יעקב פינגולד. "רציתי לערוך חגיגות של 24 שעות באיצטדיון" (צילום: בועז כהן)
יעקב פינגולד. "רציתי לערוך חגיגות של 24 שעות באיצטדיון" (צילום: בועז כהן)

יו"ר אתו"ס נגד ראש העיר. הרקע: אירועי יום העצמאות

חבר מועצת העיר יעקב פינגולד, המשמש יו"ר החברה העירונית אתו"ס אשר מפיקה את אירועי יום העצמאות, יוצא נגד החלטתה של עינת קליש רותם להעביר את הבמה המרכזית של יום העצמאות מהאיצטדיון העירוני לעיר התחתית. הסיבות: עלויות האבטחה והיעדר חניה

פורסם בתאריך: 28.4.19 07:57

יעקב פינגולד, יו"ר חברת אתו"ס וחבר מועצת העיר מטעם סיעת חיפה מתחדשת, יוצא בביקורת נגד החלטתה של ראש העיר עינת קליש רותם להציב את הבמה המרכזית של אירועי יום העצמאות בעיר התחתית במקום ברחבת האיצטדיון העירוני. כפי שנחשף לפני כחודש וחצי ב"כלבו – חיפה והצפון", קליש רותם הנחתה את אתו"ס, אשר מופקדת על הפקת אירועי יום העצמאות, לבחון את האפשרות להעתיק את הבמה המרכזית מהאיצטדיון לעיר התחתית, וזאת לאחר שהוחלט לבטל את הבמה המרכזית בכיכר ספר בשדרות מוריה.

פינגולד: "רציתי לערוך חגיגות של 24 שעות באיצטדיון – לא רק בערב יום העצמאות אלא גם ביום העצמאות עצמו. אני מכבד את החלטתה של ראש העיר – היא זו שמחליטה – אבל אני חושב שיותר נכון לקיים אירוע יפה וגדול בשטח האיצטדיון".

כבר עם העלאת הרעיון להעתיק את האירוע לעיר התחתית היה ברור שלמהלך כזה נדרש תכנון לוגיסטי מקיף בשיתוף עם תחנת משטרת חיפה, בעיקר בכל הקשור לאבטחה ולהסדרי התנועה. פינגולד: "עלות האבטחה בעיר התחתית היא גבוהה בעשרות אחוזים מהעלות באיצטדיון. בסכום הזה היינו יכולים לעשות הרבה דברים אחרים". לדבריו הוא הביע את דעתו בפני קליש רותם וממלא מקומה נחשון צוק "אבל הם החליטו אחרת, אז אני לא הולך נגד זה. אני עדיין חושב שנכון יותר מבחינת הנראות של חיפה לקיים את האירוע באיצטדיון".

 

 

פינגולד גם משוכנע שרבים יוותרו על ההגעה לעיר התחתית בגלל הנגישות. "יהיו לנו בעיות של תחבורה כי הנגישות לעיר התחתית היא קשה מאוד, וכך גם החניה. איפה יחנו כל מי שירצו להגיע לאירוע? במגרשי החניה העירוניים זו לא בעיה, אבל הם לא יספיק. נצטרך לבקש מחניונים פרטיים להיות פתוחים, אבל אני לא יודע אם בעליהם יסכימו לכך. אולי החניה בהם תהיה בתשלום, לא נכנסתי לזה".

באשר לרצון לערוך את החגיגות בעיר תחתית כדי לחזק את העסקים שם אומר פינגולד: "רציתי להביא בעלי עסקים לאירוע של 24 שעות באיצטדיון, שם כל בעל עסק היה יכול להקים דוכן. רציתי לעשות משהו יפה ל-24 שעות ולא משהו חפיף. בעיר התחתית אני מניח שיהיו כמה עסקים שייהנו מהעתקת החגיגות".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אבנר בן נר

    בשנה שעברה ובשנים הקודמות לה , הייתה הבמה המרכזית בכיכר קריית ספר….והיה בסדר גמור מבחינת חנייה. צודקת ראש העיר שמעבירה את הפעילות לעיר התחתית ושם מקומה. אם צריך לחדש את המירקם העירוני (החסר כל כך בחיפה) וכמובן להרגיל את תושבי הכרמל הנכבדים לכך שהעיר התחתית זה המקום הנכון למרכז!. נדמה לי שפיינגולד לא בדיוק מבין מה זה מירקם עירוני. בעניין הזה אני לגמרי תומך בהחלטת ראש העיר עינת קליש רותם. ואם הכרמלית תופעל באותו ערב, נפתרו גם בעיות החניה..מה גם שיש לא מעט חניה באזור שער פאלמר, בשעות הערב והלילה.

  2. מישהו עם קצת שכל ישר

    לא הבנתי למה בכלל העבירו את הבמה המרכזית מכיכר הספר. זה היה מקום מאוד מרכזי וגדול בלי קשיי חניה (כי כולם יכלו ללכת *ברגל*) לעיר התחתית צריך לנסוע וזה רחוק, אומנם יותר טוב מהאצטדיון אך לא כמו כיכר הספר.

  3. דני דין

    בכל עיר מתוקנת יש אזור בעיר שהוא אזור בידור ושעשועים בחיפה הבינו סוף כל סוף שיש צורך ליישם את העובדה הנל לכן העבירו את החגיגות לשם.מה פה לא בסדר? מצוקת חניה יש בכל מקום כולל בסמי עופר.

  4. סתם אחד

    הבעיה האמיתית היא שלא מכבודם של תושבי הכרמל להגיע לעיר התחתית. אם עשו בכיכר ספר אז בוודאי שיכולים להגיע לתחתית

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש רכבת פלוס מטרונית פלוס כרמלית פלוס רכבלית עד העיר התחתית לכל רוחבו של רחוב העצמאות מה יותר טוב מזה הא מה???? חוץ מזה שזה המקום היחיד שהוא הכי מרכזי מכל הבחינות בחיפה !!! והכי לא מסובך להגיע לשם !!!

  6. שכל ישר, פירושו להוציא את הבמה מרחוב מוריה

    כיכר ספר זה איזור מגורים, נטו. כל הטראלהלהלה שהיה בשנים עברו בכיכר ספר, גרם נזק רב לתושבי האיזור. עדיף להעביר הכל לעיר התחתית עם תחבורה ציבורית חינמית, כמו הכרמלית והמטרונית, ואוטובוסים נוספים. גם תושבי הכרמל (נו באמת?) כמו כל תושבי השכונות יכולים גם לקבל מעט שקט ולטייל במוריה להנעתם ללא רעשי רקע עם דציבלים הקוראים למשיח להגיע. ברוך השם, שלמישהו יש שכל להביא לשינוי, לו חיכינו שנים רבות.

  7. ראבק עם החניות כבר

    כל מה שאכפת לטרחן הזה וחבורתו וכל חבריו עם 4 רכבים למשפחה זה "איפה תהיה חניה".
    הוא מעולם לא נסע באוטובוס, לא הגיע בכרמלית, לא לקח מונית.
    חניה חניה חניה.
    נמאס כבר ממכם כל חיפה סבתות שדורשות חניה חניה. אז אל תבואו לחגיגות. שבו בחניון האצטדיון ותשחקו ברידג'.

  8. חסן שוקרי

    השכל הישר ניצח. העיר התחתית.
    צודקת ראש העיר שמעבירה את הפעילות לעיר התחתית ושם מקומה. העיר התחתית תמיד הייתה מקום חי ופורח עד לבואה של ה"קללונית" אך לאחר שהצעירים החליטו להפריך את חיי הלילה של העיר התחתית (החסרה כל כך בחיפה) לא יקרה כלום אם נוכל להרגיל את תושבי הכרמל הנכבדים לכך שהעיר התחתית זה המקום הנכון למרכז!

  9. היגיון בריא

    רצוי להתחיל את מופע הזיקוקים ב-21:30 כדי שאפשר יהיה לראות את הטקס בהר הרצל עד הסיום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר