הרב משה דגן (צילום מתוך אתר הרבנות הראשית)
הרב משה דגן (צילום מתוך אתר הרבנות הראשית)

הרב משה דגן ימונה ליו"ר המועצה הדתית בחיפה

הרב משה דגן, ששימש משנת 2016 ועד לאחרונה מנכ"ל הרבנות הראשית, צפוי להתמנות היום ליו"ר המועצה הדתית בחיפה, שהתנהלה בשמונה השנים האחרונות ללא יו"ר קבוע. דגן ימונה לתפקיד במסגרת ההסכם הקואליציוני בין סיעת ש"ס לסיעת חיים בחיפה של ראש העיר עינת קליש רותם

פורסם בתאריך: 17.12.20 09:08

הרב משה דגן צפוי להתמנות היום (חמישי) ליו"ר המועצה הדתית בחיפה, וזאת לאחר כשמונה שנים שבהן התנהלה המועצה ללא יו"ר קבוע. דגן ימונה ליו"ר המועצה הדתית בחיפה במסגרת ההסכם הקואליציוני בין סיעת ש"ס בראשותו של הרב אורי אוזן לסיעת חיים בחיפה של ראש העיר עינת קליש רותם. טקס המינוי יתקיים בבניין המועצה הדתית בעיר בנוכחותם של השר לשירותי דת יעקב אביטן, קליש רותם, אוזן והרב שי פרי.

דגן, ששימש משנת 2016 ועד לאחרונה מנכ"ל הרבנות הראשית, זכה להערכה בממסד הדתי והוא נחשב כמי שהוביל את הרבנות הראשית לרה אורגניזציה שבמסגרתה שונה המבנה הארגוני, שופר מתן השירות לציבור, יושמו תוכניות עבודה שנתיות, גובשו נהלים חדשים והוטמעו מערכות מחשוב ודיגיטציה.

בחוברת סיכום פעילותה של הרבנות הראשית תחת ניהולו של דגן נפרד ממנו הראשון לציון הרב הראשי לישראל יצחק יוסף במכתב עתיר מחמאות: "הרינו להביע בזה את תודתנו ואת הערכתנו להיקר והנעלה, משכיל נבון וחכם, יראת ה' היא אוצרו, ועליו יציץ נזרו, שמן תורק שמו, כבוד שם תפארתו, הרב משה דגן שליט"א, מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, על עבודתו המסורה במשך כהונתו כאן, אשר פיתח וקידם את הרבנות הראשית לישראל ואף העלה את מעמדה ואת תדמיתה".

 

 

לדגן מצפה עבודה רבה בעיקר בתחום הכשרות, וזאת לאחר הדיון שהתקיים ביום שני בוועדת הפנים של הכנסת בעקבות פרסום דוח של הרבנות הראשית לישראל על מחדלים במערך הכשרות בחיפה. דגן השתתף בדיון, ומדבריו בו ניתן להבין כי הוא מודע לגודל המשימה המצפה לו. "משיעורי בית ראשונים שעשיתי, המקום הזה עובד ללא נהלים מסודרים, ללא תיקים של בתי העסק המושגחים, ואין מפקחים בתקינה ראויה", הוא אמר, "יש הרבה מאוד כשלים במערכת הספציפית הזו בחיפה. ברגע שאני בעזרת השם אכנס לתפקיד, ארים את הדברים האלו ואצור שם הסדרה רוחבית. כמובן שזה יבוא לידי ביטוי בהרבה מאוד מישורים".

אוזן: "אנו שמחים על מינויו של הרב דגן לאחר שמונה שנים ללא יו"ר קבוע למועצה הדתית. אנו בטוחים בהצלחתו של הרב דגן שבא עם רקע עשיר ומוכח בנושאי הדת, ומאחלים לו להגדיל תורה ולהרים את קרנה של חיפה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיפאי

    עוד מנגנון מיותר שניזון מכספי המיסים של התושבים.
    עדיף לנקות את העיר ולרבד את הכבישים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר