פסטיבל "מטבח/אמנות" (צילום: נעמה סובול)
פסטיבל "מטבח/אמנות" (צילום: נעמה סובול)

פסטיבל אוכל ואמנות יתקיים בעיר התחתית

במסגרת הפסטיבל יתקיימו מיצגים תקופתיים, הרצאות, הופעות חיות וארוחות, שהחיבור ביניהם הוא הקשר בין מטבח לאמנות. יוזמת הפסטיבל נעמה סובול: "הסיפורים מאחורי האוכל מעניינים אותי יותר מהבישול"

פורסם בתאריך: 24.6.18 08:20

פסטיבל חדש שמחבר בין מטבח לאמנות יתקיים בעיר התחתית בסוף השבוע בימים חמישי-שבת. הפסטיבל שנקרא "מטבח/אמנות" יכלול תערוכות, הרצאות, מיצגים והופעות חיות שיתקיימו בעיר התחתית ובואדי סאליב. יוזמת הפסטיבל היא נעמה סובול אשר מפיקה אותו בשיתוף עם עיריית חיפה, עם בית הגפן, עם מינהלת העיר התחתית ועם פירמידה – משכן לאמנות עכשווית.

הפסטיבל ייפתח ביום חמישי בשעה 18:00 במיצג תקופתי של קרון המסעדה ברכבת החיג’אזית. המיצג הוא הדמיה של מסעדה בקרון הרכבת שנסע במסלול חיפה-איסטנבול, ולמשתתפים יוגש תפריט של המאכלים של אותה התקופה במחיר סמלי. בנמל 21 יתקיים מיצג אור תלת מימדי ותוצג עבודה אודיו ויזואלית, ובמקום יפעל בר שיציע קוקטיילים לכבוד הפסטיבל. הכניסה לאירועים ביום זה חופשית.

ביום שישי יתקיים סיור טעימות בבתים של תושבי ואדי ניסנס. אלכס אדלשטיין, לשעבר מפאב הדאנק, ידריך הליכת קניות בעיר התחתית. בשעה 12:00 תתקיים במסעדת הסירים של קאטי הרצאה של השף דניאל כץ על עתידן של המסעדות הרומניות בישראל ותוגש ארוחת צהריים רומנית.

ביום שבת בשעה 13:00 תתקיים הרצאה על האסתטיקה של האוכל היפני ברוקו סושי.

הכניסה לחלק מהאירועים ולאירועים נוספים במסגרת הפסטיבל היא בתשלום ובהרשמה מראש.

 

 

“הבנתי שהסיפורים שמאחורי האוכל מעניינים אותי יותר מהבישול”, אומרת סובול, אשר כותבת זה כמה שנים את הבלוג "תרבות אכילה", “מעניין אותי מי מכין אותו ואיך הוא משפיע על התרבות”. במשך השנים הכירה סובול מקרוב את אנשי האוכל של חיפה ואת קהילת האמנים. בשנה שעברה היא הפיקה פסטיבל של ביקורים בחדרי הסטודיו של אמני העיר התחתית, והשנה היא חיפשה מכנה מאחד לפסטיבל והבינה שזהו האוכל. “בהתחלה זה נראה לי כהזיה והתלבטתי אם היא תתממש", היא מספרת, "להפתעתי, הרבה אנשים אהבו את הרעיון ונוצרו חיבורים מדהימים שאני מחכה לראות אותם”.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר