בית הספר חיואר (צילום: קובי פאר)
בית הספר חיואר (צילום: קובי פאר)

"כנראה שבעירייה החליטו לחסל את בית הספר"

ועד ההורים של בית הספר חיוואר מאיים לא לפתוח את שנת הלימודים הבאה בשל ההזנחה הפיזית, סגירת כיתה א' אחת מתוך שתיים, אי קליטתם של תלמידים חדשים, הפסקת עבודתה של המנהלת, ואי העברתו של המבנה הצמוד לשימוש של בית הספר. יו"ר הוועד: "אם לא תהיה ברירה נשבית את בית הספר"

פורסם בתאריך: 22.7.20 17:43

ועד ההורים של בית הספר הממלכתי חיוואר מאיים לא לפתוח את שנת הלימודים הבאה ב-1 בספטמבר. הסיבות: ההזנחה הפיזית בבית הספר שאינה מטופלת, סגירת כיתה א' אחת מתוך שתיים ואי קליטתם של 15 תלמידים שמבקשים ללמוד בכיתה א' בבית הספר, תנאי הלימוד של תלמידי כיתה א׳ בקרוון לא תקני ובצפיפות גדולה, הפסקת עבודתה של מנהלת בית הספר מרים חרב, ואי העברתו של המבנה הצמוד לחיוואר לשימוש של בית הספר.

בהקשר להעברת המבנה יצוין כי כבר בחודש מרץ 2018 אישרה הוועדה לשימור אתרים של עיריית חיפה בקשה להיתר בנייה לשיקום המבנה הסמוך לחיוואר לצורך הרחבתו של בית הספר, וכי העברתו של המבנה אושרה באפריל 2019 על ידי גזבר העירייה ג'אקי ואקים שאישר לראש מינהל החינוך אילנה טרוק לשפץ את המבנה, אך עד היום הוא לא הועבר. כמו כן יש לציין כי כבר לפני שלוש שנים איים ועד ההורים להשבית את בית הספר, ומהעירייה נמסר אז כי היא "נמצאת בשלב תכנון השיפוץ, ולאחריו יחל שיפוץ המבנה ובינוי הכיתות הנוספות".

 

צפיפות בכיתה בבית הספר חיוואר

צפיפות בכיתה בבית הספר חיוואר

 

יו"ר ועד ההורים של בית הספר ריצ'רד כראם אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "בית הספר הגיע להישגים גדולים, וראש העיר הקודם יונה יהב תמך בנו לאורך כל הדרך. עכשיו הכל התהפך. כבר לא תומכים בנו יותר, ומי שמטפל עכשיו בנושא חינוך בעיריית חיפה שם עלינו פס. מנהל המחלקה לחינוך יסודי בעירייה מיכאל שחר מתייחס אלינו בזלזול. כנראה שבעירייה החליטו לסגור את בית הספר ולחסל אותו לאט".

מפרוטוקול שמסכם ביקור של צוות מטעם העירייה בבית הספר בחודש פברואר עולה תמונה קשה של הזנחה: "נזילות מהרחבה העליונה בחיבור בין שני מבנים, רטיבות בכיתות הקרקע עקב הנזילות, היעדר חיפוי חיצוני לכיתה במבנה היביל, מזגנים חלשים בחדרי הספח בקומת הקרקע, וניקיון מרצפות בקומה השנייה לוקה בחסר".

במכתב ששלח כראם לעירייה הוא כתב: "בית הספר חיוואר הוא החלום שלנו כהורים. שמחנו כשהוא הוקם, ולכן חשוב מאוד שבית הספר יתחזק, ישמור על גודלו (בבית הספר למדו בשנה האחרונה 298 תלמידים ב-12 כיתות), ואף יקלוט יותר תלמידים מהחברה הערבית בחיפה. לכן השנה אנו מצפים שייפתחו שתי כיתות א', אך נודע לי שהעירייה דחתה את בקשתם של 15 תלמידים להירשם וטוענת עכשיו שיש רק 36 תלמידים רשומים לכיתה א'".

 

הזנחה בכיתה בבית הספר חיוואר

נזילה בכיתה בבית הספר חיוואר

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמר כראם: "אם לא תהיה ברירה נשבית את בית הספר והוא לא ייפתח ב-1 בספטמבר. כואב לנו ההורים היחס של הנהלת העירייה הנוכחית לבית הספר. אני מלווה אותו מאז שהוא הוקם, ויש לי ילדים שלמדו בו ושלומדים בו גם היום. מאז הקמתו של בית הספר התחלפו בו מנהלים רבים. חרב עזרה מאוד לבית הספר ושיפרה אותו בכל המובנים, ולמרות זאת החליטו במפתיע שהיא לא תמשיך. אנחנו רוצים שהיא תמשיך כי היא מכירה את המערכת. למה להחזיר אותנו אחורה? אנחנו ניאבק על החזרתה כי היא הדבר הטוב ביותר שיכולנו לקבל".

פניתם לעירייה?

"בוודאי. כתבתי למחזיקת תיק החינוך בעירייה סיגל ציוני, ולפני חודש צלצלתי אליה לפחות 30 פעמים והיא לא ענתה לטלפון. השארתי לה הודעות והיא אף פעם לא חזרה אלי. כתבתי מיילים אבל אף אחד מהעירייה לא חזר אלי. פניתי למפקחת על בית הספר במשרד החינוך במחוז, וזה לא עזר. היחידים שהסכימו להיפגש איתי היו טרוק וד"ר מאג'ד חמרה, מנהל מטה מערכת חינוך ותרבות ומטה התנופה בחינוך הערבי בעירייה. הם הבטיחו לי שהבקשות שלי יועברו לדרגים הגבוהים של מקבלי החלטות כי לא בסמכותם לקבל החלטות".

לדבריו של כראם, אפשר לפתור את הבעיות בקלות: "אנחנו נלחמים כבר עשר שנים כדי לקבל את המבנה לשימור שנמצא מאחורי בית הספר במטרה להקל על הצפיפות במבנה הקיים. העירייה כבר אישרה, ניתן תקציב ואפילו התכנון יצא לדרך, אבל עד היום לא קיבלנו את המבנה. הרישום לחיוואר לשנה הבאה היה מצוין, אבל בעירייה לא רוצים לקלוט את כל מי שנרשם. הילדים מתחננים להגיע לחיוואר, אבל שחר אמר לנו שהם לא יתקבלו כי צריך להפחית את הצפיפות בבית הספר. אמרתי לו 'במקום להפחית את הצפיפות על ידי סגירה של כיתה, תן לנו כבר את הבניין מאחור".

מה המצב היום בבית הספר?

"גרוע. אין לנו ספרייה, אין לנו מעבדות, אין לנו מחשבים ואין לנו אינטרנט כי אין wifi בבית הספר. בגלל זה בתקופת הסגר, כשכל בתי הספר בחיפה קיימו למידה מרחוק באמצעות אפליקציית זום, הילדים שלנו לא למדו. מצוקת החניה היא גדולה כל כך עד שמורים נאלצים לעזוב שיעור באמצע כדי להזיז את הרכב שלהם. חבל מאוד שהעירייה הורסת רעיון יפה כל כך".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנו ועיריית חיפה רואים לנגד עינינו את טובתם של בית הספר, התלמידים, המורים והקהילה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה גאה ותומכת בבית הספר חיוואר ופועלת לקידומו ולהמשך פיתוחו ביחד עם משרד החינוך. מספר הכיתות בבית הספר נותן מענה למספר התלמידים הלומדים בו כיום לאחר שמספר תלמידי בית הספר פחת בשנים האחרונות. המבנה המצוי בשטח בית הספר הוא מבנה לשימור, ולכן מצריך אישור והתייחסות מיוחדת של ועדות השימור. ראשי אגף החינוך מקיימים מפגשים שוטפים עם הגורמים המקצועיים ועם ועד ההורים. בית הספר ימשיך להיות מלווה, מפוקח ומטופל באופן המיטבי ביותר לטובת התלמידים ולרווחתם".

 

תקרה בכיתה בבית הספר חיוואר

תקרה בכיתה בבית הספר חיוואר

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. נו"ש

    הדבר היחיד שסיגל ציוני מצטיינת בו הוא להידחף לצילומים עם פטרוניתה העבריינית המורשעת. בושה לעיר שזוהי האחראית על חינוך ילדיה.

  2. הכל ניתן לפתור

    ציוני הבעיה ? איפה חברת יפה נוף שמתפארת שהיא משפצת בתי ספר? ואיפה אגף החינוךיש מתחתיה אגף חינוך עם מאות עובדים למה אי אפשר לעשות כמה תיקונים?
    מצוקת חניה? מורים צריכים להראות דוגמה ולבוא בתחבורה ציבורית.

  3. השקוף.

    מעניין מי הדביק לה את הכינוי האמא של הילדים חחחחחחחחחחחחח…….הילדים מעניינים לה את ה……….העיקר המשכורת והתארים!!!!!!עוד מעט ההצגה של האישה הזאת תיגמר!!!!!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שאריות מהשלטון של יונה יהב. תרבות השלוף והחאפ לאפ שגרמה לאובדן של כספים רבים שהיו יכולים להגיע לתלמידים.

  5. תוהה - המחליף

    ראש העיר טוענת שהיא כבר כמעט שנתיים לומדת את המערכת של העירייה, ומנסה לנקות את העירייה מהמושחתים, מעניין אם היא טעתה בשיקול דעת שלה לגבי הניקיון והלמידה כמה זמן יקח למחליף שלה לתקן את מה שהרסה?

    דחוף להחזיר את יונה יהב או להחליף אותה

  6. מורה

    נבחרת הציבור ציוני לא עונה לתושבים????
    ציוני עסוקה באופן אובססיבי בכתיבת תשבחות ותגובות לקקניות לגבירתה. כל כך עלוב ומבחיל.

  7. הפתרון פשוט מאוד

    תודיע שמהיום אתה חרדי ותפנה אל וועדת ההקצאות- העניין יטופל בעדיפות ראשונה.
    עוד אפשרות, תודיע שאתה חוזר בך מכל התשבחות לתקופת יונה יהב ושבעצם כל מה שהיה בעבר היה לא ראוי- ופתאום תהפוך ליקיר העירייה ותטופל מיידית.

  8. אנונימי

    שקר וכזב ….טוענים בעיריה שראשי אגף החינוך בעיריה מקיימים מפגשים שוטפים עם הגורמים האחראים ואיתנו כהורים …..כמה שקרים אפשר עוד לסבול …..בית הספר מסוכן ומסכן חיי ילדינו ….בושה בושה בושה

  9. חינוך של ילדינו , הוא העתיד של המדינה.

    חבל לשמוע על מקרה כזה .
    הייתי מצפה לשמוע על יותר השקעה במערכת החינוך , ובעתיד של ילדינו !

  10. אילנה

    לעיריית חיפה יש משהו נגד חינוך? כאן לוקחים מבנה בה"ס , כאן אין ב"ס, כאן אין גן ילדים. נראה שהעצה הנכונה ביותר ניתנה לעיל, יש לשים כפה ולגלגל פאות ובדרך נס תפתרנה כל הבעיות

  11. חיפאי

    עוד תמים פנה לסיגל ציוני וציפה שתעזור לו.
    מדובר בפולטיקאית מהזן הנחות שמאפיין את הפוליטיקה הישראלית.
    שקרנית שעסוקה רק בלשבח את עצמה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר