טקס יום השואה הבין לאומי במתחם יד עזר לחבר (צילום: ג'ו לוצ'יאנו)
טקס יום השואה הבין לאומי במתחם יד עזר לחבר (צילום: ג'ו לוצ'יאנו)

"אתם הניצולים, הגיבורים, האגדות החיות"

כ-500 איש השתתפו בטקס יום השואה הבין לאומי במתחם עמותת יד עזר לחבר. בצד ניצולי שואה, חיילים ותלמידים נכחו בטקס שגרירי מדינות זרות, חברי כנסת ובכירים בעיריית חיפה בעבר ובהווה. שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון קרא "לקחת אחריות ולדאוג למי ששרדו את השואה והשתתפו בהקמת המדינה"

פורסם בתאריך: 27.1.20 20:32

טקס לרגל יום השואה הבין לאומי התקיים היום (שני) בסימן 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ. הטקס התקיים במתחם עמותת יד עזר לחבר ברחוב קסל בהדר, ונכחו בו כ-500 איש, ובהם ניצולי שואה, שגרירים מ-15 מדינות, חברי כנסת, בכירים בעיריית חיפה בעבר ובהווה, חיילים ותלמידי בתי ספר.

הטקס כלל נאומים והענקה של מגנים ואותות למשתתפים. מגן הצדק החברתי הוענק על ידי יו"ר העמותה שמעון סבג לחיילי מג"ב ולקבוצת מכבי חיפה על פועלם למען העמותה. את המגן קיבל גם מייסד רדיו חיפה דני נישליס ז"ל שהלך לעולמו לפני כשלושה חודשים, ובני משפחתו קיבלו את האות בשמו. בסיום הטקס התקיימו סיורים במוזיאון שהוקם במתחם העמותה.

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון היה אחד הנואמים בטקס. בנאומו הוא אמר: "סבי משה, שעל שמו אני נקרא, נספה בשואה עם סבתי, וכמו כל היהודים הם התפללו 'לשנה הבאה בירושלים הבנויה'. אני בטוח שהם לא האמינו שכעבור חמש שנים תקום מדינת ישראל ושנכדם יוכל לקחת חלק בהגנתה ובשמירה על ביטחונה. זה מזכיר לי אישית, כמו שכל אחד מאיתנו צריך לזכור כל יום, את העובדה שזכינו לראות בתקומת עם ישראל בכל יום ולחיות בבית יהודי לאומי עצמאי, אך זה מחייב אותנו לקחת אחריות ולדאוג למי ששרדו את השואה והשתתפו בהקמת המדינה".

 

 

ראש העיר לשעבר יונה יהב אמר: "לזכור ולא לשכוח? נדמה לי שאנחנו לא מקיימים את מה שאנחנו מטיפים לאחרים. מספר הנופלים במלחמות ישראל הוא כמספר הישראלים שגרים היום בברלין. כיצד קרה ש-75 שנה לאחר שהרייכסטאג החליט להעמיס אותנו על רכבות של בהמות ולהשמיד אותנו באשמת היותנו יהודים, 23,577 יהודים גרים שם? אם את זה לא נדע להסביר ואם לא נפיק לקחים, אני לא יודע לאן נגיע".

ירדנה עובדיה, מתנדבת ביד עזר לחבר, אמרה לניצולי השואה: "אתם הניצולים, הגיבורים, האגדות החיות. אתם בניתם את המדינה, הבטחתם לנו עתיד טוב יותר, מלא באופטימיות ובשאפתנות. קטונתי מולכם, גיבורים שלי. נפלה בחלקי הזכות להכיר אתכם בשנים האחרונות. בזכותכם אני כאן ואני מחויבת לכם".

בטקס נכחו גם חה"כ קטי שטרית ומירב מיכאלי וסגן ראש העיר דוד עציוני.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר