השטח שבו מתוכננת לקום שכונת רמת גוראל (צילום: קובי פאר)
השטח שבו מתוכננת לקום שכונת רמת גוראל (צילום: קובי פאר)

הקמת רמת גוראל – רק אחרי סלילת כביש פרויד-רמת בגין

בגרסה החדשה של התוכנית להקמת שכונת רמת גוראל שהופקדה לאחרונה מחדש, ביצוע השלב הראשון בהקמת השכונה מותנה בגמר סלילת הכביש שאמור לחבר את הרכס מערבה ושסלילתו מתעכבת כבר שנים ארוכות

פורסם בתאריך: 11.6.19 08:01

התוכנית שיוזמת עיריית חיפה להקמת שכונת רמת גוראל, שהועברה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה ביוני 2014 אך עד היום לא אושרה, כבר לא תוגדר כמודל להליך מהיר לאישורה של שכונה חדשה. ואם לא די בכך, כעת בוצע בהוראותיה שינוי שעלול לעכב עוד יותר את מימושה. לאחרונה הופקדה התוכנית מחדש, ומעיון בגרסתה הנוכחית עולה כי בוצע שינוי מהותי בשלבי הביצוע שנקבעו בה, ולפיו ביצוע השלב הראשון הותנה בגמר ביצוע סלילתו של כביש רמת בגין-דרך פרויד.

בתוכנית מוצע להקים 2,000 דירות במורדות המערביים של הכרמל, בין ארבע שכונות בדרום הרכס – רמת אשכול, רמת בגין, רמת גולדה ודניה. התוכנית משתרעת על פני שטח של 437 דונם המכונה גבעת העזים. השטח משופע כיום בחורש טבעי, אך כבר חלות עליו תוכניות מנדטוריות מאושרות שלפיהן הקרקעות מיועדות למגורים.

התוכנית כוללת ארבעה שלבי ביצוע. השלב הראשון כולל עבודות תשתיות שונות, ובהן קווי ביוב וניקוז, והשלב השני כולל בנייה של 30 אחוז מיחידות הדיור המוצעות בתוכנית. במתכונתה הקודמת התנתה התוכנית את ביצוע השלב השני בסלילת הכביש ואפשרה את ביצוע עבודות התשתיות עוד לפני סלילתו. בגרסתה הנוכחית מחייבת התוכנית את סלילת הכביש כבר בשלב הראשון כתנאי לביצוע עבודות התשתיות. משמעות הדברים היא שלא ניתן יהיה לבצע עבודות כלשהן לקידום בנייתה של השכונה ללא סלילת הכביש, בעוד שבמצב הקודם ניתן היה להקים את תשתיות השכונה גם ללא הכביש. מזווית נוספת ניתן לומר כי בעוד שקודם לכן סלילת הכביש היתה תנאי לבניית כשליש מהדירות, כעת הסלילה היא בראש ובראשונה תנאי לביצוע התשתיות.

 

 

כביש רמת בגין-דרך פרויד, שהתוכנית המאפשרת את הקמתו אושרה ביוני 2007, אמנם לא מתוכנן מרכס הכרמל עד לאזור המישורי של העיר, אבל הוא עדיין מהווה חיבור נוסף מהרכס לכיוון מערב, ומרכזיותו היא בהתמזגותו עם עורק תנועה ראשי קיים – דרך פרויד.

תוואי הכביש מתחיל ברחוב בני ברית ברמת בגין ומתחבר לרחוב מנחם סבידור בשכונה הסמוכה רמת אשכול, וממנו לדרך פרויד. במשך שנים ארוכות מביעים תושבים מרמת בגין התנגדות לסלילת הכביש בשל חששם שהחיבור המוצע בו יהפוך לעורק תנועה ראשי שיגרום לכך שרחוב סורוקה, הרחוב המרכזי בשכונתם, יהפוך לאלטרנטיבה לציר פרויד.

לעומת שינוי השלביות בקשר לכביש רמת בגין-דרך פרויד, גרסתה הנוכחית של התוכנית להקמת שכונת רמת גוראל הותירה על כנם את שני שלבי הביצוע הנוספים – השלב השלישי אשר מתנה מתן היתר בנייה מעבר ל-30 אחוז מסך יחידות הדיור בחיבור תחבורתי נוסף לכיוון מערב, והשלב הרביעי אשר מתנה פיתוח שטחים ציבוריים פתוחים ומבני ציבור ב"קצב פיתוח השכונה ובאישור מהנדס העיר".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. שרון

    ערימות של דירות רפאים. יש הצפה של בתים ומה שהכי חשוב עכשיו זה עוד לבנות . עוד ועוד. למה??? כדי להרוס עוד שטחים ירוקים? לא מבין מי המח שעומד מאחורי הרעיון הגאוני הזה לבניית עוד שכונות על חשבון האזור הכי ירוק ויפה בחיפה . למה להגדיל עוד את ההיצע? אין ביקוש !!!

  2. רן

    מושחטים..הורסים אזור ירוק ושכונה טובה למען כמה בעלי עניין..

  3. עצוב מאד תוכמית ממש גרועה

    חשבתם שקליש ואנשיה יוכלו לשנות את התוכנית הגרועה להרוס עוד אז רק חשבתם.
    היא מקדמת בדיוק כמו יהב את הרס הואדיות
    גם התוכנית ממש גרועה

  4. רמת גוראל

    הגיע הזמן לבנות ברמת גוראל צריך להתקדם לא ללכת אחורה עינת קאליש היא ראש עיר מבצעת כמו שצריך לא רק על הנייר קודמיה לא עשו דבר.
    עינת תפתח את העיר ותקדם בניה חדשה שתזרים משפחות חדשות לעיר.

  5. רמת גוראל

    גם רמת בגין היתה יער עד לא מזמן ומה לעשות צריכים לבנות שכונה חדשה מתקדמת יותר עם מחשבה ובניה ירוקה,מה לעשות ערך הדירות ברמת בגין אמנם יירד אבל זהו חלק מהמצב.

  6. תוכנית אסונית

    רמת גוראל צריכה להיבנות פשוט לא כמו שתוכננה עם חציבות ע קיות בגלל פריסת הבנייה אלא בבמייני 7-8 קומות מדורבים בלבד כמו בכרמליה רק בחלקה העליון ביותר צמוד לבנייה הקיימת. חבל מאד תוכנית אסון שתמחק את הואדי כולו ותייצר פקקים בכביש שיעבור דרך השכונה עבור תושבי דניה

  7. אריה גוראל

    מה קורה אתכם חיפה בתקופתי קדמתי שכונות חדשות
    רמת בגין, רמת אלמוגי,רמת גולדה, ורדיה
    לא מגיע לי שכונה על שמי עם בתים ומבני ציבור
    יאלה תתקדמו בחיפה…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר