיוחד במשרת אמון, הפך להליך שהוא נחלת הכלל המאפשר לכל דכפין להתערב. אם לא די בשלושה חודשים שבהם חצי מדינה התערבה במינוי, הרי שנוסף בונוס של עוד חודשיים כהזדמנות לאחרים להצטרף".

 

 

עוד כתב ביאדסי: "אני מודה לחברי ועדת הכשירות שלמרות רעשי הרקע תמכו במועמדותי לאחר דיון ארוך שבו הוצג בפניהם מכלול הנתונים. כולי גאווה שלמרות השמצות חסרות רסן בחרו בי פה אחד, חרף טענות שהועלו שוב ושוב בניסיון להפוך גבשושית להר. צר לי היום שאני נאלץ לשלם מחיר אישי כבד בשל 'חוסר הנמקה' בפרוטוקול ועדה, שהתכנסה אחרי שלושה חודשים של העברת מסמכים בדיקות והבהרות לכל. הליך הבחירה התנהל לעתים באופן מביש ומשפיל, מדיף ריח גזעני, שיקולים זרים ורדיפה אישית ממוקדת, והוא חושף את הפנים המכוערות של מקבלי ההחלטות, ועל זה בדיוק נאמר – אוי לה לאותה בושה, אוי לה לאותה כלימה".

ביאדסי הוסיף: "אני עושה זאת בלב כבד מכיוון שראיתי בבחירתך בי צעד היסטורי למינוי מנכ"ל ערבי בעיר מעורבת, השלישית בגודלה בישראל. צעד אמיץ, חסר תקדים וביטוי הלכה למעשה לרצונך הכן לבחור בחיים משותפים לחיפה, נוסף על הערכתך המקצועית אלי. את פוליטיקאית מהזן שעושה בפועל ולא מהזן שמדבר בתאוריה ובסיסמאות נבובות. ראש עיר שרואה את הערבים באופן טבעי שותפים מלאים בקבלת החלטות, ולא מסתכלת עליהם בהתנשאות כמארחים, כנותני שרות וככאלה שרק מיישמים ומצייתים להוראות. אני מודה לך על הבעת האמון הבלתי מתפשרת בי ועל עמידה איתנה מאחורי אל מול קמפיין השמצה ארסי וממומן שלא רואה את האדם מאחורי המינוי, ומבטל עשייה הישגים והצלחות שעשיתי בשירות העיר חיפה. ריח רע נודף מהליך המינוי, שיקולים זרים שחציהם מופנים ישירות אלי וגם אלייך, וכפועל יוצא משליכים על כל הליך המינוי. לצערי עולה כי תנאי הסף עבור מועמד ערבי ואופן בדיקת מועמדותו עדיין אינם שווים לאלו של מועמד יהודי. אולי הסיכוי שאהיה מנכ"ל עיריית חיפה נגדע, אולי נדחה ואולי לא יתממש לעולם, אך לילדי אמשיך להגיד השכם והערב שכל אחד מהם וכל ילד ערבי יכולים להיות ביום מן הימים מנכ"ל עיריית חיפה, חרף ולמרות אותם חשוכים. מועמדים ערבים יכולים להנהיג ולהוביל בכל תפקיד, ואין לקטלג אותם כקבלני קולות ועובדים זוטרים במשרות זניחות".

את מכתבו סיים ביאדסי בתודה לראש העיר "על אמון שאינו מובן מאליו ושהוא ראוי לכל הערכה. כולי תקווה כי תקבלי הודעתי בהבנה וכי תמשיכי לשמור בחירוף נפש על חיים משותפים אמיתיים בחיפה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ניר

    אופוזיציית השנאה ניצחה. היא נחושה לחסל את חיפה ולהביא לחורבנה. כל מינוי של קליש היה זוכה לאותה התנגדות, ללא קשר ערבי או יהודי. בשורה התחתונה" תושבי חיפה הפסידו. אופוזיציית השנאה שמחה היום.

  2. אחד העם

    הפצצה היחידה שהוא הטיל היא מרירות ושנאה של הציבור הערבי כלפי הציבור היהודי בחיפה בטענות על גזענות וזאת לאחר שנבחר ע"י ראש העיר לשמש בתפקיד של לא אחר מאשר מנכל העירייה !

    מזל שאדם כזה לא קיבל תפקיד, חיפה שסועה וזקוקה לחיבור ולא הפרכות על גזענו.
    בחירה גרועה בתיאור הסיבה להסרת המועמדות.

  3. רונן

    ראשת העיר הגב. קאליש צריכה לפנות בהקדם את מקומה להתפטר ולחזור לביתה.
    הנזק שהיא גורמת לעיר כבד מנשוא.
    בעית חזירי הבר שמסתובבים באזור הכרמל מציקים לתושבים ומהווים סכנה מוחשית לילדים לזקנים וגם לכל הולך רגל, בעיה שקאליש לא הפנימה שהיא חמורה ודורשת טיפול יסודי.
    והבעיה שהיא עצמה יוצרת לכל תושבי חיפה היהודים.
    צריכים רק להזכר בניסיון הרצח של הנערה הערביה מחליסה בגן הזיכרון שנגמר בנס, ההפגנות של ערביי חיפה עם דגלי פלשתין, כאילו הם חיים במדינה של אבו מאזן ולא במדינת ישראל בעלת הלאום היהודי.
    יש לטפל בבמערכת החינוך של הערבים ששמעודדת אלימות טרור ושנאה ליהודים, ויש למנות מנכ"ל יהודי לעיר בה יש רוב יהודי.

  4. עובד עירייה וותיק

    איזה הזוי מהיכן הגעת מהירח? בעיריית חיפה יש גזענות? אתה צוחק עלינו? הטיעון הכי קלוש ודמיוני שיכול להיות בעיר מעורבת

  5. חיפה צריכה מנכל מקצועי נקי וישר לא משנה מה שמו ומגזרו

    גם למנכל חברת הכרמלית לא התאים ולא ברור איך מונה
    מאז יש שם בלאגן שלם.
    כל אחד מהמגזר שלא מקבל את מה שרוצה ישר פותח בנאומים על גזענות.
    בעיקר הונאה של ועדות הבחירה, זה מה שהיה פה מצידו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר