מסלול המטרונית (צילום: אבי שמול)
מסלול המטרונית (צילום: אבי שמול)

המסלול האדום: המטרונית מבלבלת את הולכי הרגל

איך זה שהסימון האדום על מסלול המטרונית עדיין גורם להולכי רגל להתבלבל ולחשוב שמדובר במדרכה?

פורסם בתאריך: 22.4.18 08:21

מה יותר מזמין תיירים מצעידה לאורך רחוב כלשהו מאשר מסלול אספלט מסודר ומסומן. קבלו עדות של אחת, העיתונאית עינת פישביין מאתר האינטרנט “המקום הכי חם בגיהנום”, שהגיעה מתל אביב לחיפה ברכבת וירדה בתחנת מרכז השמונה בדרכה להרצות בבית הספר ויצו.

“יצאתי מהתחנה ופניתי ימינה בעזרת אפליקציית גוגל מאפס, ואז גיליתי שהמדרכה היא צרה מאוד ואי אפשר ללכת עליה”, כתבה פישביין בפוסט בפייסבוק, “מהצד השני קרץ לי מסלול הליכה רחב עם נתיב אדום אטרקטיבי. אמרתי לעצמי ‘הנה המקום שלי’. חציתי את הכביש בריצה וצעדתי במסלול בבטחה, גאה בעצמי על ההשתלבות המהירה בעיר כמעט זרה. עוד רגע הייתי מוציאה אוזניות להשלמת ההנאה.

“כשנהגים בכביש התחילו לצפצף חייכתי לעצמי – זו בטח השמלה הנאה שלבשתי. החיפאים תמיד ידעו להחמיא. כשראיתי שחלקם לא רק צופרים אלא גם מנופפים בידיהם בבהלה התחלתי לחשוד. משהו מוזר עבר על המסלול המקביל בצד שני של הכביש. הבנתי שצריך לצאת משם מיד, רק שלא היה לאן. מצד אחד זרמה התנועה, ומצד שני ניצבה גדר קוצנית צפופה שאי אפשר לטפס עליה. התחלתי לרוץ והמחשבות רצות איתי – האם אהפוך בקרוב לתחקיר של איילה חסון? מה יגידו, שהתאבדתי? ‘בימים האחרונים היא באמת היתה עצבנית, ובכלל מדובר טיפוס לא רגוע’. אולי יחשבו שנרצחתי? הלוואי, עדיף מוות על קידוש חופש הביטוי על פני דריסה על ידי חיפונית או מטרונית או מה שזה לא יהיה.

“מצד שמאל ראיתי פתאום פתח בגדר הקוצים. קפצתי דרכו ורצתי אל הצד השני. על המסלול שלפני רגע דילגתי עליו נסע יצור משונה – ספק אוטובוס ארוך, ספק רכבת קצרה. מעניין שהחודש ביקרתי בברלין – עיר שבה החשמלית חשופה הרבה יותר לכלי רכב ולהולכי רגל אבל קל יותר להישמר מפניה”.

 

עינת פישביין (צילום: יובל אצילי)

עינת פישביין (צילום: יובל אצילי)

 

 

סיפורה של פישביין הסתיים בשלום אך הוא לא המקרה היחיד של בלבול. לא מעט מקרים הסתיימו בפגיעות. זכור גם המקרה של האופנוען שנהרג כאשר נתקל במדרגת המסלול של המטרונית עם פתיחתה. גורמים בחברת יפה נוף מסבירים כי תכנון של נת”צ (נתיב תחבורה ציבורי) קלאסי בצד הכביש הוא מסובך יותר לביצוע מאשר נת”צ במרכז הכביש בשל הקושי בחציית צמתים בנקודות ממשק רבות יותר.

מחברת יפה נוף נמסר בתגובה: "מסלול המטרונית מסומן ומובלט לכל אורכו כמסלול המיועד לתחבורה ציבורית אשר אסור להולכי רגל. לאורך המסלול מוצבים שלטים המזהירים מפני כניסת הולכי רגל לנתיב המטרונית, ובעורקי התנועה המרכזיים אף הותקנו גדרות למניעת כניסת הולכי רגל. לאורך הנתיבים הוכשרו מעברי החצייה בולטים ומרומזרים המתוכנתים באופן שמאפשר חצייה רצופה גם לאלו המתקשים בהליכה, וזאת כדי להבטיח חצייה בטוחה ורציפה של הולכי רגל במקומות המיועדים לכך בלבד. באזורים אלו סומנו נתיבי הנסיעה באמצעות חצים צהובים המוכרים כסימון לתחבורה ציבורית, והוצבו שלטי אזהרה המתריעים בפני תנועת אוטובוסים בשני הכיוונים. תודות לכל אלה רמת הבטיחות במסלול המטרונית היא גבוהה ביחס לנתיבי תחבורה ציבורית בעולם, וחברת המטרונית תמשיך לעשות כל מאמץ ולהשתמש בכל אמצעי על מנת להגביר את בטיחות הולכי הרגל לאורך מסלולי המטרונית".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גל

    במדינת ה "אני יודע יותר טוב מכולם", צריך לגדר ב 7 גדרות תיל. אז מה אם יש שלטים, אני יודע יותר טוב, הנה שם נתיב פנוי, כל הטיפשים הולכים על המדרכה הרגילה, הנה פה מסלול אדום בטח לכבוד הוד מעלתי"

  2. מרקו

    מצטער, אבל צריכים להיות ממש אידיוטים או ממש מעופפים כדי לזהות את מסלול המטרונית כמדרכה. הוא מובחן בצורה מאוד ברורה, ברמה המקובלת בערי המערב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר