משרד החינוך בירושלים (צילום: אמיל סלמן, ג'יני)
משרד החינוך בירושלים (צילום: אמיל סלמן, ג'יני)

בניגוד לחוזר מנכ"ל: ההרשמה לעל יסודיים בחיפה תיפתח ביום שלישי

משרד החינוך החליט לקיים השנה את הרישום לבתי הספר העל יסודיים מ-29 במרץ עד 3 באפריל. לעומת זאת, עיריית חיפה מתכוונת לפתוח את הרישום ביום שלישי עד 4 בפברואר. במקביל נדונה העתירה של התלמידים הדרוזים שמבקשים כי יותירו להם מקום במקרה של רישום מוקדם

פורסם בתאריך: 19.1.20 19:21

עיריית חיפה מתכוונת לפתוח את הרישום למוסדות החינוך העל יסודיים ביום שלישי, וזאת בניגוד להנחיית משרד החינוך שקבע כי פתיחת הרישום לבתי הספר העל יסודיים תהיה רק בחודש מרץ.

לפי אתר העירייה, ההרשמה לבתי הספר העל יסודיים לשנת הלימודים תשפ"א תחל ב-21 בינואר ותימשך שבועיים, עד יום שלישי, 4 בפברואר. לעומת זאת בחוזר מנכ"ל משרד החינוך שפורסם ב-5 בינואר ואשר עוסק במועדי הרישום נכתב: "הרישום לבתי הספר העל יסודיים לשנת הלימודים תשפ"א ייערך מיום ראשון, 29 במרץ 2020, עד יום שישי, 3 באפריל 2020".

 

 

קביעת מועד הרישום לחטיבות הביניים היא קריטית עבור שמונת התלמידים הדרוזים תושבי דלית אל-כרמל ועוספיה שהגישו עתירה נגד עיריית חיפה אשר מבקשת למנוע את המשך לימודיהם בחטיבות הביניים העירוניות ביחד עם חבריהם לספסל הלימודים. כזכור, העירייה מסכימה "לפנים משורת הדין" לאשר להם ללמוד רק עוד שנת לימודים אחת באחת מחטיבות הביניים בעיר, לפי שיקול דעתה. במקביל לעתירה ביקש עו"ד רשף חן, בא כוחם של השמונה, מבית המשפט להוציא צו ביניים שיורה לעירייה להותיר מקומות לתלמידים הדרוזים עד להכרעת בית המשפט בעניינם. אם העירייה היתה נוהגת לפי הנחיות משרד החינוך, צו הביניים היה מתייתר, אך כעת יצטרך בית המשפט להחליט אם להיענות לבקשה.

עו"ד חן: "לפי משרד החינוך, ההרשמה צריכה להיפתח רק בחודש מרץ אבל בעירייה לא ידעו לומר לי אם כך אכן יהיה".

תגובותיהם של עיריית חיפה ומשרד החינוך יפורסמו לכשיתקבלו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מוטי

    אבל יש ילדים שלא יוכלו להרשם לבי"ס על-יסודי, כי אף על יסודי לא ירצה אותם: סוגרים את בית הספר לחינוך מיוחד "קורצ'אק" בשם רפורמת השילוב. המקום היחיד שהילדים האלה ישתלבו בו זה ברחוב. העיריה לא מצאה לנכון להגן על התלמידים האלה, כי ברור: הם האוכלוסיה החלשה ביותר והכי קל לפגוע בהם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר