בנימין נתניהו וישראל כץ חונכים את קו חיפה-כרמיאל (צילום: ששון תירם)
בנימין נתניהו וישראל כץ חונכים את קו חיפה-כרמיאל (צילום: ששון תירם)

נסיעת הבכורה של קו הרכבת חיפה-כרמיאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ השיקו את קו הרכבת החדש לכרמיאל. הקו יחל את פעילותו בערב ראש השנה והנסיעה תארך 34 דקות

פורסם בתאריך: 5.9.17 12:59

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ השיקו היום (שלישי) את קו הרכבת החדש של רכבת ישראל לכרמיאל. הקו, שיחל את פעילותו בערב ראש השנה, 20 בספטמבר, כולל שני מסלולי נסיעה – האחד מכרמיאל לחיפה והשני מכרמיאל לבאר שבע עם עצירה בתחנות תל אביב.

בסך הכל יופעלו מדי יום בקו הרכבת החדש 18 רכבות לחיפה ושמונה רכבות לבאר שבע מהשעה 5:30 בבוקר ועד חצות. זמן הנסיעה מתחנת כרמיאל לתחנת חיפה מרכז השמונה יהיה 34 דקות ולתחנת תל אביב כשעה וחצי. הקו החדש ינוע על מסילת החוף עד להגיעו לאזור עכו, ומשם הוא ימשיך מזרחה לכרמיאל.

מהזווית החיפאית מדובר בקו חדש הפותח אפשרויות חדשות לנסיעה מהצפון לחיפה ובכיוון ההפוך. כץ ציין כי מדובר בקו חשוב באזור הפריפריה שיסייע לצמצם פערים כלכליים וחברתיים: "נוסף על איכות חיים גבוהה יזכו תושבי הגליל במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. אנו מביאים היום את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, וזאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום".

במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל, הוקמה מסילה באורך של כ-23 ק"מ בין עכו לכרמיאל ונבנו שתי תחנות רכבת – באחיהוד ובכרמיאל. המיזם כולל ארבע מנהרות באורך של 4.7 ק"מ ועלותו נאמדת ב-2.8 מיליארד שקל.

כץ ציין כי עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים לכל יעד בארץ באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם תינתן הנחה של 50 אחוז למשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו בתחנות אחיהוד וכרמיאל.

בהודעת משרד התחבורה צוין כי כץ הנחה את חברת נתיבי ישראל להמשיך את תכנון הקו עד לקרית שמונה.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר