פנקייק מהסוג הבריא

עד חצי המלכות

אימון ריצה ברחוב ארגמן ומתכון לפנקייק פרג בריא ומעשיר

פורסם בתאריך: 25.3.17 08:45

והשבוע: רחוב ארגמן

רחוב ארגמן

היסטוריה: ארגמן הוא צבע בגוון סגול-אדמדם. בעברית בת ימינו משמשת המילה ארגמן גם כשם נוסף לצבע האדום העמוק או הכהה. בתנ”ך ארגמן הוא אריג מצמר הצבוע בצבע אדום, והוא מוזכר במקרא כמה פעמים, כמו למשל בספר שמות, פרק ל”ז, פסוק ו’: “וּתְכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי, וְשֵׁשׁ וְעִזִּים”. את הצבע הפיקו הכנענים מנוזל הגוף של חלזונות מסוג ארגמונים – ארגמונית אדומת הפה וארגמון חד הקוצים. ארגמן נחשב לצבע המייצג מלכות.

ווייז: נחנה את הרכב ברחוב היינריך היינה או ברחוב לוטוס.

האימון: אורכו של רחוב הארגמן, רחוב קצר המחבר בין הרחובות היינריך היינה ולוטוס, הוא כ־50 מטר, ויש בו עלייה מתונה. אנו נרוץ בעלייה 20 פעמים ונלך או נרוץ ריצה קלה בירידה, ובסך הכל שני ק”מ. לפני האימון, המשלב ריצה קצרה ותרגילי כוח בסיסים כמו סקוואט ומכרעים, יש לבצע חימום ממושך.

מקטעים 5-1: נרוץ בשיא המהירות בעלייה ונלך בירידה.

מקטעים 10-6: נרוץ בשיא המהירות בעלייה ונרוץ ריצה קלה בירידה.

מקטעים 15-11: נבצע עשרה סקוואטים, נרוץ בשיא המהירות בעלייה ונלך בירידה.

מקטעים 20-16: נבצע עשר שכיבות שמיכה, נרוץ בשיא המהירות בעלייה ונלך בירידה.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

פנקייק מהסוג הבריא

טיפ תזונה: שונית הראל, הנטורופתית של סטודיו 2aim, מציעה מתכון לפנקייק פרג בריא. הפרג מכיל שיעור גבוה של אבץ, ובכך הוא מחזק את המערכת החיסונית ומסייע לעיכול בזכות רמה גבוהה של סיבים תזונתיים. הפרג מכיל גם כמות גדולה של סידן ואשלגן שהם בעלי חשיבות רבה בצפיפות העצם, תורמים לתפקוד תקין של מערכת העצבים, משמשים משככי כאבים ויש להם איכויות הרגעה המסייעות לבריאות הלב.

המרכיבים לחמישה פנקייקים בינוניים: כוס קמח כוסמין מלא, כוס שיבולת שועל מהיר הכנה,  1/2 כוס חלב שקדים + 1/2 יוגורט עזים אורגני (או כוס חלב מכל סוג שהוא), 2 ביצים (למתכון ללא ביצה: 2 כפות גרעיני צ’יה ב־1/4 כוס מים פושרים; משרים חמש דקות לפני השילוב בעיסה), 4-3 כפות מייפל טבעי/סילאן טבעי ללא סוכר/סוכר קוקוס, 2 כפות פרג, 1/2 כפית שמן זרעי ענבים או שמן קוקוס, כפית תמצית וניל, קורט קינמון, כפית גדושה אבקת אפייה (רצוי ללא אלומיניום), שמן קוקוס/שמן זרעי ענבים/חמאה לשימון המחבת.

אופן ההכנה: מערבבים את הקמח, שיבולת השועל, החלב, המייפל, הפרג והביצים לתערובת חלקה. ממתינים כשבע דקות כדי שהבלילה תתייצב והמרקם יהיה אידיאלי, ומוסיפים את אבקת האפייה. מחממים מחבת לחום בינוני, ומורחים מעט שמן במברשת או בתרסיס. יוצקים את התערובת למחבת וממתינים עד שמופיעות מעט בועות על חלקו העליון של הפנקייק, וכשהוא משחים הופכים לצדו השני. מגישים לצד סלט פירות, תפוח מגורד או פירות יער קפואים מוקפצים מעט. אפשר לגוון ובמקום מייפל או סילאן משתמשים בחצי כוס רסק תפוחים/בננה או סוכר קוקוס. במקום פרג ניתן להשתמש בזרעי צ’יה או באוכמניות.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק

כלבו – חיפה והצפון או סטודיו 2aim, ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו.

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

 

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר