הרב אורי אוזן (צילום: יוסי ויינר, הדור הבא בצילום)
הרב אורי אוזן (צילום: יוסי ויינר, הדור הבא בצילום)

ש"ס מתקרבת לקואליציה; תקבל את ראשות המועצה הדתית

יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר הרב אורי אוזן אישר כי סיעתו קרובה להצטרפות לקואליציה של ראש העיר עינת קליש רותם: "אנחנו מתקדמים לאט ובבטחה, והכל למען הציבור הדתי והציבור שאינו שומר מצוות כאחד"

פורסם בתאריך: 22.9.20 15:36

המגעים להצטרפותה של סיעת ש"ס לקואליציה של ראש העיר עינת קליש רותם נמצאים בישורת האחרונה. גורמים במערכת הפוליטית טוענים כי לפי הסיכום בין הצדדים, ש"ס תקבל לידיה את האפשרות להציב מועמד מטעמה לתפקיד יו"ר המועצה הדתית, וראש העיר תפעל לבחירתו. כמו כן, קליש רותם תפעל למנות רב ראשי ספרדי לעיר, וזאת לאחר שבמשך שש שנים – מאז פטירתו של הרב שלמה שלוש בשנת 2014 – אין לעיר רב ראשי קבוע. לשם כך נדרשת הסכמתו של סגן ראש העיר ויו"ר סיעת דגל לתושב מיכי אלפר לוותר על המינויים שקיבלה הסיעה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים.

בחוזר מנכ"ל המשרד לשירותי דת מופיעים הכללים שלפיהם נקבע מספר החברים במועצה הדתית. בערים ירושלים, תל אביב-יפו וחיפה יכהנו 11 חברים, ובמסגרת תהליך המינוי של חברי המועצה מבקש השר לשירותי דת מהרבנות ומהעירייה להציע מועמדים, ואם הן לא ממלאות את מכסת המועמדים, מציע השר מועמדים למילוי המכסה. בהמשך מציגים שלושת הצדדים את חוות דעתם על המועמדים, ואם מתגלעים חילוקי דעות עובר הנושא לוועדת שרים שבראשה עומד ראש הממשלה. לפי האתר של המשרד לשירותי דת, "השר קובע את מספר חברי המועצה, והמועמדים לחברות במועצה מוצעים על ידי שר הדתות (45 אחוז) הרשות המקומית (45 אחוז) והרבנות הראשית (עשרה אחוזים)".

באשר לבחירת רב ראשי, תקנות שירותי הדת קובעות כי בעיר שבה יותר מ-50,000 תושבים "רשאי השר להורות, בהסכמת מועצת הרשות המקומית, כי ליישוב יהיו שני רבני עיר – אחד ספרדי ואחד אשכנזי – אם השתכנע שאכן קיים צורך כזה, וכי לפי מאפייני היישוב, רב עיר בן עדה אחת לא יוכל לתת מענה לצורכי התושבים בני העדה האחרת (ספרדי או אשכנזי)".

 

 

גורם המקורב לקליש רותם אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "לאלפר היה ברור שעם כל הכבוד להבטחות של ראש העיר, שום דבר לא יכול לזוז ללא אישור של המשרד לשירותי דת. ומי עומד בראשו? יעקב אביטן מש"ס. לכן גם אם הוא היה מתעקש זה לא היה עוזר לו. ככה לפחות ש"ס יכולים היו להיכנס לקואליציה ולחזק אותה".

גורמים בש"ס אישרו כי ההסכם הקואליציוני כבר כתוב, והוסיפו כי להערכתם, בשל השבריריות של הקואליציה שבאה לידי ביטוי בישיבת מועצת העיר שבה אושר תקציב העירייה לשנת 2021, קליש רותם תמהר לחתום עליו.

יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר הרב אורי אוזן מסר בתגובה: "אנחנו מתקדמים לאט ובבטחה, והכל למען הציבור הדתי והציבור שאינו שומר מצוות כאחד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. אמא של ילד ״חצי״

    רב חכם אחד מספיק לעיר. אין צורך במישרות מיותרות עבור שני רבנים. ומה עם רב עבור ״החצאים״-חצי ספרדי חצי אשכנזי?
    נמאס מכל הסחטנים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכל למען סחיטת משלמי הארנונה הגבוהה לג'ובים לאנשי ש"ס בתפקידים מיותרים מי צריך רב ראשי ספרדי בעיר הסתדרנו מצוין 6 שנים בלי הפונקציה הזו.
    פשוט מקומם איך החרדים מוצצים את לשד העירעות בשליטתם במשרד הפנים

  3. מאסנו במגזרים הסוחטים

    בבחירות הבאוצץת רק מועמדים שיבטיחו לא להיכנע לסחיטה מגזרית ולא להכניס סיעות שרק ישרתו מגזר אחד כמו גמלאים חרדית וערבית.. יקבלו את הקול שלנו.

  4. תשובה למאסנו

    בגלל זה צריך שאחוזי ההצבעה יהיה כמו אצל החרדים ואז יהיה להם בקושי 2 מנדטים

  5. תומך דוד עציוני

    כמה עצוב ופתאטי. כדי להתנקם בדובי חיון שלא ישר קו עם התקציב העלוב ולא הגיע -היא מוכנה לרדת על ארבע פתאום ולהתחנן לש"ס שיכנסו. ומיכי אותו דבר. אז כשיגידו לנו ב-2023 שהיא באה לשנות תזכרו – היא באה בשביל התפקיד בכל מחיר. לא שינתה כלום, נהפוך הוא: שיכללה את שיטת יונה יהב לדרגות שעוד לא נראו ככה בעיר. אה…. רק נקווה שגם היא תבין שהיא הייתה טעות בדפי ההיסטוריה החיפאית ולא תרוץ ב-2023.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עכשיו דרעי יתן לעיר חיפה הכל וככה התושבים ירוויחו שהעיר תשגשג ותפרח

  7. טריקים ושטיקים

    קליש וצוק מתגלים שוב כצמד פוליטיקאים סוג ז׳ שעבורם המטרה מקדשת את כל האמצעים, גם כשאלה פסולים. צוקליש הפנו את הגב למצביעים החילוניים ומכרו את העיר לחרדים. התקציבים, ההטבות וההחרגות שקליש נותנת למגזר החרדי בעיר שערורייתיים! בתל אביב, שקליש כל כך רוצה להידמות לה, זה לא היה קורה! למשתמש האנונימי שטוען שמעכשיו דרעי יתן לחיפה הכל וככה התושבים ירוויחו והעיר תשגשג ותפרח – לצערינו ההסטוריה מלמדת שערים כדוגמת צפת, טבריה, בית שמש, שנכנעו לסחטנות החרדית, שקעו ודעכו, לא שגשגו ופרחו. עצוב. קליש וצוק עושים הכל כדי להישאר בבניין העירייה ולא לאבד את השלטון המקרטע והרעוע שלהם. הכל אצלם פוליטי במובן הרע ביותר של המילה. לתושבי חיפה נמאס מהטריקים והשטיקים, מהתככים והמזימות שהם רוקמים ורוקחים חדשות לבקרים. שני הראשנים שמנהלים את חיפה הפכו מזמן לצפרדעים שהתושבים לא מסוגלים ולא מוכנים יותר לבלוע. די! הביתה! חיפה רוצה פוליטיקה נקיה! חיפה רוצה הנהגה ראויה! בחירות עכשיו או הקמת ועדה קרואה!

  8. תומך עציוני מאוכזב

    מה לעשות שלדרעי יש קצת יותר כח מאשר לניצן הורוביץ. ודוד עציוני מאוד חלש בליכוד, שמשון עידו אוכל אותו בלי מלח.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דוד עציוני הוא בובה שיודעת רק להצטלם.
    החברה הכלכלית בשקיעה מוחלטת, אפס פרויקטים.

  10. דין דין

    במה בדיוק נציג שס יקדם את העיר בעוד ישיבות ?בנסיון לכפות דת על ציבור חילוני?

  11. עמרי

    כששיקולים של הישרדות פוליטית מכתיבים התחרדות מואצת בחיםה היא תדרדר להיות טבריה. מדרון מסוכן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר