דני נישליס (צילום: דודו בכר)
דני נישליס (צילום: דודו בכר)

המייסד והבעלים של רדיו חיפה דני נישליס הלך לעולמו

דני נישליס, מייסד הרדיו האזורי בארץ והמנכ"ל והבעלים של רדיו חיפה ורדיו חם אש, הלך לעולמו בגיל 63 אחרי מאבק במחלה קשה. נישליס הותיר אחריו רעיה, שלושה בנים וארבעה נכדים. חברו, ראש העיר לשעבר יונה יהב ספד לו בבכי: "האיש הכי מקורי בחיפה"

פורסם בתאריך: 1.11.19 14:00

דני נישליס, המייסד והבעלים של רדיו חיפה, נפטר היום לאחר שנאבק ממושכות במחלה חשוכת מרפא. נישליס, יליד ינואר 1956, שייסד את הרדיו האזורי בארץ, היה כאמור גם המנכ"ל והבעלים של רדיו חיפה 107.5fm ורדיו חם אש 99.5. הוא היה מאושפז בימים האחרונים בבית החולים רמב"ם. הלווייתו תתקיים ביום ראשון, ה' בחשוון, 3 בנובמבר, בשעה 14:30 בשער תמר של בית העלמין שדה יהושע בחיפה.

נישליס גדל ברחוב ליאון בלום ביחד עם אחיו הצעיר אריאל והוריו סופיה ואלברט. הוא למד בבית הספר הריאלי ונדבק בחיידק התקשורת עוד בהיותו תלמיד תיכון, אז הקים את תחנת הרדיו הראשונה של בית הספר ובמקביל צילם סרטוני פרסומת בפילם. נישליס שירת בעיתון "במחנה" ובגלי צה"ל והשתחרר מהצבא בתפקיד קצין חינוך. לאחר שחרורו הוא החל לשדר במחלקת החדשות וההסברה בקול ישראל.

בשנים 1990-1986 שימש נישליס כשליח הסוכנות היהודית באדמונטון, קנדה, וכשחזר ארצה הוא הצטרף לצוות רדיו 1 – תחנת שידור פיראטית ששידרה מלב ים על סיפונה של האונייה "זאב הים".

בינואר 1991 פתחה קבוצת אנשי עסקים חיפאים ובראשם משה מנו את תחנת השידור רדיו 1, ואחרי כשנה, משפרשו המייסדים, נותרה התחנה בידיו של נישליס, ואליו הצטרף דן ארנון ששב מפעילות עסקית בארצות הברית. השניים הקימו קבוצה שנערכה להתמודד על מכרז הרדיו האזורי באזור חיפה. באפריל 1995 זכתה קבוצתם, שכללה גם את איש העסקים גד זאבי, במכרז, ובכך היתה לתחנה הפיראטית הראשונה שהפכה לחוקית.

 

דני נישליס (צילום: אריאל מזרחי)

דני נישליס (צילום: אריאל מזרחי)

 

 

התחנה החלה את שידוריה בספטמבר 1995 מאולפנים שהיו ממוקמים תחילה בחוצות המפרץ ובשנת 2000 היא עברה לגרנד קניון. ב-2008, בתום תקופת הזיכיון, זכה רדיו חיפה שוב במכרזי הרדיו האזורי. התחנה הרחיבה את פעילותה ורכשה 50 אחוז מרדיו תל אביב, ובמשך כארבע שנים ניהל נישליס את רדיו תל אביב. עם שובו בשנת 2012 לנהל את רדיו חיפה הוא הפך ליו"ר הדירקטוריון של רדיו תל אביב, ובמקביל החל ללמוד משפטים באוניברסיטת חיפה והשלים גם תואר שני במקצוע, אך מעולם לא עסק בו.

נישליס הקים את מערך החדשות הארציות של תחנות הרדיו האזורי בשיתוף עם מערכת החדשות של ערוץ 10, וכן הקים שותפות חדשה עם מערכת החדשות של אתר YNET. הוא שימש כיו"ר שותפות חיפה-בוסטון במשך שלוש שנים נוסף על היותו יו"ר דירקטוריון התיאטרון העירוני חיפה, יו"ר אגודת הידידים של המרכז הרפואי בני ציון שלה גייס כספים בימי התרמה מיוחדים ששודרו ברדיו חיפה, וחבר הנהלת קבוצת הכדורסל של מכבי חיפה.

בשנת 2013 נבחר נישליס לחבר מועצת העיר מטעם סיעת חיפה שלנו בראשות יונה יהב, קיבל לידיו את תיק התרבות והתמנה ליו"ר אתו"ס. הוא אמור היה לעמוד בראש זרוע ההפקה והייזום של אירועי התרבות והספורט העירוניים אך אולץ להתפטר מתפקידיו הציבוריים בשל ניגוד עניינים כבעליה של תחנת רדיו, שאותה סירב לעזוב.

על אף שלל עיסוקיו, ובהם הוראת מקצוע התקשורת בהתנדבות בבית הספר הריאלי, נישליס מזוהה יותר מכל עם רדיו חיפה ועם תוכניתו "זירה חופשית", אשר שודרה בכל יום שישי בהנחייתו במשך שנים. עד לימיו האחרונים נפגש נישליס עם עורכים ועם מנהלי תוכניות בתחנה, כשבאמתחתו רעיונות חדשים. הוא פרסם טורים אישיים נוקבים באתר האינטרנט של הרדיו, היה מעורה בפוליטיקה המקומית וביקר אנשים ומהלכים שונים בחריפות, אך ידע גם להחמיא כשצריך.

בשנים האחרונות הוא התמסר לתחביב הבישול והקפיד בכל שבת להעלות תמונות ומתכונים ברשתות החברתיות מתוך הארוחות שבישל למשפחתו ולחבריו הקרובים. בראש השנה הוא אירח את עובדי הרדיו בביתו להרמת כוסית ולשמיעת הרצאה של מאמן נבחרת ישראל לשעבר אלי גוטמן.

מרדיו חיפה נמסר: "משפחת רדיו חיפה מרכינה ראש ומודיעה בצער על לכתו של מייסד התחנה ומנהלה דני נישליס, שהיה מאבות הרדיו, עם מותו בטרם עת ממחלה קשה. אנו מרכינים את ראשנו ומוקירים לו תודה. יהי זכרו ברוך".

חברו ושותפו לדרך בפוליטיקה העירונית יונה יהב ספד לו בקול בוכים: "זה לא ייאמן. עוד הבוקר שלחתי לו הודעה ודרשתי בשלומו. הוא היה האיש הכי מקורי בחיפה והעניק לה מימד יוצא דופן. אני זוכר איך הוא התחיל על האונייה את תחנת הרדיו הפיראטית לאחר שחזר משליחות. יהיה זכרו ברוך".

נישליס השאיר אחריו אשה, ענבל, שלושה בנים – דידי, עידן ודולב – וארבעה נכדים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חיפה רוצה רדיו הוגן ולא מגמתי

    אחרי שהכפיש את ראש העיר הנוכחית דרך עיסוק אובססיבי במראה שלה, ועסק בסתימת פיות וסחר נץמכר של סיקור תמורת מינויים בעידן יהב, הקריירה שלו מפוקפקת. אולי יש פתח לשינוי תחנת הרדיו הכושלת בהנהגה חדשה

  2. משה

    עצוב איש רב פעלים פורץ דרך בתחום התקשורת המקומית. יהי זכרו ברוך.

  3. יאיר

    עצוב וחבל מאד!!! כואב הלב!!! שימו לב חברים:אנחנו האשמים, מאחר ופורסם בעיתון ידיעות אחרונות לפני כמה שבועות,שחברות המייצרות תרופות בארץ מייבאות ממחסנים בהודו ובסין, שנראים יותר גרוע משירותי חופי ההצלה בים או מהקישון בחיפה, באחר ושם החומרים הרבה יותר זולים.חומרי התרופות שם נמצאו עם זכוכיות ועוד הרבה מחומרים מסרטנים בודאות!! ואנחנו שותקים ולא עושים כלום, ועוד משלמים כסף בשביל לחלות בסרטן!! ומשרד הבריאות ואחרים לא מעניין אותם כלום ושום תגובה נגד חשיפת המידע הזה בעיתון מצידם, לא נשמעה!!! כל אחד מאיתנו אשם!!! מתי נתעורר?????

  4. ד"ר משה בקר

    כמי ששידר עוד בתקופת הרדיו שדני הקים במושבה הגרמנית למדתי את הנחישות של דני נישליס להקים רדיו אזורי. אף תמכתי בכך ולאורך השנים הכרתי בתרומה של רדיו חיפה לקהילה המטרופולינית באזור.כיוזם וכשדרן וכפעיל ציבורי נזכור את תרומתו וחבל על דאבדין….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר