גן אהבה בבית הספר נאות פרס
גן אהבה בבית הספר נאות פרס

"הזלזול בנו הוא זלזול בשכונה כולה"

הורים לילדי הגן בנאות פרס טוענים כי הגן, שנבנה בקומה השנייה של בית הספר בשכונה, לא הותאם לקליטתם - אין חצר והילדים סגורים במשך כל יום הלימודים בגן ובמסדרון, האסלות והכיורים מיועדים לילדים גדולים יותר וקיים מחסור בשולחנות ובכיסאות. העירייה: "הנושא ייבחן ויטופל"

פורסם בתאריך: 4.9.19 11:34

עיריית חיפה פתחה גן ילדים ל-35 תלמידים בגילאי טרום טרום חובה במבנה בית הספר בנאות פרס, אך הגן לא הותאם לקליטתם.

מתלונות של הורים לילדי הגן עולה כי הוא שוכן בקומה השנייה של בית הספר וכי אין לו חצר, וכתוצאה מכך הילדים סגורים במשך כל שעות הלימודים בגן ובמסדרון המוביל אליו. גם השירותים במקום לא הותאמו לילדי גן – האסלות מיועדות לילדים גדולים יותר, דלת השירותים כבדה ואינה ניתנת להזזה על ידי הילדים הקטנים, הכיור גבוה, אין מתקן למי שתייה והמזגן אינו ערוך לקרר את כל החלל של הגן. נוסף על כך אין במקום מספיק שולחנות וכיסאות.

העירייה אמנם הודיעה להורים כי מדובר בפתרון זמני בלבד אך לא ציינה מתי ייבנה מבנה הקבע שישרת את ילדי הגן, וההורים חוששים שבכוונתה של העירייה להשאיר אותם לפרק זמן ממושך במבנה של בית הספר.

עם תחילת שנת הלימודים פנו ההורים במכתב למערכת החינוך העירונית ופירטו את מצוקתם של ילדיהם. בסיום מכתבם כתבו ההורים: "אנחנו מעוניינים לקבל תשובות עד מתי נהיה במתחם הזמני, מתי הצפי לפתיחת גן חדש ואיפה הוא אמור להיבנות. בתחילה נאמר לנו שכבר בחודש דצמבר יהיה גן חדש, אך בפועל איננו רואים בנייה". עוד כתבו ההורים כי כעסם נובע בעיקר "בשל הזלזול בילדינו ובנו. היו לכם יותר משלושה חודשים לתכנן את הגן כראוי, אך בפועל עשיתם זאת בדקה ה-90 ולא השקעתם חשיבה בהתאמה של המקום לצורכיהם של ילדינו. הזלזול בנו הוא זלזול בשכונה כולה, וההתנהלות לוקה בחוסר חשיבה לטווח ארוך".

ההורים ביקשו פגישה דחופה עם הגורמים המקצועיים בעירייה כדי לחשוב ביחד על פתרון, אך לדבריהם עד כה הם לא נענו.

 

 

אם לאחד מילדי הגן: "כל נושא שיבוץ הילדים לגן התחיל לא טוב. בחודש מאי שלחה אותנו העירייה לגן ברחוב דרך הים, ולאחר שלא הסכמנו מצאו לנו פתרון זמני בשכונה שאינו מתאים לילדים בני 3. אנחנו מתוסכלים מאוד מהמצב. איש לא עדכן אותנו לפני תחילת שנת הלימודים שיש בעיה. כפי שזה נראה, הגן הוקם רק בשלושת הימים האחרונים של חודש אוגוסט. הילדים ממש סובלים שם. הם אוכלים בחדר חשוך כי התאורה מעומעמת ולא מספיקה. לשירותים הם לא יכולים ללכת לבד, ובגיל הזה זה קריטי כי לא כולם נגמלו עדיין. צוות הגן הוא מצומצם, ואם הוא צריך לפנות זמן כדי ללוות ולהשגיח על כל ילד בשירותים אז יש בעיה לכל ילדי הגן".

לדבריה של האם, צוות הגן הוא מקסים ומנסה להוציא את המקסימום מהמצב הקשה שמחייב פתרון מיידי.

 

גן הילדים בשכונת נאות פרס

גן הילדים בשכונת נאות פרס

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "האחריות על בנייה, על התאמה ועל אכלוס של מוסדות חינוך היא של הרשות המקומית. הרשות אמורה לבצע את ההתאמות הנדרשות בהתאם לחוזר מנכ"ל כאשר מדובר בתשתית שלא נבנתה כגן ילדים. כל בתי הספר וגני הילדים נבדקו על ידי גורמי המקצוע בעיר וקיבלו אישור אכלוס. האישור התקבל במשרד החינוך טרם פתיחת שנת הלימודים. למרות האמור לעיל, גורמי הבטיחות של המשרד יבדקו באופן מעמיק את הנושא ויעמדו מול הרשות למציאת פתרונות הולמים".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת להקמת גן חדש לילדי טרום חובה בשכונת נאות פרס, סמוך למעונות היום. בימים אלה נמצאת העירייה בשלבי סיום תכנון. לאחר השלמת התכנון וקבלת היתר הבנייה תחל הקמת הגן. עד להקמת הגן החדש בחנה העירייה, בשיתוף עם ההורים, כמה חלופות לקיום פעילות הגן באופן זמני. מתוך התחשבות בבקשתם של ההורים לקבל מענה בתוך השכונה נבחרה החלופה בבית ספר השכונתי. מטבע הדברים, בבית הספר יש תשתיות קיימות ובוצעו התאמות נדרשות, ובהן התקנת ישבנונים בתאי השירותים, דרגשי הגבהה בטיחותיים לנוחות השימוש בכיורים, ומבואת בית הספר הוסבה לשמש מתחם פעילות עם דשא סיננטטי ועם מתקנים ניידים. נציגי אגף החינוך שליוו את תהליך הכשרת המקום במשך כל תקופת העבודות ימשיכו ללוות את פעילותו של הגן כדי לוודא כי כל צורכי הילדים נענים ולבצע התאמות נוספות ככל שיידרש. בתוך כך ייבחנו ויטופלו גם יעילות המזגן וכל שאר הנושאים שהועלו על ידי ההורים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. פנחס הבר

    בגלל שלא אירחתם חוגי בית אצלכם. לפני שנה.
    כנהוג בשכונות בכרמל.

  2. ליאור

    נחמד לשמוע שצוות הגן מקסים ודואג לילדים אבל אני מסכימה עם ההורים שצריכים לפתוח את הגן במקום אחר ולא במסדרון של בית ספר

  3. אילנה

    זה קורה כאשר עירייה מאשרת ליזמים/קבלנים לבנות שכונה חדשה מבלי לדרוש שיכללו בה כל המתקנים הנדרשים לצרכי הציבור. התושבים צריכים להכנס למקום מוכן לכל צרכיהם. ואגב, זה היה לפני ׳קליש׳

  4. דניאל קאהן

    בחרתם קליש קיבלתם קליש אל תבואו היום בטענות זה הרי היה ברור שקליש תהרוס הכל בעיר הזו.

  5. תכנון כושל לכל אורך הדרך על ידי מהנדס עיר כושל

    נאות פרס?
    לשכונה קוראים תלאות חרס

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר