אביהו האן. "למרות דרישתנו לא פורסם סדר יום לישיבה" (צילום: מירב שדה)
אביהו האן. "למרות דרישתנו לא פורסם סדר יום לישיבה" (צילום: מירב שדה)

"אסור שהוועדה המקומית תהפוך לבמת דיונים פוליטית"

אביהו האן דורש מראש העיר עינת קליש רותם ומהיועצת המשפטית של עיריית חיפה ימית קליין לדחות את ישיבת הוועדה המקומית שנקבעה להיום לצורך "דיון אסטרטגי בנושא שינוי פני מפרץ חיפה" בטענה שמדובר בתעמולת בחירות לנוכח התוכניות שמציעים אבי גבאי ומשה כחלון

פורסם בתאריך: 13.3.19 07:48

יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן שלח אתמול (שלישי) מכתב לראש העיר עינת קליש רותם, לממלא מקומה נחשון צוק וליועצת המשפטית של עיריית חיפה ימית קליין בדרישה לדחות את כינוסה המיוחד של מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שנקבע להיום. ביום רביעי שעבר הודיעה ראש העיר עינת קליש רותם על כינוס המליאה לצורך "דיון אסטרטגי בנושא שינוי פני מפרץ חיפה", אך לחברי המועצה לא הופץ סדר היום של הישיבה.

נושא מפרץ חיפה עלה לכותרות במערכת הבחירות לכנסת והוא זוכה לפתע להתייחסותן של המפלגות השונות. במוצאי שבת הכריז אבי גבאי בכנס של מפלגת העבודה כי מפלגתו תקדם תוכנית חירום להבראת מפרץ חיפה, ואתמול פרסם שר האוצר משה כחלון ממפלגת כולנו את תוכנית "צפון ירוק" להצלתו של המפרץ. יצוין כי גבאי היה בשעתו השר לאיכות הסביבה ולא זכורות פעולות משמעותיות שלו שהובילו להבראתו של המפרץ, וכי בתחום אחריותו של כחלון נמצאים מוסדות התכנון שהחלטותיהם בשנים האחרונות מאיימות על כל אזור חיפה, ובהן הרחבת הבנייה במתחם בז"ן, קידום הקמת נמל המפרץ ואישור תוכנית המתאר הארצית לעורף הנמל, לצד קידום איטי של פרויקטים כמו חזית הים העירונית ושיקוע הרכבת.

 

 

במכתבו לקליש רותם ולקליין דורש האן לדחות את כינוס המליאה בשל חשש לתעמולת בחירות למרות שהזימון לישיבה נשלח כבר בשבוע שעבר. מכתב דומה שלח האן גם ליו"ר מחוז חיפה במינהל התכנון איתמר בן דוד וביקש את התערבותו לדחיית הדיון.

"הבוקר (אתמול; ב"כ) פורסמה ברבים מצגת של שר האוצר כחלון על תוכניתו 'צפון ירוק' שבה מוצגת תוכניתו לטיפול במפגעי מפרץ חיפה. תוכנית זו יצאה לאור בעיצומו של מסע בחירות של השר לקראת הבחירות לכנסת ה-21. עיתוי פרסומה של התכנית וקרבתו ליום הבחירות מעלים חשש סביר שהתוכנית מהווה חלק מתעמולת הבחירות של מפלגת כולנו, ולכן הדיון בה במסגרת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, בעיתוי זה, מעלה חשש סביר של מתן חסות לתעמולת בחירות אסורה. במועצת העיר הנוכחית מכהנים שלושה-ארבעה חברים המזוהים באופן מובהק כתומכיו של כחלון, ואי לכך הם מצויים בניגוד עניינים גלוי בהקשר לנושאים הקשורים לשר. לפיכך, השתתפותם בדיון אינה עומדת בקנה אחד עם עקרונות הוועדה, כפי שבאו לידי ביטוי רק בישיבתה האחרונה. סיעת הירוקים רואה חשיבות עליונה בטיפול שיטתי במפגעי הזיהום במפרץ חיפה ובהוצאתם בהדרגה של כל המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה. לפיכך רואה הסיעה טעם רב בקיום דיונים משמעותיים בנושא זה. עם זאת, לנוכח החשש מהיסחפות לדיון שעלול להפוך במה לקידום פוליטי של שר המתמודד על מקומו בכנסת הבאה, והשתתפותם של חברי מועצה שנמצאים לכאורה בניגוד עניינים בדיון זה, יפתחו פתח למלעיזים וייצא שכרנו בהפסדנו. אנו מבקשים ממך לשקול להמליץ על דחיית הדיון בנושא זה למועד אחר לאחר הבחירות לכנסת".

האן אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "להערכתי, הדיון קשור לתוכניתו של כחלון. זו למעשה תוכנית של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), וכחלון אימץ אותה. מכיוון שלמרות דרישתנו לא פורסם סדר יום לישיבה, ההנחה שלי היא שהדיון יהיה על התוכניות של רמ"י, כחלון וגבאי. אסור שמוסד תכנון כמו הוועדה המקומית יהפוך לבמת דיונים פוליטית. באופן מעשי זה מה שקורה, וזה חמור מאוד. לכן צריך לדחות את הדיון המתוכנן להיום".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אבנר בן נר

    בדיחות מסוכנות: לקראת הבחירות מציגים גבאי וכחלון – רעיונות/תוכניות וגם מצגות יפהפיות, שנעשות על ידי גרפיקאים מוכשרים….כל כך קל וכל כך פשוט להבטיח פנטזיות לפני בחירות….ולהצליח לשכנע את הנאיבים בייתכנות התוכניות הבומבסטיות. ויש הרבה הרבה תמימים שלא לומדים מנסיון העבר.
    אבל רגע רגע… זה לא מה שקליש עשתה לפני הבחירות?

  2. עמיחי

    כל פתרון לאיזור המפרץ מתקבל בברכה, אבל.. זה בהחלט מרגיש קצת כמו תעמולת בחירות צינית של כחלון (לא מאמין למילה שלו) וגבאי (לא תומך שלו בכלל והופתעתי ששמעתי שראשת העיר קליש היא מהעבודה – שמאל).
    יפה עשה אביהו, אם זו תעמולת בחירות עדיף לדחות את הדיון בעוד שבועיים, מה הלחץ?

  3. דני דין

    פתאום מועמדי מפלגות מתענינים בבעיות המפרץ של חיפה .גבאי וכחלון מה עשיתם למען חיפה בעת כהונתכם כשרים.? לפזר הבטחות לא עולה כסף.תושבי חיפה לא איטלקים ולכן לא אוכלים לוקשים.

  4. נושא כזה חשוב וכולם יודעים ומבינים שזו תעמולת בחירות זולה... ועדיין כל הפרסום של זה מוסיף למודעות לנושא !

    לא יוסיף לגבאי וכחלון תומכים

  5. אחד שיודע

    בסופו של יום, תמיד יהיה זה פוליטיקאי כזה או אחר שייקבע מה יהיה עתידנו.
    בסופו של יום, תמיד יימצאו בציבור אוהדיו כמו גם מתנגדיו – זהו טיבה של הדמוקרטיה בה אנו חיים.
    בסופו של יום, תמיד יהיו אלה שירצו לקטוף את הקרדיט לעצמם, תוך ביטול תוכניותיהם של האחרים.
    בסופו של יום רק הציבור יחליט.
    מר האן, הציבור נתן לך 4 מנדטים על מנת לממש את חזונך ולהעיף את בזן. מדוע אתה שולל מכ-15,000 בוחריך את זכותם לראות את החזון קורם עור וגידים?

  6. ל-אחד שיודע - הוא לא שולל, הוא רק מבקש דחייה בלבד ודחייה בדיוק של כשבועיים עד אחרי 9/4 !!!

    דחייה מינימלית אבל שתאפשר דיון עינייני ורציני בנושא הכבד והחשוב הזה !!

    הדחייה תנטרל מראש כל התלהמות ומאבקי כח בין התומכים השונים,
    של גבאי מצד קליש וחבריה ומהצד השני של תומכי כחלון במועצה… סתם יבזבזו אנרגיה וזמן דיון יקר.
    וזה בקלות ובבירור יגיע לשם… וחבל !!

  7. בני א.

    חתי שעה אחרי תחילתה המתוכננת של הישיבה, אין שידור בדף הפייסבוק של העירייה כפי שהובטח.
    אם הישיבה מתקיימת אנא שדרו, ואם נדחת כבקשת אביהן, אנא הודיעו!

  8. Dr NO

    הברבור השחור האן הוא מתנגד סידרתי בכל דיון. ראו את התנגדותיו המרובות והמקוממות נגד התחדשות עירונית. לשיטתו בתים רעועים ומכוערים מצווים לשימור בשל "ערכם ההיסטורי". יש להעיפו מוועדת השימור ואולי גם ממועצת העיר.

  9. Dr No

    הוא לא צדק; הירוקים תומכים בתכנית. הוא ניסה לדחות את הדיון מסיבה פוליטית מדומה .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר