ד"ר סער הראל (צילום: שושן מנולה)
ד"ר סער הראל (צילום: שושן מנולה)

הראל להורי הפתוח: הסכמים – רק עם משרד החינוך

בעקבות טיוטת ההסכם ששלח ועד הורי בית הספר הפתוח לעיריית חיפה, שממנו עולה כי הפערים בין הצדדים הם קטנים, שלח ד"ר סער הראל מכתב להורים שממנו משתמע כי הדיונים שאותם הם מבקשים לנהל מול העירייה הם עקרים ברובם. בתוך כך ביקר הראל בבית הספר

פורסם בתאריך: 16.9.18 16:03

בעקבות טיוטת ההסכם ששלח ועד הורי בית הספר הפתוח לעיריית חיפה, שממנו עולה כי הפערים בין הצדדים הם קטנים, שלח היום (ראשון) מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל מכתב להורים שמשביתים את הלימודים בבית הספר, אשר משתמע ממנו כי הדיונים שאותם הם מבקשים לנהל מול העירייה הם עקרים ברובם.

הראל הדגיש במכתבו שבית הספר הפתוח הוא מוסד ממלכתי ציבורי שנמצא תחת חוקי מדינת ישראל וכפוף למדיניות משרד החינוך – מחוז חיפה. "למען הסר ספק", כתב הראל, "יובהר כי התחומים הבאים מטה הם באחריותו הבלעדית של משרד החינוך, ולרשות המקומית (עיריית חיפה; ש"מ) אין כל נגיעה או השפעה עליהם – פדגוגיה בית ספרית, העסקת אנשי צוות לרבות מנהלת בית הספר, בקשת הנהגת העמותה לבודק שלא אושרה על ידי המשרד, אישור הייחודיות הבית ספרית, אישור כספי התל"ן (תוכנית לימודים נוספת) ואופן הקבלה של התלמידים לבית הספר". בכך מדגיש הראל כי להסכמים באשר לבית הספר הפתוח ניתן להגיע רק מול משרד החינוך ולא מול שום גורם אחר.

הראל קרא להורים להשיב לאלתר את ילדיכם לספסל הלימודים והדגיש כי "אי ביקור סדיר מהווה עבירה שחלה על ההורים מכוח חוק לימוד חובה".

בסיום מכתבו התייחס הראל גם למסגרת החינוך האלטרנטיבית שמפעילים ההורים עד לחזרת ילדיהם ללימודים וכינה אותה "לא חוקית, מסכנת את המפעילים וחושפת אותם ברמת האחריות האישית". הראל אף הוסיף המלצה להורים "לא לנהות אחר טענות והנחיות בלתי אחראיות הגורמות לנזק הן לילדיכם והן למרקם הייחודי של בית הספר הפתוח".

 

 

בתוך כך ביקר היום הראל הגיע היום (ראשון) לביקור בבית הספר והצטרף לישיבת הצוות הפדגוגי של הפתוח. במשרד החינוך מדגישים שביקורו נועד לחזק את מנהלת בית הספר גלית אמסלם. הראל הביע את הערכתו בפני המנהלת והצוות על עבודתם החינוכית והדגיש כי אין למשרד החינוך כל כוונה לפגוע בייחודיות בית הספר.

"משרד החינוך מחויב לקיומה של קהילת הפתוח כמו שהוא מחויב לקהילות נוספות בבתי ספר ייחודיים אחרים בארץ", אמר הראל והוסיף כי למרות המחויבות לקיום הקהילה הכוללת גם הורים לא יחרוג המשרד מהנהלים הבסיסיים המחייבים כל מוסד חינוכי באשר הוא: "מעורבות ושיתוף של הורים בדיאלוג עם מנהלת ועם צוותה הם חיוניים להצלחת התלמידים במוסד החינוכי. אני דוגל בדיאלוג כזה מיום כניסתי לתפקיד".

מנהל המחוז הדגיש את החשיבות בשמירה על שגרת היום יום בבית הספר למרות שרוב התלמידים נעדרים ממנו ואת ההתנהלות המורים מול התלמידים שמגיעים ללמוד.

 

ד"ר סער הראל וגלית אמסלם (מימין) בביקורו בבית הספר הפתוח (צילום: דוברות מחוז חיפה במשרד החינוך)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. לא מוותרים

    בריון אחד
    אז עכשיו אתה מצטלם בעמידה,אה?
    אנחנו גם עומדים מולך ומסתכלים לך ישר בפנים
    תאיים כמה שאתה רוצה דרך העיתון הדימיוני הזה עם 2 שליחו של שוקן ….
    הצלחנו להקים אותך מהכסא ,עוד מעט תוציא גם את החגורה נכון?

  2. זובור לראש העיר בפרהסיה

    הבריון הזה משפיל גם את ראש העיר, הנל לא קיים מבחינתו. אולי הוא יודע משהו שאנחנו לא יודעים לגבי תוצאות הבחירות??

  3. לכל תוצאה סיבה

    אין לי ספק שיש משהו אחר לגמרי ברוח של משרד החינוך. גם העירייה התחילה להבין שעדיף לטפל בבעיה ולא להתעלם מהבעיה. הורים לא שובתים סתם, ובטח שלא הורים ערכיים כמו בבית הספר הפתוח. נראה כאילו מנהיגי העירייה עושים החלטות של מישהו שלא ממשיך. האם הם יודעים משהו שאנחנו לא יודעים על תוצאות הבחירות? יהיה מעניין…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר