הטכניון (צילום: רמי שלוש)
הטכניון (צילום: רמי שלוש)

עלייה של 20 אחוז במספר הסטודנטים לתואר ראשון בטכניון

למרות שהלימודים בטכניון יתקיימו בלמידה מקוונת, מספר הסטודנטים החדשים לתואר ראשון שהחלו היום את לימודיהם במוסד גדל ב-20 אחוז. לתואר ראשון לומדים כ-9,300 סטודנטים, ושיעור הסטודנטיות חצה את רף 40 האחוזים. בימים הקרובים ישובו הסטודנטים למעונות בקמפוס

פורסם בתאריך: 21.10.20 12:45

על אף המעבר ללמידה מקוונת בשל מגיפת הקורונה, בטכניון נרשם גידול של 20 אחוז במספר הסטודנטים החדשים שהחלו הבוקר (רביעי) את שנת הלימודים האקדמית במוסד. מהטכניון נמסר כי השנה לומדים לתואר ראשון כ-9,300 סטודנטים, כאשר שיעור הסטודנטיות חצה את רף 40 האחוזים.

בבית הספר לתארים מתקדמים, אשר מרכז את הלימודים לתואר שני ושלישי, ילמדו השנה 4,558 סטודנטים – 1,263 מהם לתואר PhD (דוקטור) והשאר לתואר שני (מגיסטר). הפקולטות והמסלולים שבהם נרשמה העלייה הגדולה ביותר במספר הסטודנטים החדשים לתואר ראשון הם המסלול להנדסת נתונים ומידע בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול, הפקולטה להנדסה ביו-רפואית, הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל, הפקולטה למדעי המחשב והפקולטה להנדסת חשמל.

למרות המעבר ללימודים מרחוק הודיעה דיקנית הסטודנטים פרופ' אילת פישמן כי בימים הקרובים ישובו הסטודנטים למעונות בקמפוס: "יש דרישה גבוהה לדיור בקמפוס. כדי לשמור על בריאותם של דרי המעונות ולצמצם ככל האפשר את ההתפשטות של מגיפת הקורונה העמיד הטכניון לרשות הסטודנטים הגרים במעונות עמדת בדיקות PCR לקורונה, שתהיה זמינה להם ללא עלות וללא הפניה".

יצוין שבטכניון תכננו לפתוח את הסמסטר בהוראה היברידית, אשר משלבת למידה מקוונת עם נוכחות של מרצים וסטודנטים בקמפוס, אולם לנוכח המתווה של משרד הבריאות נאלצו שם לפתוח את השנה במתכונת של הוראה מקוונת. בטכניון מדגישים כי ההנהלה הציבה את החזרה לקמפוס כיעד ראשון, מתוך הבנה שהחיים, ההוראה והמחקר בתוך הקמפוס הם מהותיים לקיומה של הרוח האקדמית.

 

 

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון: "לחזרה של כולנו לקמפוס יש חשיבות אדירה, שגולשת הרבה מעבר לנוכחות הפורמלית בכיתות ובמעבדות. המפגש הבלתי אמצעי בין הסטודנטים לבין עצמם ובינם לבין חברי הסגל הוא חלק מהותי בהוויה האקדמית. האמצעים הטכנולוגיים השונים, משוכללים ככל שיהיו, אמנם מסייעים לנו, אך הם אינם יכולים להחליף את המפגש הבין אישי הישיר בקמפוס. עד שנוכל לשוב לכיתות, למעבדות, למרחבי הלימוד ולחיי הקמפוס נמשיך בהוראה מרחוק באמצעים מקוונים. ניצלנו היטב את חודשי הקיץ כדי להיערך לחידוש הלימודים, והשקענו משאבים רבים באבזור כיתות הלימוד בציוד צילום מתקדם ובהכנות לשילוב בין למידה מהקמפוס ללמידה מרחוק. נוסף על כך הרחבנו את התמיכה הכלכלית בסטודנטים באמצעות מלגות והלוואות מיוחדות, ואנו נחושים להבטיח שמשבר הקורונה לא יקטע את רצף הלימודים של איש מהסטודנטים בטכניון".

דיקן לימודי הסמכה בטכניון פרופ' חוסאם חאיק. "המטרה העיקרית שלנו היא לתת לסטודנטים את מיטב הכלים להתמודדות עם הלא נודע באמצעות עיצוב הידע ופיתוח הכישרונות שלהם. לאחרונה שדרג הטכניון את גישות ההוראה והלמידה באמצעות שילוב של טכנולוגיות להוראה מרחוק ושיעורים שיתקיימו בכיתות בתוך הקמפוס, וזאת כדי להבטיח שיעורים איכותיים לכל הסטודנטים, בין אם הם נמצאים בקמפוס או מחוצה לו".

יו"ר אגודת הסטונדטים בטכניון לינוי נגר שאול: "הטכניון הוא אי של שפיות בחברה הישראלית, מופת ודוגמה של דו קיום. לרשות הסטודנטים עומד מגוון של שירותים כדי לסייע להם לעבור בהצלחה ובקלות את תקופת הלימודים. אגודת הסטודנטים עושה הכל כדי לעשות סדר בין הזום ללמידה ההיברידית. כולי תקווה ואמונה שכל השירותים הנהדרים העומדים לרשות הסטודנטים ישובו וייפתחו בקמפוס בהקדם האפשרי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הטכניון הוא אי-שפיות החברה הישראלית שבה המרצים העשירים לא משלמים שכר לימוד על ילדיהם בעוד סטודנטים ממשפחות בעשירונים הנמוכים מחויבים בשכר מלא, והמדינה מחלקת לאוניברסיטאות מליארדי שקלים לממן חגיגת פנסיות תקציביות ושכר עתק ללא תועלת ותמורה

  2. עמרי

    לומדים מהבית.
    אפשר לעשות משקולות ולעבוד על חיטוב תוך כדי השיעור במקום פקקים לטכניון.
    למה לא לאמץ את זה קבוע?

  3. 10 תוכניות בינוי הטכניון מחכות אצל קליש ומהנדס העיר

    הדלת של קליש לא פתוחה לנשיא הטכניון,למה צריך להיפגש איתו? גם את התמיכה באגודות הסטודנטים הפסיקה. חינוך והשכלה בתחומי המדעים זה לא חשוב למעט מה שחושבת שותפתה, המומחית לחינוך – סיגל ציוני שאפילו משפחתון לא ניהלה בחייה.

  4. למגיב מעלי

    תוכניות בינוי בטכניון כשיש מאות מעבדות ריקות ומבנים נטושים?? ואפשר ללמד מאות מקצועות מהבית בצורה מקוונת? לא צריך לבנות כלום…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר