רחוב הנמל (צילום: דוברות עיריית חיפה)
רחוב הנמל (צילום: דוברות עיריית חיפה)

התחדשות העיר התחתית – בגמר התחרות לערים חכמות

ועדת ההערכה של התחרות הבין לאומית השנתית לערים חכמות הודיעה כי פרויקט ההתחדשות העירונית בעיר התחתית בחיפה עלה לשלב הגמר בתחרות בקטגוריית ערים, שנחשבת ליוקרתית ביותר בה. טקס ההכרזה על המיזם הזוכה יתקיים ב-14 בנובמבר בברצלונה

פורסם בתאריך: 23.10.18 19:20

ועדת ההערכה של התחרות הבין לאומית השנתית לערים חכמות הודיעה כי פרויקט ההתחדשות העירונית בעיר התחתית בחיפה עלה לשלב הגמר בתחרות בקטגוריית ערים, שנחשבת ליוקרתית ביותר בה.

הפרויקט העפיל לשלב הגמר מבין מאות מועמדויות שהוגשו לתחרות מכל רחבי העולם. מועמדות בתחרות נבחנת בהתאם לקריטריונים כמו חדשנות, השפעה ושיתופי פעולה. ביחד עם חיפה מועמדות בשלב הגמר בקטגוריה הערים גם פירנצה, מלבורן, לונדון, סנטיאגו ודיז'ון. טקס ההכרזה על המיזם הזוכה יתקיים ב-14 בנובמבר בברצלונה שבספרד.

את התחרות יוזם הארגון העולמי לערים חכמות, והשנה היא כוללת שבע קטגוריות פרסים, ובהן לצד הקטגוריה שבה מתחרה הפרויקט החיפאי גם הקטגוריות פיתוח עירוני, רעיונות חדשניים וניידות.

 

 

פרויקט התחדשות העיר התחתית, שידוע גם כפרויקט מתחם קמפוס הנמל, יצא לדרך כבר בשנת 2006, אבל ביצועו נפרש בעיקר על פני שנות העשור האחרון. בבסיס הפרויקט, שהפך כעת דוגמה להתחדשות עירונית בקנה מידה בין לאומי, עמדה הנחת היסוד שהשקעה בתשתיות ציבוריות ועידוד מכללות ובתי עסק להגיע למתחם ימשכו אליו צעירים וסטודנטים. ואכן, תשתיות המרחב הציבורי באזור העיר התחתית, שהיה מוזנח שנים רבות, שודרגו בהשקעה עירונית עצומה, והקמפוס הפך למתחם אקדמי ותרבותי מוטה צעירים.

הפרויקט כלל שדרוג של התשתיות ברחובות רבים במתחם, ובהם העצמאות, הנמל, הבנקים, יפו ונתנזון, כמו גם שיקום המרחב הציבורי בשוק הטורקי ההיסטורי והוצאת תנועת כלי הרכב מתוכו. ככל שמתחם קמפוס הנמל השתדרג מהבחינה הפיזית נוספו בו עוד ועוד מוקדי בילוי, וכיום הוא גם המקום המרכזי של סצנת חיי הלילה בחיפה.

ראש העיר יונה יהב: "העפלת הפרויקט לשלב הגמר בתחרות הבין לאומית וההכרה שלה הוא זוכה מעידות על העניין ועל היוקרה של התחדשות העיר התחתית. זהו פרויקט ייחודי שבמסגרתו אנחנו מחדשים רובע שלם על ידי הפיכתו לקמפוס אקדמי מלא חיים, שבו לומדים ומתגוררים כיום אלפי סטודנטים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ועכשיו לנתוני המציאות

    תעמולת בחירות מאד לא מוצלחת
    מדובר במאות אלפי מ"ר ריקים בעיר התחתית, 150 חנייות סגורות לאורך דרך העצמאות, מסילת הרכבת שמשנעת חומרים מסוכנים ומונעת פיתוח, המכללה האקדמית כרמל שקרסה וכ200 חדרי מעונות ריקים.
    אשמח לשמוע איפה ההצלחה הגדולה.

  2. אוי לנו מהצלחות כאלו

    הפרויקט כל כך מוצלח שהמכללה היחידה שפעלה שם פשטה את הרגל
    ומכל 2 עסקים שנפתחו ב-5 שנים האחרונות במתחם אחד כבר נסגר.

  3. מה הקשר בין פרויקט נדל"ן לעיר חכמה שמשתמשת בטכנולוגיות

    העיר הזו תהיה חכמה ב 30 לחודש כשתגיד ביי ביי ליונה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר