אורי צ'ובוטרו ז"ל (צילום: שושן מנולה)
אורי צ'ובוטרו ז"ל (צילום: שושן מנולה)

רשף אורי צ'ובוטרו הלך לעולמו אחרי מאבק בסרטן

אבל בשירותי הכבאות וההצלה בחיפה: אחרי מלחמה קשה במחלת הסרטן נפטר הלילה רשף אורי צ'ובוטרו, לשעבר דובר מחוז חוף בשירותי הכבאות וההצלה, והוא בן 47 בלבד

פורסם בתאריך: 21.7.20 08:56

רשף אורי צ'ובוטרו, לשעבר דובר מחוז חוף בשירותי הכבאות וההצלה, הלך הלילה (בין שני לשלישי) לעולמו אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן, והוא בן 47 בלבד.

בהודעה שפרסמה הבוקר דוברות מחוז חוף נכתב: "כבאות והצלה לישראל מרכינה ראשה בצער וביגון כבדים עקב פטירתו בטרם עת של חברנו היקר אורי צ'ובוטרו ז"ל. מסע ההלוויה ייצא מתחנה אזורית חיפה. הכניסה לתחנה תותר לעובדי הכבאות בלבד. פרידה תתאפשר מחוץ לבית העלמין, ההלוויה תיערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

צ'ובוטרו נולד וגדל ברכסים, והוריו היו ממקימי היישוב. בהמשך עברה משפחתו לקרית טבעון, והוא למד בבית הספר אורט גרינברג וסיים את לימודיו בבית הספר הריאלי בחיפה. הוא שירת בצה"ל כלוחם בהנדסה קרבית, ולאחר השחרור עבד כנהג משאית בחברת סונול. כשהיה בן 25 התגייס צ'ובוטרו לשירותי הכבאות וההצלה, שירת בתחילה ככבאי זוטר ולאחר מכן כחבר צוות וככבאי מן המניין. הוא נהג לספר שככבאי עסק גם בשטיפת כלים, בעבודות תחזוקה ובניקוי שירותים באהבה גדולה. "דרך הדברים האלה אתה מתחבר לעבודה", הוא אמר בריאיון ל"כלבו – חיפה והקריות" לפני שנה, "אתה מתחיל מהכי נמוך ומכוון גבוה".

 

 

את ההכשרה הבסיסית קיבל צ'ובוטרו בתחנת חלץ – התחנה הראשית של שירותי כבאות והצלה במחוז חיפה. מדריכו הראשון סמל חזי לוי – היום מפקד מחוז חוף בדרגת תת טפסר. מעגלי החיים הפגישו בין לוי לצ'ובוטרו כמה פעמים במהלך השירות, בין השאר כשצ'ובוטרו החליף את לוי כדובר המחוז. את הכשרתו השנייה הוא עבר בקורס כבאים ארצי בראשון לציון, ולאחר מכן הוא השלים קורס מפקדי צוותים והכשרות בארץ ובחו"ל, ובראשן הכשרה לכיבוי שריפות במנהרות בשווייץ והכשרה לכיבוי שריפות במתקני דלק ותעשייה בצרפת. בהמשך הוא השלים קורס קציני כבאות בבית ספר הארצי לכבאות והצלה, שבסיומו עבר לעבוד בעבודת מטה, שעיקרה היה דוברות תחנת חיפה ולאחר מכן דוברות מחוז חוף. במקביל הוא כיהן כקצין רישוי עסקים והגנה מאש.

"מקצוע הכבאות הוא הראשון או השני העתיק בעולם, מהטעם הפשוט שברגע שגילו את האש, היה חייב האדם ללמוד להשתלט עליה", אמר צ'ובוטרו, "המקצוע עצמו הוא מאתגר, מעניין ומספק, שאף יום בו לא דומה לקודמו, ומעל הכל – נותן תחושת סיפוק שאין שני לה כשזה מגיע להצלת חיים".

צ'ובוטרו אהב מאוד היסטוריה והחזיק אוסף גדול של תמונות ומאמרים על תולדות הכבאות בחיפה רבתי, מתחילתה בשנת 1936.

"חיפה בשבילי היא המפגש העוצמתי בין הים להר", הוא אמר, "חיפה היא מחוזות נוף הילדות שלי והעיר שלה הקדשתי את כל חיי הבוגרים במטרה לשמור על שלום הציבור ועל ביטחונו".

צ'ובוטרו הותיר אחריו אשה ושלושה בנים. הלווייתו תיערך בשעה 15:30 בבית העלמין בקרית טבעון. לא תותר כניסה לבית העלמין עד לסיום ההלוויה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהי זכרו ברוך.
    היה פעיל גם לא מעט זמן בגדוד הנדסה במי"ל, אדם משכמו ומעלה, מקצוען אמיתי.
    משתתף בצער המשפחה.

  2. רוני

    47 אלוהים ישמור מי ימצאא תרופה למחלה נארורה הזאת שפוגעת בכל משפחה
    תנחומי למשפחה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זוכרת אותו כתלמיד תיכון בשכבה של בתי שבה גם חינכתי כיתה. נער בהיר עיניים, יפה תואר ונעים הליכות.
    עצוב שהלך בגיל כה צעיר… תנחומיי הכנים למשפחתו, חבריו וכל מי שחש אובדן היום.

    עידית קסל מרנין, קרית טבעון

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר