דוד עציוני. “אין לי אגו. בעצם יש לי אגו, אבל הוא פחות גדול מאשר אצל פוליטיקאים אחרים" (צילום: בועז כהן)
דוד עציוני. “אין לי אגו. בעצם יש לי אגו, אבל הוא פחות גדול מאשר אצל פוליטיקאים אחרים" (צילום: בועז כהן)

הו הא מי זה בא?

לסגן ראש העיר דוד עציוני יש הרבה מה לומר. על עינת קליש רותם: “יכול להיות שהיא טועה הרבה, אבל אני מחזק אותה”; על רג’א זעאתרה: “למנות לסגן אדם שמתבטא נגד מדינת ישראל - אני לא יכול לתת לזה יד”; על התחזקות הציבור החרדי: “השתלטות חרדית לא תקרה במשמרת שלי”; ועל חוסר התמיכה מצדו של משה כחלון: “התבאסתי וזה כאב לי. זה היה לא נעים”. ריאיון עם ראש העיר הבא של חיפה?

פורסם בתאריך: 2.3.19 09:12

ספק רב אם לפני שנה, כשדוד עציוני הודיע על כניסתו למרוץ לראשות העיר, האמינו רבים שהוא יהפוך לאחד האנשים החזקים בחיפה. הרי מדובר בצעיר בן 34, לא מוכר, שהתדפק יום יום על דלתותיהם של תושבי העיר במטרה לשכנע אותם שהוא בעצם הקול שלהם. שנה חלפה, ועציוני מסתמן כפוליטיקאי משופשף, אולי המשופשף ביותר בין כל חברי מועצת העיר. הוא הפגין כישרון תמרון, שלא לומר זגזוג, שלא היה מבייש פוליטיקאים מנוסים בהרבה, כשהימר על הסוס הנכון בדמותה של עינת קליש רותם, ומונה לסגן ראש העיר.

לאורך כל קמפיין הבחירות הוא חישב מסלול מחדש שוב ושוב ודילג בלהטוטנות בין החלטה אחת להיפוכה המוחלט. בשורה התחתונה הוא הצליח: כיום מחזיקה סיעתו חיפה מתחדשת וסיעת הבית היהודי שתמכה בו כמה מהתפקידים המשמעותיים ביותר בעיר – ראשות החברה הכלכלית, חברת יפה נוף, חברת אתו”ס, חברת הכרמלית וחברת האיצטדיון העירוני, וראשות ועדת הכספים והוועדה לרישוי עסקים.

עציוני נכנס לזירה הפוליטית כבר לפני כשש שנים, כאשר יעקב בורובסקי שהתמודד על ראשות העיר מול יונה יהב מינה אותו לראש מטה הצעירים שלו. זמן לא רב אחרי הוא מונה על ידי שר האוצר משה כחלון לשמש לו כיועץ בכיר. בתפקיד זה הוא נחשף למהלכים ולאינטריגות הפוליטיים, ולציבור החיפאי הוא התגלה בשלהי שנת 2016, כשכחלון מינה אותו לנציגו מול התושבים שביתם נשרף בשריפה הגדולה. לאחר שנים לצדו של שר האוצר הוא פנה לדרך עצמאית והודיע על מועמדותו לראשות העיר.

השבוע, בלשכתו בקומה הרביעית בבניין העירייה, לצדו דגל ישראל ועל הקיר שמאחוריו תמונות של נשיא המדינה וראש הממשלה, נראה עציוני כמי שנולד לתפקיד. הוא מתחיל את סדר יומו העמוס ב־7:00 בבוקר ומסיים אותו בשעות הערב המאוחרות. אבל עציוני, שבבית מחכה לו אשתו שלי, דוקטורנטית להנדסת תחבורה בטכניון, ובתו מאי בת השנה ושבעה חודשים, מודע להקרבה שהתפקיד מחייב ממנו. כבן למשפחה שנמנית עם אצולת המשפט הישראלי – אביו הוא שותף במשרד עורכי דין מצליח וסבו נחשב לאחד מבכירי השופטים בארץ – לעציוני יש תשובה מן המוכן לשאלה מדוע בחר לפנות לעשייה ציבורית. “זו שאלה ששואלים אותי הרבה”, הוא אומר, “אני אוהב את חיפה, מאמין בעיר הזו ומאמין שאפשר לשנות אותה”.

באשר לטלטלות שעברו על העיר מאז הבחירות – מינויו של רג’א זעאתרה לסגן ראש עיר שבוטל לאחר ביקורת חריפה מצד שרים, חברי כנסת והציבור החיפאי; והתערבות הממשלה בהחלטה, סערת היצירה “מק ישו” במוזיאון חיפה, השביתה של ועד עובדי העירייה ועוד ועוד – בוחר עציוני ללכת בין הטיפות. “היו המון בעיות”, הוא אומר, “הרבה אנשים מחפשים את ראש העיר ויכול להיות שהיא טועה הרבה, אבל אני מחזק אותה”.

הטעויות שלה נובעות מחוסר ניסיון?

“לא. הסיבה היא שמי שלא עושה לא טועה, והיא בחרה לעשות. כשאתה עושה יש לפעמים גם טעויות. בגלל זה אני אומר שיכול להיות שההתנהלות פה ושם היא לא נכונה, אבל קליש רותם עושה. וכשאתה עושה, תמיד יתקפו אותך, גם על דברים טובים וגם על רעים. אם אתה לא עושה אתה תהיה מלך, אבל אנחנו באנו לעשות. יכול להיות שהיא פעלה נכון יותר או נכון פחות. אני לא בא לשפוט אותה, אבל הציבור שופט אותה”.

אתה חושב שהיא פעלה נכון במשבר עם עובדי העירייה?

“לא הייתי בארץ בזמן המשבר, ואני שמח שזה נפתר. אני לא מעורב בפרטי הפרטים של המקרה, אבל חבל שהיה צריך להגיע לכדי שביתה. לפעמים יש תהליכים שלא נמצאים בשליטתך. זה סיפור שיצא משליטה של שני הצדדים”.

אתה חושב שהוועד צדק בדרישותיו?

“אני לא מעורה בפרטים. אני לא יודע בדיוק מה הוועד דרש”.

נו באמת.

“אני לא מעורה בפרטים של המשבר. אני לא ראש העיר, אני לא התנהלתי מולם והוועד לא בא אלי עם דרישות, אז אני לא יכול לשפוט מי צדק ומי לא. אני חושב שגם הוועד וגם ראש העיר רוצים את טובת העיר”.

אתה היית פועל אחרת?

“זה לא הוגן לשאול אותי שאלה כזו או שאני אענה על שאלה כזו. בדיעבד, כולנו גיבורים. שניהם – גם קליש רותם וגם ראש הוועד דוד וקנין – צלחו משבר קשה, ושניהם נמצאים עם הפנים קדימה”.

 

דוד עציוני. “אני אוהב את חיפה, מאמין בעיר הזו ומאמין שאפשר לשנות אותה” (צילום: בועז כהן)

 

 

כללי המשחק

למרות הגיבוי של עציוני לראש העיר, לעתים נדמה כי הוא משמש סוג של אופוזיציה בתוך הקואליציה. לאחר מינויו של זעאתרה הוא פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו שבו הוא כתב שההחלטה היא טעות, וכשהפרשה הגיעה לסיומה עם מינויה של שהירה שלבי במקום זעאתרה נעלם עציוני מאולם המועצה כשמינויה הובא לאישור. רק טלפון בהול מקליש רותם החזיר אותו לאולם. גם הצטרפותו לדרישה לפסול את התמודדותה לראשות העיר ופניית הפרסה שעשה כמה ימים בלבד אחר כך לא נשכחו.

אתה מדבר על אנשים שמחפשים אותה, אבל גם אתה כזה.

“לא, אני לא חושב”.

בפרשת זעאתרה יצאת נגדה.

“בפרשה הזו היה תיאום מלא ביני לבין ראש העיר, ואמרתי לה שלדעתי יש גבול. למנות לסגן אדם שמתבטא נגד מדינת ישראל ונגד הערכים שאני גדלתי עליהם ומאמין בהם – אני לא יכול לתת לזה יד. בשאר הנושאים אני מתנהג הכי הרבה כמו קואליציה. אני עומד מאחוריה ותומך בה. באשר ליחסיה עם התקשורת – אני הייתי נוהג אחרת. הנה, אני מתראיין אצלך ועונה לכל שאלה שמופנית אלי. אם ראש העיר תשאל אותי, תמיד אציע לה להתראיין, אבל אני מבין לגמרי למה היא בוחרת לעשות אחרת. גם פוליטיקאים אחרים בוחרים איפה להתראיין, כמה להתראיין ואיך להתראיין. גם ראש הממשלה מתקשר עם הציבור באמצעות הפייסבוק. למה? כי הוא חושב שזו הדרך הנכונה. אני אישית חושב שחובתי כנבחר ציבור היא להתראיין בפני כל מי שמבקש לראיין אותי”.

אתה חושב שהיא טועה ביחסה לתקשורת?

“אני הייתי נוהג אחרת”.

אמרת לה את זה?

“אמרתי את זה כמה פעמים, גם לה וגם לממלא מקומה נחשון צוק, אבל הראייה שלהם היא שונה, ועובדה שהראייה הזו הובילה אותם בהצלחה רבה לכיסא ראש העיר, אז יכול להיות שהם מבינים דברים יותר טוב ממני. היא סבלה מאוד מכלי התקשורת. יש כלי תקשורת שחצו כל קו אדום במערכת הבחירות, ירדו לנקודות כואבות והיו מוטים מאוד. חד וחלק – המערכת התקשורתית היתה גם נגד קליש רותם וגם נגדי וניסתה להמליך שוב את יהב”.

אתה באמת חושב שהתקשורת היתה נגדך? היתה לך במה חופשית בכל כלי התקשורת.

“היתה, ועדיין כשהסבירו למה כדאי לבחור במישהו אז הסבירו למה כדאי לבחור באחרים – עציוני הוא חסר ניסיון וקליש רותם היא רק אדריכלית. התקשורת היתה מוטה באופן אבסולוטי לטובתו של יהב. אני לא יכול להגיד לך שכשיצאתי למרוץ לא ידעתי את זה – הרי בכל התמודדות בכל מקום במדינת ישראל התקשורת המקומית מקורבת לראש העיר המכהן, עובדת איתו במשך שנים ומקבלת ממנו סקופים ולפעמים גם פרסום. זה הגיוני, אלו הם כללי המשחק. מי שלא רוצה לשחק שלא ייכנס למשחק”.

אפשר לומר שפסילתה של קליש רותם בבית המשפט המחוזי והחזרתה למרוץ על ידי בית המשפט העליון החלו בך.

“זה מכיוון שהתרעתי מראש על כך שמה שהיא ומפלגת העבודה עושות זו טעות, ושלחתי מכתבים בנושא. בפעם הראשונה הצטרפתי לעתירה כי חשבתי שהיא צריכה לקבל איזשהו עונש, אבל לא חשבתי שימנעו ממנה מלהתמודד. זכותו של הציבור להכריע, בוודאי במקרה של תקלה טכנית. היא היתה צריכה לקבל עונש, אבל לא היו צריכים לפסול אותה כי הבחירות חייבות להיות דמוקרטיות”.

במקרה של שלבי ניסית לעשות פוטש.

“במינויו של זעאתרה הייתי נחרץ מאוד, וזה לא קשור לאופוזיציה או קואליציה. הבן אדם הזה לא ראוי להיות סגן ראש עיר בישראל כל עוד הוא לא חוזר בו מהדברים הנוראים שאמר. הוא גורם לתסיסה, ולא ראיתי לנכון שהוא ימונה לסגן. בעניינה של שלבי, ראש העיר ביקשה ממני לחזור לאולם אחרי שהייתי כבר בדרכי לחתונה. אז עצרתי את הרכב, הסתובבתי וחזרתי. בקטע הזה אני חושב שאם אתה בקואליציה אז אתה צריך להיות עם הקואליציה. שלבי היא אשה ראויה ומאז ומעולם היתה נציגות של המגזר הערבי בהנהלת העירייה, אבל אם אני הייתי ראש העיר היא לא היתה סגנית”.

לא?

“לא. אני לא הייתי הולך לקואליציה עם חד”ש, וגם אם הייתי הולך עם חד”ש לא הייתי נותן להם סגנות, אבל זו הבחירה של ראש העיר ואני מכבד אותה”.

אז למה כשחזרת לאולם הצבעת בעד המינוי שלה?

“משמעת קואליציונית. לא אטרפד תוכניות של ראש העיר בגלל גחמות אישיות שלי”.

למה בכלל פרשת מהמרוץ? אשתך לא תמכה בצעד הזה.

“נכון. היה לילה אחד בכל מערכת הבחירות שלא ישנתי בו, וזה הלילה של ההחלטה הגורלית אם להסיר את המועמדות שלי או להמשיך לרוץ. כל המשפחה הקרובה שלי אמרה ‘רצת עד עכשיו, אתה שלושה ימים לפני הבחירות, תרוץ עד הסוף ויהיה מה שיהיה’. אבל הראש אמר ‘בוא נעשה מה שטוב לעיר, בוא ניקח את התפקידים שבהם אוכל להשפיע’, וקליש רותם עמדה בכל הבטחותיה. צריך להבין איך ראיתי את השתלשלות האירועים – קליש רותם נפסלה על ידי בית המשפט המחוזי, העליון החזיר אותה ונוצר סחף גדול לכיוונה. היו בידי כמה אפשרויות – להמשיך להתמודד וייתכן שלעלות ראש בראש מולה, להמשיך להתמודד ואולי לעזור ליהב, לחבור ליהב ולהבטיח תבוסה גדולה לקליש רותם, ולחבור לקליש רותם ולהבטיח תבוסה גדולה ליהב. יכולתי להטות את הכף מצד אל צד, אבל מהיום הראשון אמרתי שאני בא לעשות שינוי בעיר. יהב מיצה את עצמו והעיר נכשלה בתקופתו, והבטחתי בכל מקום שכל עוד זה תלוי בי הוא לא יהיה ראש העיר. חיפה היתה במקום שיותר נמוך ממנו זו קטסטרופה”.

 

דוד עציוני. "גם אם הייתי הולך עם חד”ש לא הייתי נותן להם סגנות" (צילום: בועז כהן)

 

משמעת קואליציונית

לאורך כל קמפיין הבחירות שלו הוצב עציוני כסוג של סמן ימני. הוא לא היסס לצאת נגד ההפגנות של המגזר הערבי, והדבר הביא לו לא מעט קולות מהצד הימני של המפה הפוליטית. אלא שהישארותו בקואליציה לצדה של חד”ש הובילה לתגובות נזעמות של חלק מבוחריו שראו בכך הפרה של הבטחת בחירות. בעניין ההתעוררות הלאומית הפלסטינית בעיר הוא נותר עקבי. “אני מאוד נגד זה”, הוא אומר, “בהפגנה האחרונה הוצאתי מכתב למפקד תחנת חיפה בבקשה למנוע את ההפגנה הזו”.

אבל גם אתה יודע שזה צעד פופוליסטי. מפקד תחנה לא רשאי למנוע הפגנות.

“מפקד התחנה יכול לעבוד מול העירייה, להקצות מקומות ספציפיים להפגנות ולא לאפשר הפגנה בכל מקום”.

אז הבעיה בהפגנות היא עצם קיומן במושבה הגרמנית?

“קודם כל כן. זה מעורר אנטגוניזם כי זה מקום שיש בו עסקים גם של יהודים וגם של ערבים ושמסמל את הדו קיום בעיר, ולהפגין דווקא שם זה לפגוע בדו קיום הזה. אם הם היו מפגינים במקום פחות משמעותי אז היה נוצר פחות אנטגוניזם”.

מרכז הכרמל?

“לא, חוף שמן”.

אבל זכותם להפגין.

“המפגינים הורסים את הדו קיום בחיפה. העוזר שלי היה בהפגנה האחרונה והגיעו אליה אנשים מעכו ומשפרעם, בכלל לא חיפאים, רק כדי להתסיס את העיר ולגרום למהומות. צריך לעשות לזה סטופ. אני תמיד מתבטא נגד קיצוניים משני הצדדים. ציירו אותי כאויב הציבור הערבי, וזה לא נכון”.

אתה ימני בדעותיך.

“אני מרכז-ימין. וגם כשאתה ימני זה לא אומר שבמרקם בעיר משותפת אתה צריך להעלים צד אחד”.

אתה תומך בהעברת תקציבים לתיאטרון אלמידאן?

“לא. אין לי שום בעיה שיהיה תיאטרון ערבי שיציג תרבות ערבית ואמנות ערבית, אבל אני לא מוכן שיהיו הצגות נגד עם ישראל ומדינת ישראל. לפעמים אנחנו שוכחים שאנחנו חיים במדינת העם היהודי ושהמדינה דואגת לצרכים של כל אזרחיה, ולא רק ליהודים אלא גם למגזר הערבי. לא נכון, לא רק לערבי אלא גם ליהודי, לצאת נגד המדינה או נגד הצבא. במדינות אחרות היו מעמידים אנשים לדין על זה. ולכן לא ראוי לתקצב את אלמידאן”.

מוקש נוסף שעציוני לא חושש לגעת בו הוא הסטטוס קוו שיישמר או לא יישמר בעיר, בעיקר לנוכח ההסכמים הקואליציוניים של קליש רותם עם יו”ר סיעת דגל לתושב מיכי אלפר. גם בנושא זה הוא מחזיק בעמדה שלא תישמע ערבה לאוזני חלק מחבריו לקואליציה.

אחד מהעקרונות של הקואליציה הוא שמירה על הסטטוס קוו בין חילונים לדתיים. אתה תומך בהפעלת הכרמלית בשבת?

“חד משמעית כן. זה הכרחי לעיר. לא יכול להיות שיש לנו אמצעי תחבורה טוב כל כך, והוא לא ינוצל בשבת, בעיקר בשביל החבר’ה הצעירים. כמובן שאתמוך בזה. זה לא צעד פשוט בגלל שיש אוכלוסייה חרדית שמתנגדת, אבל אני לא רואה סיבה…”.

הם יושבים איתך בקואליציה.

“הם יושבים איתי בקואליציה, אבל אני לא רואה סיבה שלא תהיה כרמלית בשבת”.

ואם הדבר יבוא לאישור המועצה?

“אהיה בעד, אלא אם כן ראש העיר תבקש ממני להצביע נגד כחלק מהמשמעת הקואליציונית, ואז אצטרך לחשוב מה עושים”.

יש טענות של תושבי נוה שאנן על התחרדותה של השכונה. כתושב נוה שאנן, מה דעתך על זה?

“כתושב השכונה לא אתן את ידי להשתלטות של המגזר החרדי על נוה שאנן. העיר על כל חלקיה חייבת לשמור על צביונה, והשתלטות חרדית לא תקרה במשמרת שלי. לא ייתכן שמישהו יקום בוקר אחד וישתלט על השכונה או ישנה את ההרגלים בה – לא חרדים ולא אף מגזר אחר”.

אלפר לא יאהב לקרוא את הדברים האלה.

“אני חושב שגם אלפר מחזיק בדעה שלא צריך להשתלט על שכונות ולשנות אותן. האוכלוסייה החרדית, כמו שאר האוכלוסיות בעיר, צריכה לקבל את המשאבים שמגיעים לה, אבל לא על חשבון שאר האוכלוסיות”.

 

דוד עציוני. "אם אנשים פוקדים חברים חדשים לליכוד זה מעשה חכם" (בועז כהן)

 

אין עוד מלבדו

עם היוודע דבר פיזורה של הכנסת וההליכה לבחירות בחודש אפריל מונה עציוני לראש מטה מפלגת כולנו בחיפה. ההודעה הפתיעה רבים במערכת הפוליטית, בעיקר לנוכח היחסים בינו לבין שר האוצר משה כחלון שעלו על שרטון. עציוני, שהיה כאמור יועצו הבכיר של כחלון במשך שלוש שנים, קיווה שהשר יתמוך בו במרוץ לראשות העיר. אלא שכחלון הכריז על תמיכתו ביהב – דבר ששימש את מתנגדיו לנגח אותו בטענה שאפילו הבוס לשעבר לא רואה בו מתאים לתפקיד – ואף הריץ למועצה את אלעד אטיאס כנציג של מפלגת כולנו. עציוני לא חשב פעמיים, צירף אליו את סיעת מהפך בחיפה מיסודו של בורובסקי ודמויות מפתח כמו יו”ר נעמת במרחב חיפה תמי ברק ומנכ”ל מכבי חיפה לשעבר איתמר צ’יזיק, וזכה בתמיכתה של סיעת הבית היהודי. גם היום נדמה שהעלבון עדיין צרוב עמוק בלבו.

חוסר התמיכה של כחלון פגע בך.

“כמובן שהתאכזבתי מאוד שהוא לא הלך איתי. במשך שלוש שנים הייתי האיש הכי קרוב אליו, ואני תומך בו גם עכשיו במרוץ לכנסת. אני חושב שהוא לא האמין, כמו רבים אחרים, שאני יכול לעשות את מה שעשיתי. הוא אמר ‘אין לו סיכוי’. אף אחד לא האמין שיבוא ילד בן 34, יעבור דלת דלת, יעבוד יום יום, יכיר אנשים בעיניים מהבוקר עד הלילה ויאזין לבעיותיהם ולמצוקותיהם. הפתעתי את כולם, גם את שר האוצר. אני חושב שהוא עשה טעות, אבל כמו שאמרתי לך – מי שלא עושה לא טועה. אם היו מחזירים את הגלגל לאחור הוא היה תומך בי, אבל חשוב לזכור שהוא גילה נאמנות ליהב, וגם זה מובן”.

התבאסת.

“בטח שהתבאסתי. בסופו של דבר אנחנו בני אדם. התבאסתי וזה כאב לי. זה היה לא נעים”.

הצבתו של אטיאס בראש רשימה למועצת העיר משמעותה שהוא מעדיף לתמוך במישהו אחר גם למועצה, לא רק לראשות העיר.

“הפגיעה הראשונה היתה התמיכה ביהב והפגיעה השנייה היתה ההרצה של אטיאס, שהוא חבר טוב שלי אבל לא אז היה איש כולנו. זה הפתיע אותנו מאוד. שוב – אני חושב שנעשו טעויות אבל הן לא נעשו מרוע. למרות זאת, אני קורא לכל תושבי חיפה להצביע לכחלון כי הדבר הכי חשוב לחיפה היום ובעתיד זה שכחלון יהיה שר האוצר או שר בכיר אחר. העזרה שחיפה קיבלה ממנו בתקופת יהב נאמדת במיליארדים שקלים, וזו עזרה שאין לה אח ורע. אם הוא לא יהיה שר האוצר אנחנו נפסיד המון”.

אולי בעצם אמרת לעצמך שאתה צריך גב פוליטי? לקליש רותם יש את מפלגת העבודה, לשמשון עידו את הליכוד, לשי אבוחצירה את יש עתיד, וגם אתה צריך גב מפלגתי ארצי.

“אתן לך סקופ – כמה וכמה גורמים ממפלגת חוסן לישראל של בני גנץ פנו אלי עוד לפני האיחוד עם יש עתיד של יאיר לפיד והציעו לי ללכת איתו ולעבוד איתו. ההצעות היו מפתות מאוד אבל סירבתי, קודם כל בגלל שאני מאמין בנאמנות ואני לא יורק לבאר ממנה שתיתי, ומהבאר של כחלון שתיתי במשך שלוש שנים. וגם אם הייתי רוצה לעזוב הייתי עושה את זה בזמן הנכון ולא בעיצומה של מערכת בחירות. אני באמת חושב שכחלון הוא הדבר הכי חשוב לחיפה”.

מן הסתם גם בגלל שאתה רוצה שיהיו לך קשרים בממשלה.

“כמובן שחשוב שיהיו לנו קשרים טובים בממשלה. היום העירייה מחוברת לממשלה בעיקר בגלל הקשרים שלי”.

מי עשה את הצעד הראשון בדרך למינוי שלך לראש המטה שלו בחיפה?

“אחרי הבחירות המקומיות הוא בירך אותי, החמיא לי מאוד ואמר שהוכחתי אומץ רב ושהבאתי הישג גדול. תשמע, למדתי ממנו רבות גם מהבחינה האישית וגם מהתנהלותו וממוסר העבודה שלו שהוא חסר תקדים. נפגשנו, שמנו את המשקעים מאחור ויצאנו לדרך חדשה למען תושבי מדינת ישראל בכלל ותושבי חיפה בפרט”.

לא היה בך רצון לנקום ולהגיד לו שאתה לא מעוניין בתפקיד?

“אין לי אגו. בעצם יש לי אגו, אבל הוא פחות גדול מאשר אצל פוליטיקאים אחרים, ואני יודע לשים אותו בצד ולעשות את הדבר הנכון. באופן אישי אני אוהב מאוד את כחלון”.

ייתכן שעכשיו, אחרי שיהב הפסיד בבחירות והרשימה של כולנו לא נבחרה למועצה, כחלון זקוק לך בזירה המקומית? אתה למעשה העוגן היחיד שלו בחיפה.

“יכול להיות שנכון לרגע זה הוא נהנה מהחיבור שלנו יותר ממני, אבל אני בטוח שבהמשך אני אהנה יותר מהחיבור הזה. זה תן וקח. אין אמת אחת. היום הוא צריך את עזרתי, ומחר כשהוא יהיה בממשלה אני והעיר נצטרך את עזרתו. ככה זה בחיים”.

בבחירות הבאות, כשתרוץ לראשות העיר, הוא יתמוך בך?

“קודם כל, אני לא בטוח שבבחירות הבאות ארוץ לראשות העיר. אם קליש רותם תהיה ראש עיר טובה, אין סיבה שהיא לא תמשיך. אם שיתוף הפעולה שלנו יהיה פורה אז בהחלט ראוי שהיא תעשה עשר שנים ואחר כך אני אעשה עשר שנים”.

לנוכח הסקרים האחרונים, לא היה נכון מבחינתך להיענות לחיזורים של גנץ?

“אני לא מסתנוור מסקרים ואני בטוח שלגנץ יהיו יותר מנדטים מאשר לכחלון, אבל יחד עם זאת אני יודע שכחלון מכיר את העבודה ושיש לו ניסיון וגם קבלות. מה יש לגנץ? הוא היה רמטכ”ל – בסדר. אבל אני מזכיר לך מה היה עם לפיד אחרי הקדנציה הראשונה – הוא התרסק אחרי שהיה שר האוצר. כחלון בא אחרי שהיה שר הרווחה ושר התקשורת, עם רקע אדיר כפרלמנטר, והוא ידע איך עובדים. היום חיפה לא יכולה להמר ואסור לה להמר. הכי טוב בשבילנו זה שר האוצר הנוכחי”.

 

דוד עציוני ומשה כחלון. "היום הוא צריך את עזרתי, ומחר כשהוא יהיה בממשלה אני והעיר נצטרך את עזרתו"

 

רק הליכוד יכול?

בזמן שעציוני נהנה ממעמדו החדש וממהלכים רבי השפעה לעיר, קשה שלא לתהות לאן הוא מכוון. למרות דבריו כי לא בטוח שהוא יתמודד בעוד חמש שנים על הכיסא ברחוב חסן שוקרי 14, יש מי שמוכנים להישבע כי הקדנציה הנוכחית היא רק קרש קפיצה אל היעד הבא. רק השבוע נחשף באתר “כלבו – חיפה והצפון” כי תומכיו פוקדים אנשים לסניף החיפאי של הליכוד בדרכו להשתלט על הסניף – דבר שיקנה לו תקציבים מפלגתיים אם וכאשר.

מתרוצצות שמועות שלפיהן כאשר שלבי תתמנה לסגנית ראש עיר אתה תעזוב את הקואליציה ותפתח בקמפיין שימתג אותך כאיש הימין של חיפה.

“אני לא מסתכל שנתיים קדימה. אלוהים גדול מה יקרה עם שלבי. אני לא רואה את עצמי מחוץ לקואליציה בחמש שנים הקרובות”.

גם הרעיון ששני צעירים יתמודדו ראש בראש בבחירות הבאות – אתה ואבו חצירה – הוא מופרך? האם החלשת כוחו של אבוחצירה היתה אחת מהסיבות שבגללן בחרת ללכת עם קליש רותם?

“אבוחצירה כבודו במקומו מונח. לדעתי, במשך שתי קדנציות הוא לא תרם מספיק לחיפה ולצעירי העיר. יהב וכל שותפיו נכשלו. אני בטוח שהם רצו, אבל במבחן התוצאה הם היו כישלון מר. אם אבוחצירה ירצה להתמודד אאחל לו הצלחה, אבל אני לא רואה אותו ראש עיר”.

ומה באשר להכשרת הקרקע לקראת השתלטות על סניף הליכוד?

“אני מכבד מאוד את עידו ואת חברי הליכוד, אבל אני איש מפלגת כולנו ומריץ את כחלון כדי שהוא ימשיך להיות שר האוצר. אין ספק שאם אנשים פוקדים חברים חדשים לליכוד זה מעשה חכם. הליכוד היא מפלגה דמוקרטית שמי שמתפקד אליה ופוקד אליה אנשים אחרים יכול להשפיע. אם אנשים רוצים לפקוד למפלגת השלטון זה בהחלט צעד ראוי”.

ואתה קשור לזה?

“אני מתמקד כרגע אך ורק בבחירה של שר האוצר לעוד קדנציה. אחר כך נלמד את השטח ונראה מה אפשר לעשות”.

אתה לא מכחיש.

“נקסט”.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. מתי טיקטינסקי

    צר לי שכחלון לא שמר לך את נאמנותו והחליט לתמוך ביהב ולהעמיד מולך למועצה את אטיאס. אומנם בפוליטיקה אין חברים אולם יש דרך ולא נראה לי שדרכו נכונה ואתה עדין שבוי בקסמו. נכון שנסיונו של משה הוא גדול אולם נזקו גם גדול . הברחת משקיעים ברכוש מחול ומשקיעים מקומיים לחול בגלל רדיפת משקיעים מקומיים בהרמת מיסים ואו כוונות למיסים הוא לא מתאים להיות שר אוצר עם כל הכבוד לו. ההתעסקות שלו בהגרלות מחיר למשתכן שהפכה להיות מחיר למזדקן ומכירת אופציה לדירה שמזכירה לי איזו גברת שנקטה באותה שיטה.במקום להפנות את מרצו לבנית דירות להשכרה בשיטת חברות "ריט" ויש כאלה למכביר בחול. להביא אותן ארצה ולא לשעבד זוגות צעירים למשכנתאות לעשרות שנים שהם יוכלו לחיות חיים חופשיים בלי חובות. לא ידע לעשות.לכן אני רואה בנאמנותך לו פיאסקו אחד גדול.אתה צריך להבין בפוליטיקה אין חברים!!באשר לסניף הליכוד בחיפה אני מסכים אתך שיש צורך לשנות את אופי הדברים בסניף זה שבמשך שנים לא יכלו לבנות רזומה לאישיות להיות ראש עיר והסיבות לכך יריבות אישית ואולי גם כלכליות .ואו ריצה מחוץ לתנועה במקביל.שנים הייתי חבר בסניף זה אולם התיאשתי.

  2. טירוף הסגנים בשכר!

    עיר "גמורה" עם 260,000 איש שהמספרים משנה לשנה רק יורדים ויורדים העסקנים מרשים לעצמם למנות 5 סגנים בשכר בזמן שהארנונה פה היא מהגבוהות בארץ במקום להעיף את כולם מעירייה ולחסוך לתושב.
    טירוף!!
    להעסיק בעיריית חיפה למעלה מ5000 עובדים בעירייה בזמן שת"א-יפו על חצי מיליון התושבים שלה ואין ספור תיירות פנים וחוץ מעסיקה כ7000 עובדים מראה לנו כמה החיפאים הזויים.במקום לצאת ולהפגין ולפנות לבתי משפט משלמים ארנונה ושותקים כמו טיפשים.
    בושה לראשי העיר ובושה לתושבים שלא עושים כלום בנידון

  3. אריק

    כבוד לחיפה שאתה בעירייה
    וכבוד לכחלון שאתם יחד .
    אנחנו צרכים כחלון חזק חשוב לחיפה

  4. עצוב מאד. עדיף ועדה קרואה

    חיפה לא מעניינת אותם.
    פעילי קליש עסוקים עם מעה גבאי, למרות שאין ברשימת העבודה אפילו נציג אחד לחיפה.. למה שנמשיך להצביע להם? לעולם לא עוד. חיון עסוק עם מרצ.
    עכשיו מתברר שעציוני עסוק עם כחלון ועם סניף הליכוד.
    בקיצור חיפה הייתה רק כסא ומשכורת.
    לא מעניין אותם לא חיפה, לא תושבים, לא להיאבק במזהמים. הכל היה סיסמאות ריקות.
    אוחי באמת עדיף ועדה קרואה שרק תתעסק בלהבריא את העירעעה עם הגרעון הכי גדול בישראל.

  5. מתי טיקטינסקי

    היתכן שהרצת אטיאס מולך למועצה ותמיכת כחלון ביהב היא נובעת שמא" תפרוס כנפיים". באשר לכמות העובדים בעיריה האם לא ברור שכך קונים שלטון .העובדים ובני משפחתם הקרובים והרחוקים מצביעים עבור ראש עיריה מכהן כדי לשמור על מקום עבודה . לפחות 25000 אלף מצביעים. הראיה מהאסיפה של עובדי הנקיון לפני הבחירות . "נלחמים על מקום העבודה." במילים כאלו או אחרות.אולי השביתה של עובדי העיריה להראות שרירים אל מול מי שנבחר. זאת הסיבה הבלתי ברורה לשופט מדוע פרצה השביתה כמובן הכל השערה ולכאורה כל הנאמר בתגובתי .

  6. ראיון מאכזב

    ראיון שלא אומר כלום לנו התושבים. תוכניות עבודה? פיתוח? סדר עדיפויות? לצערי על מהות לא נשאל ולא אמר.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עציוני – איש צעיר עם ביבי פייס, אך דוחה ברמות על. פוליטיקאי מהסוג הנחות ביותר שיש, שלצערנו הרווח מאוד בישראל של היום. מה שמעניין אותו זה רק רק השררה, הכיבודים, הכוח, הכסף ועלייה בסולם הדרגות. גועל נפש של בנאדם. בושה לראש העיר, שהרעיפה עליו משרות וכיבודים ביד רחבה, רק בגלל שהטיפוס הנאלח הזה סחט אותה, כך נהגה אותה ראש עיר שטוענת כל העת שהיא מנקה את "ריקבון" של יהב. ביזיון וייאוש. כמה לכלוך.

  8. אחת העם

    גועל נפש. פוליטיקאי מהזן הנחות ביותר, שכל מה שמעניין אותו זה רק לזכות בשררה, כיבודים, כוח, "הצלחה" כסף , ולטפס בסולם הדרגות הפוליטי… גועל נפש. איזה רפש. ועל הפוליטיקאי הדוחה הזה וסיעתו הרקובה הרעיפה ראש העיר קליש שלל משרות ותפקידים כדי שישמור על שקט תעשייתי, ולא יאיים על שלטונה… זו אותה ראש עיר שטוענת שהיא עוסקת כל העת ב"ניקיון הריקבון של יהב". אין גבול לשחיתות המוסרית. אין גבול לציניות וללכלוך. כמה מאכזב.

  9. סתם אחד שחושב שמנהיג צריך לשמור על כבודו

    הראיון אומר הכל . התבטלות מול כחלון. כך לא מתנהג מנהיג אשר רוצה להנהיג ציבור.לא תמך בך ועוד אתה טוען "יורד גשם". מנהיגות מוזרה.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מסתבר שאתה כסאולוג ותו לא. פוליטיקאי ברמה נמוכה.

  11. האופורטוניסט המושלם...מעניין לחקור לעומק מאיפה כל הכסף שהיה לו בבחירות העירוניות

    עליו נאמר "אחד בפה ואחד בלב". אני אישית לא מאמינה למילה שיוצאת לו מהפה. והכתב…יותר לקקן מזה לא יכול להיות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר