ההצגה "חכי לי סלוניקי" של תלמידי בית הספר רעות
ההצגה "חכי לי סלוניקי" של תלמידי בית הספר רעות

ההצגה "חכי לי סלוניקי" – בטקס יום השואה המרכזי

הטקס יתקיים באודיטוריום ובמסגרתו יודלקו שש אבוקות על ידי ניצולי שואה ובני הדור השני. ההצגה שתעלה מגמת התיאטרון של בית הספר רעות לאמנויות תתקיים בחלק השני של הערב ותועלה שוב בבוקר למחרת

פורסם בתאריך: 4.4.18 16:09

הטקס המרכזי בערב יום השואה יתקיים ביום רביעי, 11 באפריל, בשעה 20:00 באודיטוריום והוא ייפתח בהדלקת שש אבוקות על ידי ניצולים ובני הדור השני לשורדים ובנגינה של התזמורת הסימפונית חיפה. בחלק השני של הערב תעלה מגמת התיאטרון של בית הספר רעות לאמנויות את המחזה "חכי לי סלוניקי", העוסק בהשמדת יהדות סלוניקי – הקהילה היהודית הגדולה ביותר ביוון שנספתה במחנה ההשמדה אושוויץ.

המחזה, שמתאר את החיים בקהילה לפני השואה ועד לסוף המלחמה, הועלה לראשונה בסלוניקי ביום השואה הבין לאומי בנוכחות ראש העיר סלוניקי יאניס בוטאריס ונשיא קהילת יהודי סלוניקי דוד שאלתיאל, המכהן גם כסגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי.

 

 

מנכ"לית בית הספר גלית גרנות אמרה לפני הנסיעה ליוון בינואר שבית הספר בחר בשואת יהודי סלוניקי משום שהיא נדחקה מהתודעה במשך שנים רבות וכדי להראות שלא רק קהילות אשכנזיות נפגעו בשואה. בריאיון אמרה גרנות גם שבשנה הבאה יבחר בית הספר קהילה אחרת ויתמקד בה.

למחרת, ביום חמישי, 12 באפריל, יתקיים טקס נוסף באודיטוריום תחת הכותרת "לכל איש יש שם". בטקס יוקראו שמותיהם של הנספים בשואה על ידי בני משפחותיהם, ובפואיה תוצג תערוכה בנושא השואה של תנועת דרור ישראל. בשעה 10:00 תועלה שוב ההצגה "חכי לי סלוניקי" לתלמידי העיר ולקהל הרחב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר