חרדים (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
חרדים (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

ש"ס הפכה אירוע לגברים בחסות העירייה לאירוע בהפרדה

בעקבות החלטת בית המשפט לאסור את קיומו של אירוע לגברים בלבד, אירוע נוסף שיתקיים הערב בחסות של עיריית חיפה והיה מיועד רק לגברים שונה, וכעת יוכלו גם נשים להשתתף בו, אך בהפרדה

פורסם בתאריך: 29.8.19 13:24

סערת ביטול האירוע לגברים בלבד הוביל את אנשי ש"ס בחיפה להפוך אירוע שיתקיים הערב (חמישי) ואשר היה מיועד במקור רק לגברים לאירוע משותף לגברים ולנשים. בימים האחרונים מופץ פרסום ל"מופע סוף הקיץ לבני הישיבות בהשתתפות נפתלי קמפה ולהקתו" שיתקיים היום במתחם תלמוד תורה של "מורשת התורה" המזוהה עם ש"ס. על הפרסום מופיע לוגו של עיריית חיפה ונכתב בו כי "הערב מיועד לגברים בלבד".

כזכור, בבית המשפט קיבל ביום ראשון את העתירה שהגישה שדולת הנשים נגד קיום אירוע לגברים בלבד שאמור היה להתקיים למחרת  במרכז הקונגרסים בהשתתפותם של הזמרים מוטי שטיינמץ ומרדכי בן חיים, ואסר את קיומו. "השאלה העיקרית הטעונה הכרעה היא אם לאסור קיום אירוע שמנוהל בחסות עיריית חיפה ובמימון מטעמה באולם ציבורי בשל איסור כניסת נשים לאירוע", כתב סגן נשיא בית המשפט אברהם אליקים בהחלטתו, "חשוב לציין כי היועץ המשפטי לממשלה מסר תגובה בכתב ולפיה הוא מתנגד לקיום האירוע במתכונת זו… לאחר שהוחלפו דברים בין נציגי העירייה לבין נציגי היועץ המשפטי הודיע היועץ המשפטי לבית המשפט כי העירייה לא עמדה בנטל על מנת להבהיר את ההצדקה לקיומו של האירוע הספציפי המיועד לגברים בלבד".

עוד נכתב בהחלטה כי "העובדה שמקוימים מאות אירועים אחרים, אינה מצדיקה קיום אירוע אחד ובו פגיעה בנשים. אבהיר כי איני קובע עמדה בשם אשה חרדית, חילונית, דתית או מסורתית, ואזכיר כי לפי דוח הצוות המשרדי, נשים בקהילה החרדית הוגדרו קבוצה המהווה 'תת מיעוט' בתוך קבוצת המיעוט החרדית. כאשר סוגרים דלתות אולם בפני נשים בשל תוכנו של אירוע, חייב להיות בסיס משפטי ועובדתי ראוי להחלטה שכזו".

 

 

יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר אורי אוזן טוען כי הוא קיבל ייעוץ בעקבות הדיון בבית המשפט, וכי מתכונתו שונתה וכעת הוא מיועד לנשים ולגברים.

אוזן: "המודעה פורסמה מבעוד מועד, ולנוכח החלטת בית המשפט ביום ראשון שינינו את ייעודו של האירוע. אני מקווה ומייחל לחזק את כוח התורה בעיר על פי גדרי הציבור החרדי".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה התחייבה לא לקיים אירועים לגברים בלבד, ולפיכך האירוע יהיה פתוח לנשים ולגברים. מדובר בפרסום ישן שלא תוקן".

 

המודעה המקורית

המודעה המקורית

 

המודעה אחרי מחיקת "הערב מיועד לגברים בלבד"

המודעה אחרי מחיקת "הערב מיועד לגברים בלבד"

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ש"סניק

    חכמים השסניקים האלה. למדו טוב טוב את הלקח ממיכי אלפר. תוצאה: אירוע שיתקיים מול אירוע שבוטל והגיע עד לבית משפט ובוטל

  2. עוד כתבה אנטי חרדית?

    כל כך הרבה בעיות בחיפה..זיהום אויר,הגירה שלילית,שכר עובדים נמוך,בעיות של מבנים ישנים שלא מחודשים ובוחרים בכל כך הרבה כתבות להיטפל לחרדים.
    חבר'ה,החרדים מצילים את חיפה ובזכותם עוד העיר נשארת רק "מעורבת" כאשר הרבה צעירים חיפאים נוטשים לקריות התוססות או למרכז הארץ עם שלל התעסוקה.
    החרדים בוחרים לגור בחיפה כי הדירות בהדר(בעיקר) זולות ביחס לבני ברק,ירושלים,בית שמש ואנחנו צריכים להודות להם על כך.
    הם לא מחפשים לשבת כל היום במסעדות ולהשתעמם בקניונים,הם מגיעים ומקימים בית בישראל..ומה יותר חשוב מזה?
    מתי כבר תהיה כתבה חיובית עליהם?

  3. מגיבה להוא מלמעלה

    אני רואה בזה כתבה סופר-מפרגנת לש"ס. שורה תחתונה ממה שהבנתי – שבחכמתם ידעו שתהיה בעיה עם זה ושינו את ציביון האירוע. ועכשיו שקט ואף אלת משדולת הנשים לא מתלוננת. למה תמיד להיטפל לעיתונות ולסמן אותה כשלילית?

  4. חושב הגיוני

    תכלס בלי החרדים ממזמן חיפה הופכת ליהות אום אל חיפה ( פחם) ….הזקנים מזדקנים והצעירים נעלמים ….הרוסים חיים בתוך עצמם ורק הערבים מגיעים לגור בעיר שממילא מפוצצת בבני ממיעוטים! אבל יהודים זה עם דפוק שלא לומד לקחים … נגיד אם לא היה חרדים בעיר העיר הייתה הולכת פייפן !! אז במקום להעריך זאת הם נטפלים למי?? לציבור שקט שלא עושה פשע או נזק לאף אחד !!! אלא רק תורם לחברה הכללית בחינם דוגמת יד שרה איחוד הצלה עזר מציון זק"א וכו' וכו

  5. הזויים נמאסתם

    כלבו = עיתון הארץ = שנאת חרדים אנטישמית, האם כתבה דומה הייתה מתפרסמת על ארוע לנשים של מפלגה חילונית?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר