האנדרטה בבית הספר שו"ב, אז והיום (צילומים: אלבום משפחתי, שושי בריל)
האנדרטה בבית הספר שו"ב, אז והיום (צילומים: אלבום משפחתי, שושי בריל)

למרות ההבטחות לא שוקמה האנדרטה בשו"ב

לפני שבעה חודשים חשף "כלבו – חיפה והצפון" את הרס האנדרטה בזמן העבודות להקמת המרכז הטכנולוגי העירוני. העירייה הבטיחה לתקן לאלתר את האתר, אבל דבר לא נעשה

פורסם בתאריך: 30.10.17 14:28

אנדרטה לחללי צה"ל, שנבנתה במתחם בית הספר העירוני לשעבר שו"ב ונהרסה בגלל עבודות בנייה, לא שוקמה עדיין למרות ההבטחות של עיריית חיפה. האנדרטה, שהוקמה על ידי משפחת גבריאלי, שבנה שמעון נפל בשנת 1987, מנציחה גם את בוגרי בית הספר האחרים שנפלו במלחמות ישראל.

לפני שבעה חודשים חשף "כלבו – חיפה והצפון" את הנזק שנגרם למתחם בעת העבודות שבוצעו במקום להקמת המרכז הטכנולוגי העירוני. העירייה הבטיחה לטפל בנושא באופן מיידי, אך בפועל לא נעשה דבר והמתחם נשאר הרוס.

 

 

בית הספר שו"ב נסגר בשנת 2007, אך המשפחות השכולות המשיכו לפקוד את המקום מדי שנה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וקיימו שם טקס אזכרה ליקיריהם. בשנת 2015, כשהגיעה שושי בריל, אחותו של שמעון גבריאלי ז"ל, למקום היא ראתה שהאנדרטה הרוסה ושפסולת בניין ולכלוך רב מכסים את המתחם שעוצב עם שבילי אספלט ופרחים. בריל פנתה לעירייה, אך אז כמו היום היא נאלצה להסתפק בהבטחות שווא לשיקום המקום.

בריל: "אחרי פרסום הכתבה התקשרו אלי מהעירייה והבטיחו לטפל בעניין ולסדר את האנדרטה ואת המתחם. מאז הגעתי מדי חודש למקום ודבר לא נעשה. פניתי שוב ושוב לעירייה אבל קיבלתי רק הבטחות. למה זה מגיע לנו ולשאר המשפחות השכולות? איפה הרגישות וההבנה? האם לא מגיע גם לנו להתייחד עם יקירנו שנפלו בשירות המדינה? למה היחס המזלזל הזה? את האנדרטה הקימה המשפחה מכספה, לא ביקשנו מהעירייה לעשות זאת. אנחנו רק רוצים שיטפלו בשטח ושישמרו אותו כאתר זיכרון מכובד. שלוש שנים אני כבר רצה אחרי העירייה כדי שתטפל בבעיה, ואין לי כבר כוחות. בחודש הבא נקיים טקס בנוכחות בני משפחה וחברים שיגיעו מחוץ לעיר, גם אם המקום לא יהיה מסודר עד אז. שגם הם יראו את היחס של העירייה לתושבי העיר שנפלו".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת לשיקום האנדרטה. בנוסף, ועוד קודם לשיפוץ, יבוצע במקום ניקיון יסודי. נציג העירייה יעמוד עם המשפחה השכולה על מנת לעדכן אותם בהליך הטיפול באנדרטה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר