אירוע הצגת התוכנית החדשה לשכונות קרית אליעזר וקרית אליהו (צילום: ראובן כהן)
אירוע הצגת התוכנית החדשה לשכונות קרית אליעזר וקרית אליהו (צילום: ראובן כהן)

הוצגה תוכנית ההתחדשות לקרית אליעזר ולקרית אליהו

תוכנית ההתחדשות העירונית של עיריית חיפה לקרית אליעזר ולקרית אליהו מציעה חידוש של הדירות הישנות בשתי השכונות במסלולי פינוי-בינוי, עיבוי בנייה וחיזוק מבנים. הפרויקטים החדשים ישלבו בנייה מרקמית ובנייה גבוהה, שתכלול מגדלים עד לגובה של 22 קומות, תוך שימור מבנים ייחודיים

פורסם בתאריך: 12.11.19 19:41

תוכנית ההתחדשות העירונית שיזמו עיריית חיפה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לשכונות קרית אליעזר וקרית אליהו הוצגה היום (שלישי) במפגש שיתוף ציבור שהתקיים באולם אשכול פיס בבית הספר רעות.

התוכנית מציעה חידוש של הדירות הישנות בשתי השכונות במסלולי פינוי-בינוי, עיבוי בנייה וחיזוק מבנים. הפרויקטים החדשים ישלבו בנייה מרקמית ובנייה גבוהה, שתכלול מגדלים עד לגובה של 22 קומות, תוך שימור מבנים ייחודיים הקיימים בשכונה.

במפגש השתתפו ראש העיר חיפה עינת קליש רותם, ממלא מקומה נחשון צוק, יו"ר ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מיכאל אלפר, מהנדס העיר אריאל וטרמן, מנהל אגף בכיר לתכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית גורי נדלר וצוות משרד ברעלי, לויצקי, כסיף אדריכלים המוביל את הכנת התוכנית.

 

 

התוכנית החדשה נועדה לתת פתרונות תכנוניים להתחדשות השכונות, שהוקמו בשנות ה-50 של המאה הקודמת. במסגרת התוכנית נבחנו ערכי השכונה הייחודים לה, כדוגמת הטיילת המרכזית שתחוזק כציר פעילות ופנאי המקשר בין מוקדי הציבור והמסחר השכונתיים.

התכנון המוצע בתוכנית כולל חלוקה של השכונות לתתי מתחמים, כאשר כל מתחם יפותח כ"בלוק עירוני" נפרד שיבוסס על עירוב שימושים, ולצד המגורים יתקיימו פעילויות מסחר, תעסוקה, חינוך ובריאות.

במסגרת התוכנית יחודש המרקם העירוני, ובכלל זה מבני המגורים, מבני הציבור והתשתיות העירוניות. לצד פיתוח מתחמי המגורים יושם דגש על פיתוח ושימור הערכים הנופיים של השכונה, ובהם "גינות הכיס" החבויות בין בנייני המגורים. כמו כן יושם דגש על חיבור השכונה לים ולשכונות סמוכות לה, תוך הקמת מוקדי מסחר ותעסוקה לאורך צירי הליכה, שבילי אופניים ועורקי תנועה ראשיים.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חני

    היזם של פינוי בינוי במבני הרכבת המתפוררים בסילבר נמחץ על ידי העיריה כבר ארבע שנים וזאת בשכונה הגובלת באבע אוטוסטרדות עם רבע מיכולת התעבורה שלהן. אלפי המצביעים יזכרו את ההתעללות הזאת. הדוקטורית שבאה לבציל את העיר ובסוף כלום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר