שבט צופי הים חיפה (צילום: שושן מנולה)
שבט צופי הים חיפה (צילום: שושן מנולה)

שבט צופי הים חיפה יוצא למאבק על עתידו

חברת נמלי ישראל דורשת משבט צופי ים חיפה להתפנות מהשטח שבו הוא פועל ואשר שייך לחנ"י. כעת, לאחר כ-100 שנות פעילות, מתכננים החניכים, המדריכים ובוגרי השבט פעולות מחאה נגד עיריית חיפה, שהתחייבה בעבר לארגן מקום חלופי בחוף השקט לתנועת הצופים אך עד כה הדבר לא קרה

פורסם בתאריך: 15.9.22 15:06

שבט צופי ים חיפה ייאלץ להיסגר בסוף דצמבר 2022 לאחר כ-100 שנות פעילות. כפי שנחשף אתמול (רביעי) ב"כלבו – חיפה והקריות", חברת נמלי ישראל (חנ"י) דורשת מתנועת צופי הים חיפה ומאגודת יורדי ים זבולון להתפנות מהשטח שבו הן פועלות ואשר שייך לחנ"י.

בעקבות הדרישה מתכננים החניכים, המדריכים ובוגרי שבט צופי הים פעולות מחאה נגד עיריית חיפה שהתחייבה בעבר לארגן מקום חלופי בחוף השקט לתנועת הצופים אך עד כה הדבר לא קרה. בהקשר זה יצוין כי במכתבה לצופי הים וליורדי הים כתבה חנ"י כי היא "עשתה ניסיונות רבים להגיע להבנות בכל הנוגע לאפשרות העתקת פעילותכם לחוף השקט, וזאת לפנים משורת הדין וכמחווה של רצון טוב. למרבה הצער, ניסיונות אלה לא צלחו חרף מאמציה של חנ"י, וזאת בעיקרו של דבר בשל היעדר שיתוף פעולה מצד עיריית חיפה, ולנוכח דרישות בלתי סבירות שהועלו מטעמכם. לפי מה שנמסר לחנ"י, לא ניתן יותר לקיים את הפעילות בצורה בטיחותית, אך יתרה מכך – גם כשנעשו ניסיונות לקבוע כללי בטיחות הסתבר כי אינכם מקפידים על קיום כללי הבטיחות הקבועים בדין ובהנחיות רספ"ן (רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה; ש"מ) בכל הנוגע לפעילותכם במי הנמל, לרבות בכל הנוגע לחובה לתאם את פעילותכם עם גורמי הנמל השונים ולהקפיד על הפלגה בנתיב שהוגדר בהנחיית רספ"ן. יודגש כי בהתאם למידע שנמסר לנו מהגורמים הרלוונטיים, בפעילותכם בשיט בבריכת הנמל יש סכנה בטיחותית של ממש, ואין חנ"י יכולה להשלים עם מצב דברים זה".

 

 

בוגר השבט ואחד ממארגני המחאה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אם צריך, נציב סירות ברחבת העירייה כדי שראש העיר עינת קליש רותם תדע שסגירת השבט היסטורי תירשם על שמה. אם העירייה לא תתעשת, בחיפה לא יהיה יותר שבט צופי ים, וזו תעודת עניות לעיר. נתחיל במחאה ובמאבק ונארגן הפגנות. אנחנו מתכוונים לפנות לשרת התחבורה מירב מיכאלי, לחנ"י, לחברת נמל חיפה, לאחראים על הנמל החדש ולכל גורם שיכול לעזור, ונדבר איתם כדי לשנות את רוע הגזירה".

לדבריו, אין מקום אחר בעיר שאפשר להעביר אליו את הפעילות מעכשיו לעכשיו: "השבט רוצה לעבור לחוף השקט כבר שנים, אבל המעבר דורש ביצוע של עבודות תשתית שם והתאמה לפעילות של צופי ים. עם תקציב ורצון טוב ניתן לפתור את הבעיות ולבצע את ההתאמות לקליטת השבט בחוף השקט".

אלו בעיות יש שם שמקשות על המעבר?

"חסרים מבנים כמו מחסנים לציוד ולאחסון הסירות וחדרי פעילות. השטח שם הוא קטן, יש חוף רחצה סמוך, וזה מסוכן יותר מאשר לפעול בתוך הנמל. עם זאת, הפתרון האידיאלי לטווח הארוך הוא החוף השקט לאחר שהעירייה תבנה שם את מה שצריך לבנות".

מתנועת צופי ים ישראל נמסר: "קיבלנו בתדהמה את ההודעה, ואנחנו מטפלים בסוגיה".

מעיריית חיפה נמסר: "העירייה לא 'מבטיחה הבטחות' אלא עוסקת בהסכמים. קיים הסכם עם חנ"י בנושא, שלצערנו לא מקודם".

 

סירת סנונית של צופי הים חיפה (צילום: שושן מנולה)

סירת סנונית של צופי הים חיפה (צילום: שושן מנולה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שליטה על חיינו של חברה ממשלתית עם אינטרס אנטי-עירוני

    האחרון בחיפה שיסגור את האור..
    שנשנה את השם מחיפה לחנ"י-פה?

  2. דן

    פעם היו בנמל חיפה שער 11 מועדון החתירה,זבולון,הפועל,צופי ים ומועדון שיטים כרמל בשנות השבעים עברו לקישון בצמוד לחברת החשמל אולי הגיעה הזמן להעביר את הרוחצים מחוף השקט לחוף בת גלים ואת השטח ליעד כולו למועדוני השיט למנהם

  3. צילום אווירי עופר חיפה

    ברכה ממני לעם היושב בציון.
    הלוואי , הלוואי וכל הנוער יהייה כמו שבת צופי ים וצופים בכלל .
    תרבות , חינוך לבגרות , חברה , שיתוף פעולה , ובטחון – זה צופי ים .

  4. אהוד הלפרין

    מה אתם סחים….. ביהמ"ש קבע שלחנ"י אין זכויות בשטח, ומול העו"ד שלהם גדעון שרויאר נפתחה קובלנה פלילית 8141-10-23

  5. אודי

    ואכן התקיים דיון ב קובלנה, והתברר שעו"ד שרויאר לא הפסיק לשקר גם לשופטת , ובפנים.. אז גדעון שרויאר גם הפסיד וגם חטף הוצאות, הכל קרה בדיון ב 31 ינואר 2024 .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר