הספסל בשדרות הנדיב
הספסל בשדרות הנדיב

על חשבון הברון

לפני שמבצעים אימוני כוח מתפרץ צריך לבנות בסיס כוח חזק, אחרת מסתכנים בפציעות

פורסם בתאריך: 7.4.17 23:17

והשבוע: שדרות הנדיב

היסטוריה: הרחוב קרוי על שם הברון בנימין (אדמונד) דה-רוטשילד (1934-1845) ממשפחת הבנקאים האירופיים, שכונה “הנדיב הידוע”. הוא נולד בצרפת כנכדו של מאיר אמשל, מייסד שושלת רוטשילד, ונחשב ל”אבי היישוב”. דה-רוטשילד לקח תחת חסותו את המושבות הראשונות, קנה מאות אלפי דונמים של אדמה וייסד את בית הספר החקלאי מקוה ישראל. הוא מילא תפקיד חשוב בייסוד התעשייה העברית בארץ, כמו הטחנות הגדולות בחיפה והיקבים בזכרון יעקב ובראשון לציון, תמך במנהיגים ציוניים, עשה למען פיתוח החינוך העברי בארץ וסייע לחיים וייצמן בהשגת הצהרת בלפור. תרומותיו הרבות ותמיכתו הכספית באנשי המושבות הולידו את הביטוי “חי על חשבון הברון”. רוטשילד אהב את הארץ וביקר בה חמש פעמים כדי לראות את התפתחות מפעל ההתיישבות הציוני. בשנת 1954 הועלו עצמותיו ועצמות אשתו עדה מצרפת לקברם ברמת הנדיב בזכרון יעקב. על שמו קרוי גן בנימין בשכונת הדר, ובתרומת משפחת רוטשילד הוקם בחיפה בית החולים שנקרא בעבר על שמם (כיום המרכז הרפואי בני ציון).

ווייז: נחנה את הרכב בתחילת שדרות הנדיב.

האימון: שדרות הנדיב הוא רחוב קצר עם עלייה קטנה ומתונה. אורכו הוא 300 מטר, ואנו נבצע את המסלול 40 פעמים ובסך הכל 12 ק”מ. בתחילת הרחוב מוצבים ספסלים, ואנו נשלב אותם בפעילות. לפני האימון נדרש חימום טוב המשלב ריצה קצרה ותרגילי כוח בסיסיים כמו סקוואט ומכרעים.

על שם "אבי היישוב"

על שם "אבי היישוב"

פעמים 5-1: נרוץ בשיא המהירות בעלייה ונלך בירידה. בסיום נעלה על הספסל ונרד ממנו 20 פעם.

פעמים 10-6: נרוץ בשיא המהירות בעלייה ונרוץ בריצה קלה בירידה. בסיום נעלה על הספסל עשר פעמים ברגל ימין ועשר פעמים ברגל שמאל.

פעמים 15-11: נבצע עשרה סקוואטים. נרוץ בשיא המהירות בעלייה ונלך בירידה.

פעמים 20-16: נבצע עשר קפיצות על הספסל, ואחר כך נרוץ בשיא המהירות בעלייה ונלך בירידה.

בתום האימון מומלץ ללכת חמש דקות להתאוששות. אחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ כושר לשיפור הכוח המתפרץ: כוח מתפרץ הוא יכולת גופנית שעליה מתבססות התנועות והפעולות החשובות ביותר עבור ספורטאי – מהירות ריצה, זריזות, יציאה מהמקום, ניתור, שינויי כיוון, עוצמת בעיטה או זריקה ועוד. אימוני כוח מתפרץ הם אימונים עצימים אשר מפעילים עומס רב על הגוף. ביצוע אימונים אלה על ידי ספורטאים ללא בסיס כוח חזק עלול לגרום לפציעות, ולכן חשוב להכין את הגוף בצורה יסודית בשלב הקודם (החוזק), כלומר הנחת יסודות מוצקים של חוזק וכוח מירביים, ורק אז להתחיל לעבוד על מרכיב הכוח המתפרץ.
אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – הכל במקום אחד” או "סטודיו mia2", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו.

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר