המורים הסינים בבית הספר טשרניחובסקי (צילום: בית הספר טשרניחובסקי)
המורים הסינים בבית הספר טשרניחובסקי (צילום: בית הספר טשרניחובסקי)

טשרניחובסקי הוכר כחונך רשמי לבתי ספר מסין

הסינים מבקשים ללמוד את שיטת הפדגוגיה הייחודית של בית הספר טשרניחובסקי הנקראת פה-אתיקה. טשרניחובסקי הוא בית הספר החיפאי היחיד שקיבל מעמד של חונך בין לאומי. כעת מחכים בבית הספר לסיומה של מגפת הקורונה

פורסם בתאריך: 16.2.20 07:57

בית הספר הניסויי טשרניחובסקי נבחר על ידי משרד החינוך כחונך בזירה הבין לאומית, בדגש על סין. בישראל יש חמישה בתי ספר שזכו למעמד של חונכים בין לאומיים, וטשרניחובסקי הוא היחיד מחיפה והיחיד שקיבל את האישור ליצור קשר עם בתי ספר בסין. בבית הספר ממתינים לסיומה של מגפת הקורונה שפקדה את סין כדי להתחיל במגעים ישירים עם מוסדות החינוך שם.

הסינים מעוניינים ללמוד את מודל החינוך של טשרניחובסקי ולהסב אותו לצרכים שלהם. לשם כך ביקרו בטשרניחובסקי בשנה שעברה 41 מורים מבית ספר יסודי בסין. המורים הגיעו לחיפה כדי ללמוד את עקרונות שיטת הפדגוגיה פה-אתיקה המיושמת בטשרניחובסקי – מודל העוסק בלימוד מיומנויות של שיח פנים מול פנים ושל שיח באינטרנט, תוך שימת דגש על אמפתיה, על שפת גוף ועל הקשבה. המודל מועבר בשיטות לימוד שונות, ובהן תיאטרון, רטוריקה ומעגלי שיח.

מנהל טשרניחובסקי דורון ויינברג מציין כי הסינים מעוניינים ללמוד מבית הספר גם על שילוב הלמידה של כיתות א' וגני הילדים ועל התרומה של החינוך לילדים, כך שעם בגרותם הם ישתלבו בצורה מיטבית בשוק העבודה.

ויינברג: "בקרוב נפרסם עלון שיווקי בסינית שמיועד להורים ולאנשי חינוך בסין, ובו נספר על מה שקורה אצלנו בבית הספר. בימים אלה, בגלל הקורונה, נבצר מאיתנו להגיע לשם, אבל כשהמצב יחזור לקדמותו נתחיל בשיווק. משרד החינוך מינה אותנו לבית ספר חונך בין לאומי, ובתמיכתו נהפוך למעין שגרירים בסין של מערכת החינוך הישראלית".

 

לימוד בשיטת פה-אתיקה (צילום: בית הספר טשרניחובסקי)

לימוד בשיטת פה-אתיקה (צילום: בית הספר טשרניחובסקי)

 

 

לדבריו של ויינברג, במסגרת ההכנות ליצירת הקשר עם סין למדו בבית הספר על הביקוש ועל המגמות בתחום החינוך שם, ואיך הסינים יכולים להשתלב במודל של טשרניחובסקי: "למדנו שיש שם התעניינות גדולה מאוד בהבאת מומחים לגני הילדים לצורך העשרת התלמידים, ושגם שם נתקלו בבעיה של התמכרות הילדים למסכים – מה שכבר שקורה אצלנו במשך שנים. בעקבות הלמידה הזו אנחנו מתאימים את המודל שלנו כדי שייתן מענה למה שמעניין אותם. הם מעוניינים גם ללמוד איך מלמדים בקבוצות קטנות ואיך מנחים צוותים לפי השיטה שלנו. יש עוד הרבה נושאים שאנחנו עוד לומדים איך לתרגם אותם מהדרך שלנו לדרך שלהם".

טל שריר, מנהלת היחידה לאסדרה דינמית באגף מחקר ופיתוח ניסויים ויזמות במשרד החינוך: "אנחנו מקבלים הרבה פניות מגופי חינוך מחו"ל שמבקשים ללמוד מאיתנו איך הופכים את התלמידים ליזמים בעתיד. ישראל ידועה כאומה יזמית עם עושר של סטרטאפים, ורבים רוצים לדעת מהו הסוד".

לדבריה של שריר, הסינים רוצים במיוחד לדעת איך עושים את זה נכון: "בישראל יש תרבות יזמית כמעט בכל דבר, לא רק של דברים גדולים, וזה לא דבר ברור ומובן מאליו. בטשרניחובסקי עושים את זה נכון, ואני בטוחה שהם ישווקו את ההצלחה שלהם גם לסינים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עסק הביש

    בין המשלחת הזאת לפועלי הנמל הסיני לא אתפלא אם אשמע שהמקרה הראשון התחיל בחיפה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אל דאגה, לא מגיעות משלחות חינוך לישראל בתקופה זו. ההמשלחת שביקרה בביה"ס, הגיעה בינואר בשנה שעברה. המשך הקשר יתקיים רק לאחר שתפתר בעיית הקורונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר