בית הספר הפתוח
בית הספר הפתוח

פערים קטנים בין ועד הורי הפתוח לעירייה

ועד ההורים של בית הספר הפתוח אמנם דחה את בקשתו של ראש העיר יונה יהב להפסיק את השבתת בית הספר, אך מטיוטת הסכם ששלח הוועד לעיריית חיפה עולה כי הפערים בין הצדדים הם מינוריים

פורסם בתאריך: 16.9.18 09:00

ועד הורי בית הספר הפתוח החליט להמשיך השבתת בית הספר, אך מטיוטת הסכם ששלח הוועד לעיריית חיפה עולה כי הפערים בין הצדדים הם קטנים.

כזכור, ביום שישי שלח ראש העיר יונה יהב מכתב להורי בית הספר ביום שישי, שבו הוא קרא להם לשוב ללימודים ולחזור לשולחן המשא ומתן. אתמול (שבת) בלילה שלח הוועד ליהב מכתב תשובה שבו נכתב: "שמחנו לקבל את מכתבך ואנו מודים לך על התערבותך ועל הזמנתך לשיח פנים אל פנים. אנו מצויים בתהליך של שיח עם נציגי עיריית חיפה קרוב לשנה – תהליך אשר כלל פגישות אישיות, שיחות ומכתבים אך לא הסתיים בהסכם. מרבית ההורים חשים כי אם נסיים את השביתה ללא הסכם מסודר נחזור אחורה אל נקודת ההתחלה. לכן אנו מבקשים פגישה ללא תנאים מוקדמים. נשמח לפגוש אותך ואת צוותך בבכל זמן ומקום אשר תבחרו ונשמח להחזיר את ילדנו לבית הספר לאחר הגעה להסכמות. אנו נושאים את עינינו אליך כמנהיג העיר השלישית בגודלה בארץ ובטוחים ביכולתך לסייע ולפתור משבר זה".

במקביל פרסם הוועד את טיוטת ההסכם שנשלח בשבוע שעבר לעירייה שכולל תשעה סעיפים.

שלושת הסעיפים הראשונים עוסקים ביועץ שימונה לבית הספר, כאשר הוועד נסוג מדרישתו למינוי בודק חיצוני. לפי סעיפים אלה, הוועד "ימציא רשימה של שלושה מומחים/יועצים (בתוך שבוע ימים) בתחום החינוך הפרוגרסיבי. העירייה תבחר אחד מבין השלושה". עוד נכתב כי תפקידו של היועץ הנבחר יהיה "לבחון ולבדוק אם סביבת בית הספר הפתוח והאווירה הלימודית בו נכון להיום מתאימות לערכי בית הספר הפתוח והייחודיות שלו כפי שאושרה במשרד החינוך ומגשימות את חזון בית הספר. העירייה תעסיק את היועץ תוך שבועיים ימים מיום שנבחר על ידה לתקופה של שלושה חודשים בהיקף משרה של שלושה ימי לימודים מלאים בשבוע לפחות". יצוין כי העירייה הסכימה לסעיפים אלה כבר לפני שבועיים, עוד לפני פרוץ ההשבתה.

בסעיף הרביעי נכתב כי העירייה וועד ההורים "מתחייבים לעשות ככל יכולתם על מנת לשמור על צביונו של בית הספר הפתוח ויפעלו במשותף בהתאם למסקנותיו של היועץ. יובהר כי עותק מלא מדוח מסקנות היועץ יועבר להנהגת ההורים". גם על כך מסכימים בעירייה, וכל הגורמים בה טענו לאורך כל הדרך כי אין בכוונתם לפגוע בייחודיות של בית הספר.

בסעיף החמישי נכתב כי העירייה תמשיך לשלם את שכרם של מורי התל"ן (תוכנית לימודים נוספת) בהתאם לאישור שהתקבל בשנת הלימודים הקודמת ממשרד החינוך, עד להשלמת הליך אישור ספק התל"ן על ידי משרד החינוך. גם על סעיף זה הובעה בעבר הסכמה של העירייה.

 

 

הסעיף השישי, שעליו אין בשלב זה הסכמה בין הצדדים נוגע לסדר ההרשמה לבית הספר, אך כפי שנכתב כאן, נושא זה יכול להיפתר תוך זמן קצר. סדר ההרשמה שהציעה העירייה הוא: 1. אזור הרישום הנוכחי (ללא אתר הפינוי-בינוי של חברת פרשקובסקי או אתרי בינוי עתידיים); 2. איחוד אחים עד כיתה ה'; 3. אזור הרישום המורחב (האתר של חברת פרשקובסקי); 4. עשרה אחוזים לתלמידים משכונות מוחלשות; 5. הגרלה פתוחה. בסעיף זה דורשים ההורים את ההגרלה לפני קבלת התלמידים מהפרויקט של פרשקובסקי. יצוין כי סעיף זה היה מקובל על ידי העירייה לפני ההשבתה, אך בעקבותיה היא הקשיחה את עמדתה. אם זאת, גורמים בעירייה טוענים כי הם מבינים שסעיף זה הוא מהותי וצודק מבחינת ההורים באשר לעתידו הייחודי של בית הספר וכי הוא בר פתרון מהיר.

גם על הסעיף השביעי אין הסכמה בין הוועד לעירייה. הוועד דורש כי "העירייה תכיר בייחודיות בית הספר הכוללת הרשמה אידיאולוגית על אזורית. לכן מתחייבת העירייה להמשיך בשיחות קבועות עם הנהגת ועד ההורים במהלך שלושת החודשים
הקרובים, ובסופן להגיע למתווה מוסכם שבו יוכל בית הספר הפתוח להמשיך להתקיים באופן עצמאי כבית ספר ייחודי על אזורי המבוסס על הרשמה אידיאולוגית, ובנפרד לאפשר בית ספר שכונתי עבור תושבי רחוב ברל כצנלסון וסביבתו לאור הגידול הצפוי באוכלוסיית אזור רישום זה".

גם הסעיף השמיני מתייחס לתהליך הקבלה לבית הספר. "מוסכם כי יתבצע הליך אוריינטציה וקליטת משפחות חדשות באופן דומה לבתי ספר ייחודיים אחרים בעיר כמו בית הספר פיכמן ובית הספר האנתרופוסופי", נכתב בו. בעירייה מציינים כי תימצא הדרך להגיע להסכמה באשר לסעיף זה שתהיה מקובלת על שני הצדדים.

על הסעיף התשיעי והאחרון יש הסכמה בין הצדדים, ולפיו הוועד ונציגי העירייה "מתחייבים להמשיך ולהיפגש במהלך השבועות הקרובים ולכל אורך תקופת עבודתו של היועץ על מנת להמשיך ולפעול בצוותא להמשך קיומו והצלחתו של בית הספר הפתוח בהתאם לייחודיותו".

יצויין כי הוועד בטיוטת ההסכם ויתר הוועד לחלוטין על מבנה חדש לבית הספר עד חודש ספטמבר 2020.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רועי

    אנחנו משפחה שקנתה דירה בפרויקט של פרשקובסקי, מבקשים מכבוד ראש העיר שייתן לנו עדיפות להשתבצות בבית הספר הפתוח בארי שנימצא ברחוב שבו תיהיה דירתנו החדשה. את התושבים משכונות מרוחקות נא לשבץ אחרונים. יש לתת עדיפות לתלמידי הרחוב שיגיעו ברגל. כמו כן כאזרח ניראה לי הזוי שוועד הורים כוחני שואף לנהל את בית הספר ולהדיח את מנהלת בית הספר.

  2. הראל לא סופר גם את ראש העיר

    מה זה משנה סיכומים אם העיריה מסרבת לחתום? ואם הראל מודיע שאין לעיריה סמכויות ולכן לא סופר את ראש העיר בתהליך…

  3. הורה בפתוח

    צריך להעביר את הפתוח למבנה חדש.
    גם ככה זה מיקום בעייתי.
    אפשר לעשות שם בית ספר לילדי השכונה, ולבחור מקום חדש ומתאים יותר לפתוח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר