רחוב ארלוזרוב
רחוב ארלוזרוב

החיים יפים

והשבוע: רחוב ארלוזורוב

פורסם בתאריך: 24.3.18 22:11

היסטוריה: ד”ר חיים ארלוזורוב (1933-1899) היה מדינאי ציוני ומראשי תנועת העבודה. ארלוזורוב נולד ברוסיה, ואחרי הפרעות בעקבות מהפכת 1905 הוא היגר עם משפחתו לגרמניה, שם קיבל חינוך כללי וחינוך עברי וציוני, ובהמשך למד כלכלה באוניברסיטה של ברלין. בשנת 1923 נבחר ארלוזורוב לחבר הוועד הפועל הציוני, ושנה לאחר מכן הוא קיבל את תואר הדוקטור בכלכלה. עם תום לימודיו הוא עלה לארץ עם משפחתו והחל לעבוד במחלקה הכלכלית של תחנת הניסיונות החקלאית של הסוכנות היהודית, אך את עיקר סיפוקו מצא בכתיבה ובפעילות ציבורית במסגרת מפלגת הפועל הצעיר. כשהוקמה מפא”י בשנת 1930 היה ארלוזורוב לאחד ממנהיגיה וכיהן מטעמה כמנהל המחלקה המדינית של הסוכנות היהודית בירושלים – תפקיד שאפשר לראותו כשר החוץ של ההנהגה הציונית. ב־16 ביוני 1933, כשטייל בחוף תל אביב עם אשתו, הוא נורה למוות בידי מתנקש אלמוני. למרות ההשערות הרבות נותר הרצח בגדר תעלומה עד היום. לפנים נקרא הרחוב העלייה, ועל שמו של ארלוזורוב נקראת גם קרית חיים.

ווייז: נחנה את הרכב בתחילת רחוב ארלוזורוב פינת רחוב הרצל.

האימון: אורך המסלול הוא 1.6 ק”מ, ואנחנו נבצע אותו ארבע פעמים, ובסך הכל 6.4 ק”מ. האימון משלב עליות וירידות חדות, ולכן יש לשים דגש על טכניקה נכונה שנלמדה באימונים הקודמים.

פעם ראשונה: מתחילת הרחוב עד לצומת עם רחוב בלפור (1000 מ’) נרוץ בקצב קל במשך 90 שניות ונלך במשך 60 שניות. מצומת בלפור עד לחיבור עם שדרות אליהו גולומב נרוץ בקצב קל במשך 120 שניות ונלך במשך 60 שניות. בסיום ננוח במשך שתי דקות.

פעם שנייה: משדרות גולומב עד צומת בלפור נרוץ בקצב קל במשך 240 שניות ונלך במשך 30 שניות, ומצומת בלפור ועד תחילת רחוב ארלוזורוב נרוץ במשך 300 שניות ונלך במשך 30 שניות. בסיום ננוח במשך שלוש דקות.

פעם שלישית: מתחילת הרחוב עד לצומת בלפור נרוץ במשך 180 שניות ונלך במשך 60 שניות, ומצומת בלפור עד לשדרות גולומב נרוץ במשך 180 שניות ונלך במשך 30 שניות. בסיום ננוח במשך שלוש דקות.

פעם רביעית: משדרות גולומב נרוץ לתחילת רחוב ארלוזרוב.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

 

טיפ תזונה: רותם להב, הדיאטנית הראשית של סטודיו 2aim ממליצה על צריכה יומית של ארבעה-חמישה אגוזי מקדמיה. המקדמיה נחשב לאחד מהאגוזים הטובים ביותר – הוא קטן, עגול, טעים, פריך ובעל מרקם חמאתי. המקדמיה גדל לרוב בארצות עם אקלים טרופי וסוב-טרופי כמו אוסטרליה, ברזיל ודרום אפריקה. אגוז המקדמיה תורם למניעת מחלות לב, להרזיה ולבריאות העצם והמוח. הוא עשיר בסיבים תזונתיים, בוויטמין A, בברזל, בחלבונים, בתיאמין, בריבופלבין, בניאצין ובחומצה פולית. כמו כן הוא מכיל אבץ, נחושת, סידן, אשלגן, זרחן, מגנזיום ונוגדי חמצון כמו פוליפנולים, חומצות שומן, פלבונואידים וסלניום. בנוסף משמש אגוז המקדמיה מקור טוב לפחמימות כמו סוכרוז, פרוקטוז, גרוקטוז, גלוקוז ומלטוז, ולפחמימות מבוססות עמילן.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר