נדב גליק משוק הצמחים (צילום: חגית הורנשטיין)
נדב גליק משוק הצמחים (צילום: חגית הורנשטיין)

אלימות, זנות וגניבות: שוק תלפיות שלא הכרתם

בעלי עסקים בשוק תלפיות מאשימים את משטרת ישראל ואת עיריית חיפה בחוסר הביטחון האישי באזור ובאוזלת יד בטיפול בעבריינים. נדב גליק: "הפקחים העירוניים לא יעשו כלום כדי להגן עלינו". נונה צינובר: "המשטרה לא ממש משתדלת, וכך גם העירייה". איל לבקוביץ': "המערכת לא מתפקדת ואתה חייב להגן על עצמך"

פורסם בתאריך: 24.10.22 15:50

בשבת בבוקר החליט נדב גליק, הבעלים של שוק הצמחים בקומה השנייה של מתחם 21 בשוק תלפיות, לכתוב פוסט נוקב וכואב. "בוקר טוב, או לפחות בוקר, לכולם", הוא פתח, "הלילה פרצו למסעדת נונה תלפיות, וזה אחרי שלפני שבועיים פרצו לגג 21. קצת לפני הפריצה הזו ניקבו לתומר מפיצרייה תלפיות את הגלגלים של הרכב. לא הרבה לפני כן פרצו לטלק, ימים ספורים אחרי שפתח את הקפה במקומו החדש בסירקין 21. שלא נדבר על תחנות הסמים באזור סירקין 5, שכולם יודעים על קיומן ורואים את התרחשותן, וגם אתם. ואי אפשר להתעלם מהתקיפה שחווה אייל מגולדמונד ספרים, שרק מוכיחה שלא רק הרכוש של בעלי העסקים בסכנה, גם אנחנו בסכנה. את כל אלה אני יודע לציין, אבל אני בטוח שקרו עוד פריצות ותקיפות שלא הגיעו לאוזנינו".

בהמשך פנה גליק ישירות לראש העיר עינת קליש רותם: "הפרקלטים מאוד יפים, הבמפרים מאוד חינניים, ואת הקרדיט שאת לוקחת על 'החייאת' השוק אנחנו נותנים לך במתנה. קחי הכל. אבל את הצד שלך בדיל הזה את לא מצליחה לספק. הפקחים שתחת אחריותך לא שומרים עלינו ועל השוק. לא כשמישהו נתקף, לא כשנגנב, לא כשפוגעים ברכוש, לא כשמכייסים את הלקוחות שלנו, לא כשכמעט ודורסים אותנו בנהיגה פראית ברחוב, לא כשחונים שלא כחוק, לא כשחוסמים חניות למשאיות, לא כשחבורות הולכות מכות בשוק. כלום. רק דוחות ורק כשנוח לכם, וכשלא באים במגע עם תושבים".

גם למשטרת ישראל פנה גליק בפוסט: "ואתם, משטרת ישראל, גוף ממשלתי אמורפי ומצחיק, אם אין לכם מספיק כוח, מה אנחנו נעשה? אזובי קיר שכמותינו. אתם לא שומרים עלינו. אנחנו משלמי המסים, משלמי הפנגו, משלמי הארנונה, משלמי הדוחות, משלמי המע"מ, משלמי מס הכנסה, משלמי הביטוח הלאומי. אנחנו שמשלמים ועושים מה שהחוק אומר, ולא סופרים אותנו, לא שומרים עלינו. אפילו לא טורחים לדרוש את סרטוני מצלמות האבטחה מעיריית חיפה. אתם פאקינג המשטרה של העיר השלישית בגודלה בארץ. אז מה התפקיד שלכם בעצם?".

גליק, מה הניע אותך לכתוב את הפוסט?

"להגיע לפה בשבת בבוקר ולגלות שלשכנים שלך לקומה פרצו ולקחו את הפדיון של יום שישי, אלכוהול ואביזרי חשמל, זה אף פעם לא כיף. זה קרה כנראה בשעה 6:00 בבוקר, כי המנקה של הבניין ראה את הפורץ אבל הוא הצליח לברוח. אנחנו יודעים מי זה לפי סרטונים ותמונות. הפשע עד עכשיו היה בקומת הרחוב, הוא לא עלה במדרגות, וחשבנו שאנחנו מוגנים עם דלת נעולה בקומת הכניסה".

זו עליית מדרגה תרתי משמע.

"ליטרלי. עכשיו פרצו למסעדה, אבל יש כאן עוד הרבה עסקים, ולא נעים בכלל שזה כבר הגיע עד אלינו. אצלי יש הכי פחות מה לגנוב כי מה הגנב יעשה עם חלבלוב? איפה הוא יחליף אותו תמורת הרואין? כבעל עסק אני יודע כמה קשה עובדים בשביל הכסף הזה שנגנב. אתה עובד כמו חמור, ואז מישהו מגיע בשבת בבוקר ולוקח את זה לכיסו. זה כל כך מצער, אי אפשר באמת לעמוד מול זה בשקט כשזה קורה בעסק שכן שבעליו הם חברים שלך".

זה נושא שיחה בקרב בעלי העסקים פה בשוק?

"לגמרי ובצדק, זה הבית שלנו. אנחנו יודעים בדיוק מה קורה בבית שלנו".

בפוסט הצבעת על שני גורמים כאחראים.

"אתחיל עם מה שיותר קל – המשטרה – כי זה שחור ולבן. יש פה פשע, יש חוק שאסור לגנוב, ועדיין גונבים והמשטרה לא עושה דבר. המשטרה טוענת כבר תקופה ארוכה שאין לה כוח אדם ושהיא לא יכולה לאכוף עבירות רכוש. המשטרה תמהר להגיע למקרי רצח ולהבדיל לתלונות על רעש, אבל לא לעבירות רכוש".

מה היית מצפה מהעירייה לעשות?

"מישהו, העירייה או המשטרה, אשמים בכך שהשיטור העירוני לא קיים. לפקחים העירוניים אין סמכויות, והם גם לא יעשו כלום כדי להגן עלינו, התושבים. אייל מגולדמונד הותקף וברח לסביבת פקחים עירוניים כדי שיגנו עליו. אם הם היו יכולים לעכב את התוקף לרבע שעה ואפילו להכניס אותו לניידת שלהם עד שתגיע המשטרה, הוא לא היה חוטף פטיש בראש. אני לא מיתמם, אני רוצה את שוק תלפיות אותנטי, ועבריינות היא חלק מהשוק. גם בבוקריה בברצלונה מכייסים וגונבים, ואני חושב שגם העירייה וגם המשטרה צריכות למצוא איזה באלאנס – ניידות, תאורת רחוב. אם יהיו יותר נוכחות משטרתית ואכיפה גם לפגיעה ברכוש, זה יעזור להרחיק גם את הדברים הפליליים שאנחנו לא רוצים שיהיו בשוק שלנו, כמו סמים וזנות. צריך להרחיק את הדברים שקורים עכשיו ולא לחכות עד שמשהו רע מאוד יקרה. כולם מכירים את תחנת הסמים בסירקין 5. במקום שתגור שם לחצי שנה ניידת עם צ'קלקה פועלת, שתעשה את ההרתעה הרצויה, לא נעשה דבר".

אז מה בעצם הבעיה הגדולה שממנה אתם סובלים?

"סוחרי הסמים על הקורקינטים שנוסעים לאורך הרחוב ועושים עסקאות, המכוניות המשופרות שנוסעות ברחוב. פה, במתחם 21, לא תראו עסקאות סמים, אבל 20 מטר הלאה כן תראו. פה זה אי של שלום, אבל לפעמים זה גם זולג אלינו, וכך גם הפעם".

יש פה עניינים של פרוטקשן?

"לא, אני לא שמעתי על כך ואני לא חושב שיש פה בעלי עסקים שמאוימים ומשלמים".

נינה צינובר, הבעלים של נונה תלפיות הגיעה בשבת בבוקר לפתוח את העסק כבכל שבת. את מה שהיא ראתה, כנראה לא תשכח לעולם. "מצאתי מקום הפוך לגמרי, וזכוכיות על הרצפה", היא משחזרת, "הוא עשה את זה בצורה די ברברית. מה שמרגיז אותי זה שמדברים כל כך הרבה זמן על הפריצות בבניין, ודבר לא נעשה. אותו אדם כמעט ונתפס, זהותו ידועה כבר מהפריצה הקודמת לגג, העניין דווח למשטרה, אבל כלום. אני לוקחת אחריות כי השארתי את העובדים בשישי לסגור קופה והייתי אמורה לבוא לקחת את הכסף ולא באתי כי הייתי ממש עייפה, אבל עדיין זה לא נעים ולא אמור לקרות. יש הרבה מצלמות ברחוב, ואף אחד לא מסתכל בהן".

כשאת יוצאת מהעסק שלך בערב את פוחדת?

"אני לא פוחדת, אבל מצאתם את הבן אדם הלא נכון לשאול. אני לא מתעלמת מהעובדה שלא נעים פה הרבה פעמים, אבל אני מתה על השוק ועל האקלקטיות שלו. ברור שזה אזור לא בטוח".

מה היית מצפה מהרשויות לעשות כדי לתת לכם הרגשת ביטחון?

"יש פה תחנות סמים וגם המון אנשים מסכנים, ואנחנו כל הזמן נותנים כסף להומלסים. אני מבינה שזה חלק מהחיים של עיר. השוק משקף את המצב בחיפה, ויש פה קונטרסט גדול מאוד, במיוחד עכשיו, כשהשוק הפך למקום בילוי לאלפי אנשים ויש פה אווירה נהדרת, אבל חייבים להילחם בפשע. אני מרגישה שהמשטרה לא ממש משתדלת, וכך גם העירייה. אם שמתם מצלמות בכל מקום, הצבתם פרקלטים והשקעתם בנראות אבל אתם לא עושים דברים בסיסיים כדי לתת ביטחון, אז בשביל מה לעשות בעצם? זה מבאס כי אנחנו אוהבים מאוד את השוק".

 

נינה צינובר מ"נונה תלפיות" (צילום: אלבום פרטי)

נינה צינובר מנונה תלפיות

 

 

טל פרידמן מקפה טלק, מה חווים פה בעלי העסקים?

"בואו לא ניתמם – זה אזור מוזנח. בשנים האחרונות יש פה פעולה עצמאית אורגנית של יזמים עצמאיים, וכשפתחתי את העסק שלי היה לי ברור עם מה אני מתעסק. היה לי גם ברור שאני הולך לעשות כל מה שאפשר כדי להתמגן נגד האוכלוסייה בשכונה. כל אחד מבעלי העסקים ידע לאן הוא מגיע, הגענו למקום עם שכירויות נמוכות. הכל כאן מוזנח, מהביוב ברחובות ועד התאורה החלשה והלא קיימת כשיורדת החשיכה. אשתי מפחדת להסתובב פה בערב לבד. זה השתנה קצת בשנה האחרונה כי יותר עסקים פתוחים עד מאוחר. יש אזורים – 50 מטר מימין, 50 מטר משמאל – במקומות שאין בהם עסקים שפתוחים בערב, שלא נעים להסתובב בהם. מצד אחד אני אומר שיש פה אחריות אישית של בעלי העסקים כי הם ידעו לאן הם מגיעים, ומצד שני, כתושב ובעל עסק שמשלם את מסיו, בהחלט יש פה איזו שהיא אוזלת יד של הרשויות במובן הכי קלאסי של המילה, ואני לא נכנס פה לשיקולי תקציב של העירייה".

מה הם כן יכולים היו לעשות?

"פשוט מאוד – להגביר נוכחות של אנשים במדים, אם זה סיור עירוני או משטרה".

גם אתה חווית פריצה.

"אני הייתי הראשון שפרצו לו, זה היה יומיים לאחר שפתחנו באוגוסט שעבר. אבל לא באים אלי יותר כי שמתי מצלמות ואזעקה והתחברתי למוקד שעובד 24 שעות ביממה".

יש פה פרוטקשן בשוק?

"חד משמעית לא. זו עבריינות קלה, וזו אליה וקוץ בה. כאילו זו עבריינות קלה שאפשר לפתור אותה באמצעות נוכחות, אבל בצדו השני של הסיפור יש עניין נוסף – חיפה קלטה בעבר מספר בלתי נתפש של משת"פים. ידעתי מי פרץ לי, אז הבאתי את הבלש לדלת הבית שלו, הוא פתח אותה, כל הסחורה שלי היתה שם, והוא נעצר. אחרי יומיים הוא כבר היה פה שוב. התקשרתי לבלש כדי לשאול אותו איך ייתכן שהוא שוחרר, והוא ענה שהוא ממש מבין אותי, אבל ידיו כבולות. זה בתכלס הסיפור של האזור הזה. מה שמדאיג אותי מבחינת הפיתוח העתידי של האזור הזה, זה שיש כאן אוכלוסייה שאי אפשר להוציא אותה מפה. אין להם לאן ללכת ויש להם הגנה מצד הרשויות".

כל בעלי העסקים פה חווים את הפשיעה?

"כל העסקים עם הפנים לרחוב נוקטים את כל האמצעים שצריך כדי להגן על עצמם, כלומר הם לא סומכים על הרשויות. למעשה, זה שלא סומכים עליהן, זה מה שהביא אותנו לפה. יש למטבע הזה שני צדדים, ואני לא בא בווייב של תלונה או טענה. אני כן מצפה שתהיה יותר נוכחות ושיטפלו בתשתיות. בפגישה עם ראש העיר אמרתי לה 'תנו לנו מעטפת ותנו לנו לפעול'. זה שהעירייה מאפשרת לנו את זה, זה דבר מדהים".

מה היא מאפשרת?

"היא סומכת על בעלי העסקים, על הסולידריות העסקית שקיימת פה בין כולם ועל יכולת הפיתוח שלנו. הם מבינים שזו אבן שואבת".

אתה ואשתך יכולים ללכת כאן בלילה ברחוב בלי חשש?

"תלוי איפה. כל עסק שנפתח הוא עוד פיסת אור ועוד חלק מהרחוב שגאלנו לטובת הכלל. במיקרו, הסיפור של המשת"פים הוא יותר מורכב".

 

טל פרידמן מ"קפה טלק" (צילום: חגית הורנשטיין)

טל פרידמן מקפה טלק (צילום: חגית הורנשטיין)

 

את דבריו של פרידמן על המשת"פים מחזק אייל לבקוביץ' מגולדמונד ספרים: "נכון, יש כאן בעיות שורשיות, כמו זה שמשרד הביטחון שיכן כאן הרבה מאוד אוכלוסיות בעייתיות. אוכלוסיית המשת"פים כאן מקבלת מטריית ביטחון ממשרד הביטחון. יש פה משפחה שהשתלטה על חניון שלם, ואם מישהו חונה בחניון הזה, פשוט מפנצ'רים לו את כל הגלגלים. הדבר הזה קורה לכאורה בידיעת המשטרה ובאישור משרד הביטחון. גם התושבים היהודים וגם התושבים הערבים בשכונה סובלים מזה כי כאשר יש אנשים שלא נותנים את הדין כשהם מבצעים פעולה עבריינית, המקום הופך להיות המערב הפרוע. זו בעיה רצינית פה, זה משהו מערכתי הרבה יותר גדול מהרמה המוניציפלית וגם ברמת המשטרה".

מעבר לתקיפה שחווית על בשרך, מה אתה חווה בתור בעל עסק בשוק?

"בשגרה יש פה הרבה גניבות של דברים קטנים מהחצר שלנו, לא פשיעה רצינית. לפני שבוע דפקו לבחור שעובד פה את הסמארטפון, מול המצלמות. הוא העביר את הפרטים למשטרה עם זיהוי של הגנבת, ולא קרה כלום. אם היום גונבים לי משהו, לא אפנה למשטרה בחיים. גם בגלל המקרה שלי וגם בגלל דברים שגיליתי לאחר מכן, כמו הטיפול שלהם בתלונות. אין שום פולואפ, אף אחד לא מדבר איתך אחר כך או קורא לך לתת עדות".

הגשת תלונה?

"הגשתי תלונה כשהגעתי לרמב"ם ארבע שעות לאחר המקרה. אחרי שבוע, כשראיתי שלא קורה עם זה כלום, ביטלתי את התלונה כי למה אני צריך לסכן את עצמי מול משפחות פשע באזור. הבחור שתקף אותי מגיע ממשפחה עם רקורד עברייני. חשוב לי לומר שאין לי טענות לפקחים שהיו פה בשטח, אבל למה שלא יתנו להם סמכות לעיכוב עבריין עד שתגיע המשטרה. הייתי רוצה לעשות פה שינוי מערכתי, שהפקחים עם האובר מוטיבציה לא יתמקדו בחיפוש אחר בעלי כלבים כדי לקנוס אותם".

יש פה פחד?

"כולם סובלים, אין פה עסק אחד שלא סובל מהפשיעה הקלה באזור – ונדליזם וגניבות קלות. זו השגרה, זו הרוטינה, לרוב של נרקומנים, אבל לא רק. בנוגע לפשיעה הקשה יותר, אם תגיעו לצפון סירקין בשעות הלילה, תראו פעילות גם של סחר בסמים וזנות. אני מרגיש שמאז המקרה שלי, המשטרה כן עושה פה עבודה. אנשים שואלים אותי מה אני מצפה מהעירייה ואני עונה שכלום, רק שיתקינו לי תאורה ברחוב. אני לא צריך מהם כסף או עזרה בפרסום, רק אור".

אצלך יש אירועים בערב. נשים לא פוחדות להגיע לבד?

"מסתובבות פה נשים. האזור הזה עבר שינוי גדול מאוד בתקופה קצרה, והשינוי הזה חי לצד איך שהשכונה היתה לפני. לא היתה פה ג'נטריפיקציה קלאסית. האוכלוסייה החדשה לא החליפה את הישנה, הן קיימות שתיהן זו לצד זו. מצד אחד יש ציר מדהים עם בעלי עסקים תותחים, ומצד שני אתה יורד למטה ורואה נרקומן מזריק בחצר שלך. יש יתרונות אדירים בלחיות כאן, אבל זה לא אזור פסטורלי, והוא רחוק שנות אור להיות מקום ראוי למגורים למשפחות עם ילדים".

בעקבות התקיפה שינית משהו בחיים שלך?

"שדרגתי את כל מערך המצלמות שלי בעלות גבוהה מאוד, והייתי רוצה להצטייד בנשק להגנה עצמית. כשאתה מותקף באמצע יום מסחר מול עשרות עדים ולא קורה עם זה כלום, אתה מבין שהמערכת לא מתפקדת ושאתה חייב להגן על עצמך. כדי למצות את הפוטנציאל של האזור, אנשים חייבים להרגיש בו בטוח, וכרגע לא בטוח כאן כמו שהייתי רוצה שיהיה".

איך יהיה אפשר לשפר פה מבחינת ביטחון?

"אני חושב שצריך משטרה מתפקדת, וזה לא הולך לקרות. זו בעיה ארצית של מחסור חמור בכוח אדם כי המשכורות הנמוכות גורמות לבריחה. נקודת הפתיחה של המשטרה היא די נוראית, אבל אין לי פתרון כאזרח".

 

אייל לבקוביץ מ"גולדמונד ספרים" (צילום: חגית הורנשטיין)

אייל לבקוביץ' מגולדמונד ספרים (צילום: חגית הורנשטיין)

 

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מנהלת אכיפה אפקטיבית בחיפה למען שלום הציבור וביטחונו, תוך הפעלת כוחות גלויים וסמויים של מגוון יחידות משטרה, ובכלל זה שוטרי התחנה לצד בלשי היחידה ללוחמה בפשיעה המרחבית (היל"פ) והיחידה המרכזית של מחוז חוף. ולראיה – בתחום עבירות הרכוש בעיר יש ירידה של כשישה אחוזים בהיקף הפשיעה לצד עלייה של 42 אחוז של מקרים שבגינם הוגשו כתבי אישום בעבירות אלה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כל זאת תודות למניעה ולהגברת ההרתעה שאפשרו את כליאתם של פורעי החוק מאחורי סורג ובריח. נמשיך לפעול למען שלומו וביטחונו של הציבור".

מעיריית חיפה נמסר: "ראש העיר מייחסת חשיבות רבה למתחם השוק וסביבתו, ועל כן היא משקיעה משאבים ומאמצים רבים בשיקומו ובהפיכתו למרכז עירוני תוסס ושוקק חיים. בהתאם למדיניות שאותה קבעה ראש העיר השקיעה העירייה תקציבים רבים בשיקום התשתיות במתחם השוק, ובזאת חיזקה את תחושת הביטחון האישי בקרב באי המקום. בין הפעולות שאותן נקטה העירייה – הצבת עשרות מצלמות אבטחה המחוברות למוקד המבצעי העירוני, שדרוג תאורת הרחוב לתאורת לד, סלילת פסי האטה למיתון התנועה בציר התנועה הראשי, ריבוד מדרכות ושיקום תשתיות הכוללות בין היתר את שיפוץ מבנה השירותים הציבוריים, החייאת מגרש הספורט שננטש במשך עשרות שנים, החלפת תשתיות המים והביוב ועוד. כמו כן מקיימת העירייה פגישות קבועות עם משטרת חיפה בנושאי ביטחון שעומדים על הפרק, ובמסגרתם טופלו מפגעים כמו סגירת בית בושת וטיפול בתחנת סמים. באופן טבעי, נושאי עומק אלו אינם יכולים לקבל מענה מיידי, ולכן הם נמצאים במעקב וטיפול שוטף. בנוסף, אגף הפיקוח העירוני עורך סיורים רגליים ורכובים של פקחי העירייה במתחם, וזאת על מנת להחזיר את תחושת הביטחון לאחר שנים שבהן השוק לא היה במוקד הטיפול העירוני".

עוד נמסר כי "באשר לניקיון, השוק מנוקה באופן יומיומי פעמיים ביום הן באופן ידני והן בעזרת מכשירי שטיפה בקיטור בלחץ גבוה. בנוסף, אגף האכיפה העירוני בסיוריו מקפיד על אכיפת הסדר והניקיון במרחב הציבורי. תהליכים אורבניים אורכים מטבע הדברים זמן רב, ואולם תודות לפעילות העירייה במקום הפך אזור השוק כבר היום למוקד עסקים ומסחר השוקק ביותר בעיר, ולראיה – בעלי העסקים מעידים על עלייה מתמדת במספר המבקרים בשוק, כמו גם על עלייה במחירי השכירות ובהיקף הפעילות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. רועי

    קליש כאילו בכוונה עוצמת עיניים ונותנת למצב להיות ככה לא ברור למה?!
    ההזנחה בכל פינה בשוק ומסביב לה
    שמישהו יעיר את ראש העיר!

  2. שחר

    אפילו פארק נחל קישון נשלט על ידי פורעי חוק ברייוני המגזר הערבי נוסעים חופשי על הדשא עם רכבי היוקרה ואנחנו חייבים לציית גם להם וגם למשטר

  3. לסגור ולעבור אין ברירה חברים

    אין משטרה בחיפה, זה רק בכאילו
    תסגרו את העסקים בשוק תלפיות ותפתחו במרכז הכרמל, אז העירייה תבין שעלה התאנה שלה נגמר
    וכשהאזור יחזור להיות זירת נרקומנים ועבריינים הם יבינו שגם האנשים הכי נמרצים הרימו ידיים ועזבו
    לא מגיע לנו שוק מחנה יהודה….
    תלפיות מלוכלך, מזוהם, אין נקיון, אין הסדרת התנועה, הדוכנים עלובים והמסעדות ללא מקומות ישיבה

  4. רחמים

    שכרתם מקום בשכירות נמוכה מאד, הכי נמוכה בארץ, ובארנונה הכי זולה בחיפה, אז מה חשבתם שתקבלו? זה האיזור הכי עלוב בארץ וזו האוכלוסיה שגרה בו, בעיקר נרקומנים ומשתפ"ים, אסירים משוחררים ונשים בזנות. תתמודדו.

  5. אוהד

    נדב ידידי אנחנו בעיר תחתית סובלים ואותה בעיה ולכן כולנו הפעם נלך עם היחיד שיתן כח למשטרה כל החברה המתיפיפים בשוק שיבחרו שמאל ימשיכו לקבל בעיטה מהמשטרה כי אין גיבוי ואין כח משטרתי אז המלצה קטנה בן גביר הייתי לפיד והביטחון לא חוזר הערבים האלה רק קיצוני ירגיע אותם

  6. אריה

    וואלה "ג'נטריפיקציה" אתם רוצים? כולכם רודפי בצע אתם. בגללכם קפצו מחירי הדירות ללקוחות שלכם.הרסתם את החיים לדור שלם בחיפה. ועוד מתלוננים. ביולי אוגוסט ישבו פקחים ומשטרה יום יום מהצהריים עם ניידת מול סירקין 5 . יום יום !!! לאף שכונה לא היה שירות כזה. קליש האירה לכם את הרחוב בפנסים עם אור יום מהערב בכל הרחוב. לכו מפה אם לא טוב לכם !!!

  7. אפי

    תיקחו את ניו יורק היום לדוגמה, ואותה ניו יורק בתקופת ג'וליאני ואז תבינו למה אנשים נורמטיביים צריכים מערכת משפטית, וזרוע ביצועי חזק,אחרת האנרכיה חוגגת, וזה מה שקורה בשלטון שמאל פרוגרסיבי.

  8. עופר המפנה חיפה

    זה קטע מעניין .
    אנשים באים מכל מיני ערים של אוליגרכים ישראלים ומנסים לשחק אותה היפים וחדשניים יחד , ורוצים גם שהזאבים בסביבה יבינו שהכבש אשר עומד מולם הוא לא טעים .
    די נו !
    אתם הגעתם להתרשמות מהמקום בלילה ???
    לא !
    אתם הגעתם ביום מלבלב וחייכני של אנשי הסיור וחשבתם שאתם קונים וואוו ,, כשבטח הבטיחו לכם הבטחות כמו של ביבי וטיבי והלפיד הדועך שמחר , מחר יהייה בסדר ואנחנו נשמור לכם על הסדר ונפנה את הלא בסדר .
    יש הבדל גדול בין חכם לטיפש , טיפש יראה בור יכנס אליו ויחפש איך לצאת , חכם לא ייכנס אליו .
    אתם ידעתם מתלוננים סדרתיים שהמקום הוא בור ללא תחתית ויחד עם הכאוס הכלל ארצי ללא רסן צריך לחשב נכון נתונים ולא להיכנס לבור הזה .
    אתם בבור ?!
    בהצלחה .

  9. ברכה

    לא רק שוק תלפיות במצב אנוש, גם העיר התחתיתתוחלקים נוספים בעיר: הלכלוך, הגנבים, מצב הכבישים והמדרכות, דוהרי המכוניות הרועשות, הצפירות האינסופיות, הכל מצביע על חוסר משילות הן של המשטרה וגם של העירייה. לא קשור למצבת כ"א אלא לתרבות ואווירה: לתקיפות, יד ברזל, נחישות והתמדה. המנהיגות הקיימת היא חסרת יכולת לנהל מורכבות, התחדשות ויותר מכל אין לה שליטה על הצעירים בחברה הערבית. לעיר דרושה מנהיגות שהיא בולדוזר כדוגמת חולדאי בתל אביב.

  10. ........

    רוצה להגיד לכם 50 שנה אני קונה בשוק ובן זוגי משה גורילה ז"ל יש לו עדיין חנות שמשכירים אותה בחיים לא שדדו אף אחד ולא פרצו לחנויות בשוק תמיד היו נרקומנים שלא הזיקו גרו שם משפחות מעורבות מכל העדות והמיגזרים בחיים לא היו גניבות או פריצות לבתים כניראה אתם הבאתם את הבלגן איתכם סגרתם את הכבישים לקחתם את החניות בשוק ראיתי מה נהיה שם אולי תישבו עים וותיקי השוק ותבינו מה הבעיה ששודדים רק אותכם

  11. גדעון

    שום ראש עיר לא אשם וכל ראש עיר לא יכול לשנות:
    משכורות הקחים וההכשרה שלהם לא עוברת יותר מאשר מתן דוחות.
    יש שלושים אלף שוטרים בכל הארץ. חלק מהם נאלץ לשמור על ההתנחלויות וההתפרעויות שם.
    להבא תעשו חשבון פוליטי ולא חיפוש אשמים שזה הכי קל.
    חפשו דרך להתאגד בשמירה כמו שעושים בתל אביב-לוינסקי

  12. רק ט' יחזיר משילות

    רק בן גביר בבטחון הפנים יעשה סדר
    ההתפרעויות שמעביקות את המשטרה כולל ארועי מאי 2021 הכל במגזר הערבי אדון גדעון.

  13. השוק מגעיל מטונף מלוכלך ובניינים מסוכנים ממש לפני קריסה

    אוכל סביר לא מפצה על הסביבה העלובה והמלוכלכת
    עד שלא ינקו את סירקין ותלפיות לא נרד לשם הלאה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר