תלמידים מבית הספר חיואר מפגינים מול בניין עיריית חיפה
תלמידים מבית הספר חיואר מפגינים מול בניין עיריית חיפה

הורי חיוואר למשרד החינוך: השאירו את המנהלת

עו"ד מרון כליפה, אב לתלמיד בבית הספר חיוואר, שלח מכתב למנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל וביקש ממנו להקפיא את הליך בחירת המנהל למוסד למשך שנה בגלל משבר הקורונה ולהשאיר את המנהלת מרים חרב בתפקידה

פורסם בתאריך: 28.7.20 08:00

ועד ההורים של בית הספר חיוואר מבקש ממשרד החינוך במחוז חיפה להקפיא את את הליך בחירת המנהל למוסד למשך שנה בגלל משבר הקורונה ולהשאיר את המנהלת מרים חרב בתפקידה. במכתב ששלח עו"ד מרון כליפה, אב לתלמיד בבית הספר, למנהל המחוז ד"ר סער הראל נכתב כי "החלטת משרד החינוך לבחור במועמד אחר בתקופה מאתגרת זו תוביל בהכרח לקשיים ולאתגרים שיקשו מאוד על פעילותם של בית הספר והצוות החינוכי".

לטענתו של כליפה, "משבר הקורונה הפוקד את מדינת ישראל זה כחצי שנה הציב אתגרים בלתי שגרתיים אשר מערכת החינוך לא התמודדה מולם מעולם, וחייב אותה להיערכות מיוחדת במישורים שונים. משבר זה, שצפוי להימשך עוד שנה לפחות, מגביר את האתגרים ואת הקשיים הצפויים ומחייב מתן פתרונות יצירתיים. ההחלטה של משרד החינוך להחליף את המנהלת הנוכחית בעת הזו היא שגיאה קשה שתפגע קשות בתפקודו של בית הספר, והיא הקש ששבר את גב הגמל עבור ועד ההורים. נכון לעכשיו, טרם ברור כיצד תחל שנת הלימודים הבאה מבחינת אופן הלימודים (קפסולות, למידה מרחוק, חלוקה לקבוצות וכו'), וברור כי זעזוע כעת בתפקיד מנהלת בית הספר יקרין גם על הצוות החינוכי ובהכרח על כל התלמידים. הדברים הדרושים עכשיו לבית הספר הם יציבות והמשכיות, שהן הבסיס להצלחתו של בית הספר. לאור כל זאת ולמען חינוך ילדינו, אנו דורשים להקפיא את הליכי בחירתו של מנהל חדש לבית הספר ולבחון בצורה מעמיקה את הטענות שהעלינו. נוסף על כך, נבקש לקבוע עמך פגישה בהקדם האפשרי על מנת לדון בסוגיות ובאתגרים הרבים".

עוד כתב כליפה כי "בשנים האחרונות עבר בית הספר טלטלות רבות בתפקיד המנהל, ובעשר השנים האחרונות הוחלפו ארבעה מנהלים. החלפות תכופות אלו, הגם שבאו מסיבות שונות שאינן תלויות במשרד החינוך, מחייבות התייחסות מיוחדת על מנת לשמר את תפקודו התקין של בית הספר. נוסף על כך וכידוע לכם, בית הספר סבל וסובל מהזנחה פיזית קשה מאוד, מצפיפות בכיתות שאינה עומדת בתקנים, מהיעדר תשתיות מתאימות ללימוד ומחוסר קשב משווע מצד עיריית חיפה, אשר לאורך שנים ארוכות מבטיחה לטפל בתשתיות בית הספר אך לא עושה מאומה, ואף מצמצמת את הקצאת המשאבים. כך למשל, החל משנת 2017 הבטיחה העירייה להקצות מבנה צמוד לבית הספר לטובת התלמידים, ועל אף שהתקבלו כל האישורים והוקצה תקציב מתאים לכך בשנה שעברה, העירייה החליטה, מסיבות שאינן ברורות וללא שיתוף נציגות ההורים, על הקפאת ההליכים".

כליפה ציין כי בשלוש השנים האחרונות הוא מלווה מקרוב את פעילות בית הספר ונחשף להצלחות הרבות ולאתגרים הכבירים העומדים לפתחו: "על אף היעדר התשתיות הפיזיות וההזנחה הקשה ניחן בית הספר בצוות חינוכי מהמעלה הראשונה שפועל מתוך תחושת שליחות ונלחם על כל תלמיד במטרה להביאו להצלחות ולסייע בהתמודדות התרבותית והחינוכית. צוות זה הוא בסיס ההצלחה של בית הספר, וחובתו של משרדכם לפעול ביתר שאת על מנת לחזק את יכולותיו של בית הספר ולהביאו להישגים נוספים. מהמידע המצוי בידינו עולה כי בכל שנה זוכה בית הספר לביקוש גבוה מאוד של הורים המעוניינים להעביר את ילדיהם ללמוד בחיוואר, ועושים זאת מתוך ידיעה ברורה כי בית הספר יידע להעניק לילדיהם את הכלים הדרושים להצלחה. רשימת ההמתנה הארוכה של הורים שמגישים לאגף הרישום בעירייה בקשות להעברה מדברת בפני עצמה, והביקוש עולה על ההיצע".

 

 

כליפה הדגיש במכתבו כי "משרת המנהל בכל מוסד חינוכי היא המשרה הבכירה ביותר אשר מתווה את מדיניות הפעולה של בית הספר ומהווה דמות מובילה שבידה להוביל להישגיות ולהצלחה. בשנים האחרונות נעדרה דמות מובילה כזו – דבר שפגע בהישגיו וביכולותיו להתמודד עם האתגרים הרבים שניצבו בפניו. דבר זה השתנה מקצה לקצה בשנת הלימודים האחרונה, עת הגיעה חרב לנהל את בית הספר. היא הביאה איתה יכולות וכלים רבים שהצליחו להוביל לשינוי מהותי בפעילות של בית הספר והצוות החינוכי ולקשר עם התלמידים ועם ועד ההורים".

כליפה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "בוועד לא רוצים להתערב בענייני משרד החינוך ובהחלטותיו, אבל כן רוצים יציבות פדגוגית ומינהלית. אנחנו נמצאים במשבר קורונה כאשר איש לא יודע מה יקרה, ולכן אנחנו מבקשים שבשנת הלימודים הבאה תישאר חרב בתפקידה, ובשנה הבאה שמשרד החינוך יעשה כפי רואה לנכון. אני מקווה שהמחוז ייעתר לבקשתנו".

בתוך כך, תלמידי חיוואר הפגינו אתמול ברחבת בניין העירייה במחאה על התנאים הקשים שבהם הם לומדים ועל פיטוריה של חרב. המפגינים נשאו שלטים בעברית ובערבית שעליהם נכתב בין השאר "קליש רותם, לך יש את כל העירייה, לנו אין אפילו ספרייה". יצוין שהמנהלת היא עובדת של משרד החינוך ולא של העירייה, אך ההורים טוענים שמשרד החינוך במחוז מבצע את מה שהעירייה דורשת ממנו.

יו"ר ועד ההורים ריצ'רד כראם אמר לאחר ההפגנה: "מחינו בפתח ישיבת מועצת העיר על המצב שאליו הגיע בית הספר בגלל העירייה. ראש העיר הקודם יונה יהב תמך בנו, ועכשיו הכל התהפך. כבר לא תומכים בנו, והאחראים על החינוך בעירייה שמים עלינו פס. מנהל המחלקה לחינוך יסודי בעירייה מיכאל שחר מתייחס אלינו בזלזול, ונראה שבעירייה החליטו לסגור את בית הספר ולחסל אותו לאט. אם לא תהיה לנו ברירה – נשבות. אנחנו לא מוכנים להמשיך כך. אנחנו שמחים שהנושא יעלה לדיון מחר בוועדת החינוך של הכנסת. הגיע הזמן שהדברים יזוזו".

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כאן כי כראם איים להשבית את בית הספר ב-1 בספטמבר אם בקשותיו של הוועד לא יענו, והוסיף: "כנראה שבעירייה החליטו לחסל את בית הספר". היום (שלישי) אמורה ועדת החינוך, התרבות והספורט לדון בהצעה לסדר של ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת לדון במצבו של בית הספר ובפיטוריה של חרב.

משרד החינוך סירב להגיב.

 

עו"ד מרון כליפה בבית הספר חיוואר

עו"ד מרון כליפה בבית הספר חיוואר

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר