חתונה חרדית (צילום: גיל כהן מגן)
חתונה חרדית (צילום: גיל כהן מגן)

אתו"ס: "המשטרה ביטלה את החתונה בהיכל הספורט"

עיר כתומה? איסור על התקהלויות? ביום שני ישיא האדמו"ר מסרט ויז'ניץ הרב יעקב הגר את נכדתו, כאשר טקס קבלת הפנים תוכנן להתקיים בהיכל הספורט ברוממה בהשתתפותם של 1,000 איש. לטענתם של גורמים בקהילת ויזניץ', המשטרה אישרה את קיומו של האירוע. מאתו"ס נמסר כי המשטרה ביטלה את האישור לחתונה

פורסם בתאריך: 4.9.20 13:59

ביום שני ישיא האדמו"ר מסרט ויז'ניץ הרב יעקב הגר את נכדתו פרל מלכה עם בחיר לבה יוסף רבינוביץ' ממשפחתה של הרבנית מסרט ויז'ניץ חוה הגר שהוא גם נכדו של האדמו"ר ביאלה. לפי התכנון, טקס החופה ייערך בשכונת רמת ויז'ניץ, ולאחריו תוכננה להתקיים קבלת פנים חגיגית בהיכל הספורט ברוממה, שבה היו צפויים להשתתף גדולי הרבנים ומכובדי הקהילה, ומספר החוגגים אמור היה להגיע לכ-1,000 איש.

גורם בקהילת ויז'ניץ מסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "קבלת הפנים תתקיים בלי אוכל ובלי שתייה, רק כמה ברכות וזה הכל. האירוע מאושר על ידי המשטרה, והאורחים יחולקו לקפסולות של 20 איש".

גורם אחר אמר: "אתמול (חמישי) ניתן אישור על ידי המשטרה לקיים את האירוע בהשתתפות של עד 1,000 איש מכיוון שמדובר באולם גדול".

יועץ התקשורת דודי זילברשלג, שנמנה עם חסידי קהילת סרט ויז'ניץ: "החתונה מתוכננת זה כמה חודשים, ובקהילה החרדית יש הקפדה יתרה לזרז את מועד הנישואים לאחר מועד האירוסים. מתוך אילוצים תתקיים החתונה במתכונת מצומצמת במעמד המשפחה, אך מכיוון שמדובר בנכדתו הראשונה של האדמו"ר שנישאת, היא חייבת לקחת בה חלק, ולו סמלי, ולכן מבקשת המשפחה ללוות את האירוע המצומצם של החתונה באירוע לפי כל הכללים. אירוע זה הוא בעצם אירוע תרבותי שמסמל את השמחה בחצר. אנחנו מקווים שהאישורים יינתנו אחרי בחינת כל האפשרויות של העמידה בכל התקנות כדי שנוכל לחגוג".

 

 

רק אתמול הכריז משרד הבריאות על חיפה כעיר כתומה, כאשר אחת המגבלות שמוטלות על ערים כתומות הן שלאירועי ישיבה במקומות סגורים וללא מזון, כמו אירועי תרבות ותפילה, ניתן לקיים בקפסולות של 25 איש בתפוסה שלא תעלה על 20 אחוז מתפוסתו של המקום שבו מתקיים האירוע. התפוסה המקסימלית בהיכל הספורט היא 5,000 איש, כך ש-20 אחוז ממנה היא 1,000 איש.

בהקשר זה יש לציין כי היום פרסמה עיריית חיפה הודעה שבה נכתב: "חיפה היא עיר כתומה, וההשלכות של ההחמרה בתחלואה ידועות לכולם. אנחנו עושים עבודת הסברה נרחבת בשטח ובאמצעים העומדים לרשותנו". כיצד מתיישבת הודעה זו עם האירוע שיתקיים ביום שני בהיכל הספורט שבבעלות העירייה? ליושבים בחסן שוקרי 14 הפתרונים.

מהעירייה נמסר בתגובה: "האירועים רבי המשתתפים המיועדים להתקיים בחיפה נקבעו ותוכננו על ידי התאגיד העירוני אתו"ס בשיתוף עם המשטרה, ולאחר שזו נתנה להם רישיון. לנוכח העלייה בתחלואה בקורונה בעיר, הנהלת העיר חיפה תבדוק את קיומם ואת נחיצותם עם פיקוד המשטרה".

מאתו"ס נמסר: "היכל הספורט הוזמן לאירוע על ידי קהילת ויז’ניץ כפי שמוזמן כל אירוע אחר. תפקידה של אתו"ס הסתיים בתיאום מועד האירוע, ובכלל זה הפנייתם של המזמינים למשטרה לקבלת אישור ותנאים. מזמיני האירוע פנו למשטרת חיפה לקבלת תנאים, ולנוכח שינוי הסיווג של חיפה מצהוב לכתום, משטרת חיפה ביטלה היום את האישור לאירוע בהערכת מצב שהסתיימה כעת".

מדוברות המשטרה נמסר: "המשטרה לא אישרה כל חתונה, ואין זה מתפקידה. מפקד תחנת חיפה קיים כעת דיון עם כל הגורמים הרלוונטיים, שבסיומה הדגיש כי המשטרה אינה מאשרת קיומן של חתונות וכי על כל הציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות תוך גילוי אחריות אישית ושותפות למאמץ הלאומי שמנהלת משטרת ישראל לבלימת התפשטות נגיף הקורונה למען הביטחון של כולנו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. יעקב מהגן הנעלם ברחוב יהודה הלוי

    היום דיברתי עם אדם בלי מסכה, ובשאלה למה , הוא ענה לי שבגרמניה גילו שחבישת מסכה גורמת לדלקת ראות,והוסיף ואמר שצריך להמשיך את השגרה כרגיל,על פניו זה נראה כמו שהוא נפגע פיננסית מהמשבר, מה דעתכם?

  2. גיא

    תגידו, אתם רציניים? ציטטתם את התקנות, אז בואו נעשה את החשבון:
    20%×5,000 = 1,000
    ואכן מותר לקיים שם אירוע של 1,000 איש בקפסולות וללא אוכל ושתייה, כפי שתיאר זילברשלג.

    אם אתם טוענים נגד זה, בקרו את הממשלה שקבעה את המדיניות, לא של מי שעומד בה במדויק.

  3. גלי ס.

    העבריינית המורשעת והמפעיל המשופם שלה מפקירים את העיר ואת תושביה עבור קולותיהם של המהגרים כאתנן פוליטי לראש העיר בפועל מיכי אלפר

  4. לא עיתונאי . אוהב לחשוב לפני שכותב

    1000 זה 20% מ 5000 .

    כלומר בדיוק לפי ההוראות

  5. ניתאי

    נו ,
    על פי חוק מותר שם 1000 איש .
    חתיכת פייק .

    ובכלל , בהפגנות בכרמל אנשים היו צפופים צועקים ומתיזים רוק . אבל זה מותר.

  6. השקוף

    כן גברת קאליש גם בזה יונה יהב אשם!!!!אם אין לך שליטה על מה שקורה העיריה ופרט באתו"ס אנא הואילי לשים את המפתחות ושחררי אותנו מהעל הכבד וקחי איתך את כל יועצי האחיתופל שהבאת לעיר!!!!!

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לחרדים שאצלם כולם מצביעים בלי חוכמות.
    מצביעים – מרוויחים!

  8. השקוף של גלי ס.

    שניים שנפלו על הראש בכל כתבה. המציאות היא שאתם הפסדתם. לא טוב לכם ? למה מאמי? למה לא כתבתם קצת על החזירים? למה? כי הם בקפסולות? חחחח

  9. אריק פינקלשטיין

    רואים כאן את התגובות המרושעות של חלק מהמגיבים, ואני אסביר, אירוע שעומד במתוה החוק ושכנראה תוכנן מראש בזמן שהתחלואה בחיפה לא היתה כתומה ושהוגש לאישורים מוקדמים לכל הגורמים הרלונטיים הוא אירוע סופר תקין לכל הדעות, ברגע שחיפה נצבעה בכתום הקהילה ושהעומד בראשה ידועים על הקפדה בנושא הקורונה תחשב מסלול מחדש. וכל השד האנטישמי שצץ כאן לרגע יחזור לבקבוק עד לניסיון הבא להכפיש.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש אפשר לשמןר על ריחוק וקפסולות עם 1000 איש
    איזו כת יןתר קיצונית ומסוכנת:
    החרדים או התומכים המתחסדים שלהם בלשכת ראש העיר?

  11. רבקה סוכוי

    תגובתי הפעם היא למכת החולדות בחיפה. כיצד לא תהיה מכת חולדות אם העיר כל כך מטונפת?? ובאשר לחתונה בהיכל הספורט, עדיין לא הבנתי מתגובתה המפולפלת והמעורפלת של המשטרה אם האירוע בהיכל הספורט אושר או לא אושר??

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מ-17,000 אלף חולים ל-130,000 תוך שלושה חודשים, שאל את המגזרים ההזויים בישרטל כיצד.
    מסיבות הדבקה המוניות בכיכרות.
    חתונות וחפלות המוניות.
    מסיבות טבע הצוניות.
    שאל את הישראלים כיצד הכפילו את המתים תוך חודש ועד החורף פי שלושה שוב. קדימה לכיכרות ומשם לאשפוז בלי אויר על מכונות הנשמה. עין לציון בוכיה

  13. ש

    ללא ספק, התקנה הזו הצילה מאות אנשים מהידבקות, וכנראה גם את חייהם של כמה מהם. מזל שיש תקנות חדשות, כשאנשים לא מפעילים את ההיגיון הבריא שלהם לבד.

  14. צפוני

    טוב מאוד, גם נכדתו של המתקרא אדמור יכולה להתחתן בפורום של 50 אנשים בלבד, היא לא האלוהים.

  15. יזהר

    הצביעות כאן היא שם המשחק, כשכבר כן רואים מגזר הפועל לפי כל הכללים, מבקש מראש את כל האישורים הנדרשים בשקיפות מלאה מכל הגורמים הרלוונטיים, מתקיפים את זה ללא הצדקה בגלל אינטרסים שונים ומשונים. , מה הקטע, רצו כשהיתה אפשרות מותרת וחוקית, לא רוצים כשאין אפשרות. ובכלל יש לי רעיון…. לקיים זאת באירוע המוני בבלפור ! מה דעתכם.

  16. גד

    אני נהג מונית.אתמול לקחתי נסעה שחזרה מבני ברק.ירדו מהאוטובוסים עשרות חרדים בלי מסיכה אחד על השני.וכן אני אוהב אותם ויהדות ומאוד מאמין.אבל הם שמים פססססס וזה מעצבן.ומסקנים את כולם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר