שנת שמיטה (צילום: אלכס ליבק)
שנת שמיטה (צילום: אלכס ליבק)

בקשה מראש העיר: להקים ועדת שמיטה עירונית

שנת תשפ"ב, שתיפתח ב-7 בספטמבר 2021 ותסתיים ב-25 בספטמבר 2022, תהיה שנת שמיטה שבה אסורות זריעה, שתילה ונטיעה. במסגרת ההיערכות לשנת השמיטה מבקש יו"ר סיעת אגודת ישראל במועצת העיר אריה בליטנטל מראש העיר עינת קליש רותם להקים ועדת שמיטה עירונית

פורסם בתאריך: 18.12.20 07:57

יו"ר סיעת אגודת ישראל במועצת העיר אריה בליטנטל פנה לראש העיר עינת קליש רותם בבקשה להקים ועדת שמיטה עירונית לקראת שנת השמיטה שתחול בשנה הבאה. שנת השמיטה תחל בראש השנה תשפ"ב שיצוין ב-7 בספטמבר 2021 ותסתיים ב-25 בספטמבר 2022.

שנת שמיטה חלה אחת לשבע שנים, ובמהלכה אסורות זריעה, שתילה ונטיעה. מכיוון שלפי המקורות הוספת נוי לארץ ישראל היא מצווה, בשנת שמיטה מותר לטפח את הקיים במגבלות מסוימות, ובהן איסור דישון, היתר לגזום שיחים במטרה לשמור על צורתם אך לא כדי לעודד צמיחה, והיתר לגזום עצים כאשר העץ מהווה מפגע או עלול לשמש סכנה.

בחודש אוגוסט העביר הרב משה דגן, אז מנכ"ל הרבנות הראשית והיום יו"ר המועצה הדתית בחיפה, מכתב לראשי הרשויות המקומיות בארץ ולמנכ"לים שלהן לקראת שנת השמיטה. "על הרשויות המקומיות שבניהולכם להיערך בהתאם בכל הקשור בפעולות הנדרשות לצורך גינון ונוי ברחבי הרשויות בשנת השמיטה", כתב דגן, "למרות איסור עבודת האדמה בשנת השמיטה ניתן לעשות את כל הפעולות הנחוצות על מנת לשמור על הקיים, אך יש להימנע מפעילות של נטיעה ושתילה חדשה. מסיבה זו חשוב מאוד להיערך ולתכנן את פעילות הנטיעה והשתילה, כך שהיא תבוצע בטרם תחל שנת השמיטה".

 

 

עוד כתב דגן: "אנו ממליצים לשתול בשנה הקרובה צמחי נוי דו שנתיים או רב שנתיים, ובכך ניתן יהיה לשמור על קדושת השנה השביעית לפי ההלכה, ויחד עם זאת על חזות מטופחת במרחבים הציבוריים. התיאום ושיתוף הפעולה לקראת שנת השמיטה, מעבר לעניין הערכי כמדינה יהודית, עתיד למנוע אי נעימויות במהלך שנת השמיטה מול בעלי מקצוע בתחום הגינון אשר מקפידים על מצוות הדת. דרישה מהם לפעול שלא על פי ההלכה היהודית עלולה להעמידם בפני קונפליקטים קשים בין מחויבותם לפרנסתם למחויבותם להלכה היהודית ולמצוות התורה".

במכתבו לקליש רותם כתב בליטנטל: "החל מראש השנה תחול אם ירצה השם שנת השמיטה. בשנה זו חל איסור של נטיעות עצים חדשים, והטיפול השוטף בצומח חייב הכוונה הלכתית". משום כך מציע בליטנטל להרכיב ועדת שמיטה עירונית "כפי שנעשה בשנים עברו ובעיריות רבות ברחבי הארץ מפאת חשיבות מצווה זו במחזוריות של פעם בשבע שנים". לפי הצעתו של בליטנטל, "הוועדה תורכב מרבנים ומנציגי ציבור, והיא תלווה את פעילות העירייה בהיערכות מקדימה ובמהלכה של שנה זו".

 

אריה בליטנטל (צילום: אדיר נמרוד כץ)

אריה בליטנטל (צילום: אדיר נמרוד כץ)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. בטח. תביאו עוד 5-8 משרות לצורך העניין.

    מנהל מחלקת שמיטה 22 אלף שח בחודש.
    2 סגנים 14 אלף כל אחד.
    יועץ שמיטה -12 אלף. פרילנסר.
    2 עוזרים כל אחד עשירייה….
    הופה. פקידה ,לשכה.

    הפראיירים ממשיכים לשלם מיסים ,אגרות וקנסות…

  2. עודד

    בין כה וכה מאז שליש נכנסה העיר נראית כמו פח זבל אחד גדול. עכשיו אנחנו לא רחוקים מלהיות בית שמש. איכס איכס איכס.

  3. חילוני ששכנע חילונים אחרים להצביע

    תודה רבה לכל החילונים שלא הלכו להצביע בבחירות למועצת העיר. אצל החרדים אין תופעות של "אני לא מתעניין בפוליטיקה אז לא אצביע".
    ניסיתי לשכנע אנשים להצביע בכללי לאיזושהי סיעה חילונית (בלי קשר כן קליש לא קליש) ואמרו לי "עזוב אותי באימשך דיי נו לא מצביע שחרר". אם כל החילונים היו מצביעים החרדים לא היו נכנסים למועצה.

  4. תושב רחוב צה"ל קרית אליעזר

    מבקשים גם לקדם שבילי אופניים בין קרית אליעזר קרית אליהו וקרית הממשלה הלא היא קרית יצחק רבין
    מבקשים לסמן שבילים בכל רחוב שיהיה מסודר ולתת רמזורים גם לאופניים כמו בטיילת תל אביב
    זה חשוב מאד לא רק שתילה של פרחים גם דאגה לתושבים הנוסעים כל יום באופניים
    תודה

  5. לא יאמן במה נם מתעסקים

    חבל שהוא לא דואג לריבוד הכבישים ולביטחון ברחובות

  6. הדבר היחידי שעיריית חיפה זורעת זה הרס וחורבן

    האם לזה צריך יו"ר ועדה?
    או אולי צריך לסדר ג'וב למקורב חסר השכלה ויכולת?
    המסקנה ברורה : יש למנות לחיפה ועדה קרואה ולסלק את קליש מיד מהתפקיד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר