בית הספר הפתוח
בית הספר הפתוח

טרוק והראל מקשיחים עמדות מול ועד הורי הפתוח

ההצעה שהגישה עיריית חיפה באישור משרד החינוך לוועד ההורים של בית הספר הפתוח ביום שבת כבר לא רלוונטית. במכתב שהועבר ישירות להורים ולא לוועד הבהירו אילנה טרוק וד"ר סער הראל כי הם אינם מקבלים אף אחת מדרישות הוועד

פורסם בתאריך: 4.9.18 21:59

ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק ומנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל שלחו הערב (שלישי) מכתב ישירות להורי בית הספר הפתוח ולא לוועד ההורים, ובו עדכון על המגעים עם הוועד לסיום השבתת הלימודים שעליה הוא הכריז ביום שבת בערב. במכתב מבהירים השניים כי למעשה הם אינם מקבלים את הדרישות של ועד ההורים, מציינים ארבע נקודות בלבד שמאושרות על ידם, ולא מתייחסים כלל לדרישתם של ההורים למבנה עד 1 בספטמבר 2020.

טרוק והראל מציינים ארבעה נושאים עיקריים שעליהם נסובו השיחות. הראשון – מינוי יועץ מומחה לבית הספר במקום בודק, בניגוד לדרישתו של הוועד; השני – גביית תשלומי תל״נ (תוכנית לימודים נוספת) שיתקיים רק בכפוף לחוזר מנכ"ל משרד החינוך ולא לפי הסכם נפרד. במסגרת נושא זה צוין שעד שייבחר ועד הורים חדש כדין תמשיך העירייה לשלם את התשלומים למורים כך שהם לא ייפגעו כפי שטוען הוועד; השלישי – ייחודית בית הספר, כאשר בנושא זה אומרים השניים שבחודש דצמבר תדון ועדת הייחודיים במשרד החינוך באישור ייחודיותו של הפתוח; והרביעי – נושא הקבלה לבית הספר שבו הובהר הדבר יתבצע בהתאם לקריטריונים המאושרים בוועדת הייחודיים, ולא לפי בקשת ההורים שהיא למעשה סוג של סלקציה. יצוין כי וועדה זו מתנגדת נחרצות לקיום סלקציה.

במכתב מבהירים טרוק והראל כי המשך עבודתה של מנהלת הפתוח גלית אמסלם, שהוועד מבקש לבדוק את תפקודה, כלל לא עומד על הפרק: "אנו מבקשים להביע את הערכתנו ואת תמיכתנו המלאה במנהלת בית הספר ובצוות החינוכי".

 

 

כזכור, ביום ראשון הודיעה ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק כי לנוכח ההשבתה, ההצעה שהוגשה לוועד ההורים ביום שבת בלילה היא "סופית ולא פתוחה למשא ומתן". בוועד, שעד אז חבריו היו בטוחים שהעירייה תתקפל ותקבל את דרישותיהם, הבינו שהם נקלעו למצב בלתי אפשרי וחיפשו דרך לרדת מהעץ שעליו הם טיפסו. אחרי כמה ניסיונות שלא צלחו להיפגש שוב עם גורמים בכירים בעירייה, הסכים מחזיק תיק החינוך בעירייה שי אבוחצירה להיפגש עמם, אך הבהיר להם כי הוא עושה זאת כנציג ציבור ולא כנציג העירייה.

בפגישה הגיעו נציגי הוועד ואבוחצירה להסכמה על הפסקת ההשבתה, אך זמן קצר לפני פגישה שנועדה לצורך חתימה על ההסכם פרסם הוועד הודעה להורים שלפיה "היום בצהריים הגענו להסכמות על כל הסעיפים עם העירייה, אולם לאחר שהעירייה הציגה את ההסכמות למשרד החינוך, הוכנסו שינויים מהותיים בכל הסעיפים באופן שהם אינם נותנים עוד מענה לדרישותינו. למיטב הבנתנו, משרד החינוך והעירייה מתכוונים לשלוח להורים מסמך חד צדדי שאינו מקובל עלינו. הצפנו בפני העירייה את הדאגות שלנו. אנחנו מרגישים שהעירייה מבינה את היקף הבעיה ומעוניינת לפתור אותה בשיתוף איתנו, ונמשיך במשא ומתן מול העירייה במטרה להגיע לפתרון משותף".

ההודעה גרמה לזעם רב בעירייה ובמשרד החינוך, ובתגובה שלחו טרוק והראל את מכתבם להורי בית הספר. כעת נראה שההורים יקבלו הרבה פחות מכפי שהוצע להם ביום שבת בערב.

עדכון (רביעי, 7:04): רק הבוקר שלח הוועד להורים את תגובתו למכתב, ובו הוא מתעלם מטרוק ושולח חצים לעברו של הראל. "כולנו קראנו את המכתב של ד"ר הראל שהוכיח אמש שוב שהוא נאמן לדרכו הכוחנית. אנחנו משמיעים קול רם וצלול ועומדים על כך שהוא ישמע ויקשיב לנו בפתיחות. אנחנו ההורים בחרנו לנהוג בצורה בוגרת, שקולה ואחראית בדרך של פתיחות ושיח, וכך הגענו לסף חתימה על הסכם עם עיריית חיפה אתמול בצהריים. המכתב שקיבלתם אמש היה צפוי. זהו חלק אופייני בתהליך המשא ומתן מול הרשויות. העירייה ומשרד החינוך פעלו באופן דומה מול בתי ספר אחרים בעיר. הקשחת העמדות, הפצת השקרים באמצעי התקשורת והמסרים המגמתיים שמופצים על ידי חלק מההורים בווטסאפ נועדו להלחיץ אותנו ולנסות לשבור את רוחנו. רוחנו לא תיפול. אנחנו משערים שבקרוב נקבל מכתב המשך מעיריית חיפה שינסה לרכך את המסרים הקשים של הראל. זה חלק מהמשחק. להערכתנו, עיריית חיפה מסוגלת לייצר פתרונות מעשיים לבעיות שהצגנו בפניה אך טרם אזרה את אומץ הלב הציבורי להתייצב לצדנו, תושבי העיר, במעשים ולא רק במילים, מול ההתנהלות של מנהל המחוז. כאן אנחנו זקוקים לכם להמשך עמידה איתנה, למרות הקושי. זוהי תרומתו של כל אחד ואחד מאיתנו, ילדים כהורים, להצלחתנו. כנראה שנחווה עוד עליות ומורדות – זה טיבו של משא ומתן מסוג זה. נקבעה שיחת המשך עם העירייה להיום בבוקר ואנחנו בטוחים שנמשיך להתקדם לעבר פתרון".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אמא מתוסכלת

    ועד יקר, האמת שכבר נמאסתם! יאללה הביתה… והילדים לבית הספר.

  2. לב

    פשוט שקרנים..
    אף מילה לא קשורה למציאות.
    ועם כל הכבוד- הצעות עיריית חיפה ו/או משרד החינוך אינן אמורות להיות ״קפריזיות״ – הן לא מוצעות ב״נדיבות״ של ראש מאפיה איטלקית מחד, ולא ״מקוצצות״ במהלך ענישתי מאידך. אנחנו לא חלק ממערכת סאדו-מאזו בכל הכבוד. ההצעות של מערכות רציניות ומכובדות צריכות להיות שקולות וענייניות!!
    זה מביך – בעיקר לעיריית חיפה ולמשרד החינוך.

  3. אמא לילדים בפתוח

    כל הכבוד לועד ההורים. אנחנו איתכם. עיריית חיפהזה הזמן להחליט האם זה מפגן כוחנות או מפגש של תמיכה בהורים והילדים תושבי חיפה.

  4. אמא לילדה בפתוח

    העירייה חלשה לצערי ולא מסוגלת להתמודד עם סער הראל הכוחני שמפריע ליהב לנהל את העיר וההורים שישבו בשקט וימשיכו לשלם מיסים .. חלילה שיעבירו ביקורת על פקידי הציבור/ משרתי הציבור. ואם ילדים ישארו עם שריטות ומכאובים ממערכת החינוך האטומה והשמרנית מי יממן פסיכולוגים? סער הראל?? או אולי אילנה טרוק??

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הלואי שיונה יהב לא יבחר וטרוק והראל יהיו הסטוריה. העיר חיפה ידעה ימים טובים יותר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר