תעודת כשרות (צילום: אמיל סלמן)
תעודת כשרות (צילום: אמיל סלמן)

"בחיפה אסור לאכול. מי שאוכל שם אוכל נבלות ושקצים"

בעקבות פרסום דוח של הרבנות הראשית על מחדלים במערך הכשרות בחיפה ערכה ועדת הפנים של הכנסת דיון בנושא. ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר לרב משה דגן, שימונה לראש המועצה הדתית בעיר: "זו שחיתות במובן הפלילי ביותר". תני פרנק מתנועת נאמני תורה ועבודה: "אי אפשר לסמוך על הכשרות בחיפה"

פורסם בתאריך: 14.12.20 15:00

"זו שחיתות במובן הפלילי ביותר. בחיפה אסור לאכול היום. מי שאוכל שם אוכל נבלות, שקצים ורמשים" – כך אמר היום (שני) ח"כ בצלאל סמוטריץ' בדיון של ועדת הפנים של הכנסת על מערך הכשרות בחיפה, שזומן לבקשתם של חה"כ תהלה פרידמן ואלעזר שטרן בעקבות פרסום דוח של הרבנות הראשית לישראל על מחדלים במערך הכשרות בחיפה.

בבקשה לקיומו של הדיון נכתב: "משגיחים מגלגלים סכומי כסף גדולים בלי להראות נוכחות בבתי העסק. יש זיופים של תעודות כשרות. אין ראש אגף כשרות קבוע בעיר אלא ממלא תפקיד זמני. אנשי היחידה לאכיפת איסור הונאה בכשרות קיימו ביקורת בכמה בתי עסק, והמציאות בשטח מראה השגחה רופפת עד לא קיימת, זיוף תעודות כשרות והטעייה של ציבור שומר הכשרות".

מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ ע'דיר כמאל מריח פנתה לרב משה דגן, ששימש עד לאחרונה מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל ואשר ימונה בקרוב לראש המועצה הדתית חיפה, ואמרה לו: "אתה בקיא בתחום. מה לדעתך השינויים שצריך לעשות כדי לתקן את המצב?".

ח"כ סמוטריץ' אמר לרב דגן: "צריך לברך על האומץ לפרסם את הדוח. אבל מה אתם עושים ברבנות הראשית? איך המשטרה לא חוקרת? אתם אמורים לדאוג לכך שכל מי שרוצה לאכול כשר ונכנס לבית אוכל עם תעודת הכשר אכן יאכל כשר. פרסמתם דוח שאתה אמור לא לישון בלילה בגלל מה שכתוב שם. איך האירוע הזה מתנהל כבר שנתיים? במשך יותר משנתיים אתם יודעים מה קורה שם. כשהנביא דיבר על 'אוהב שוחד ורודף שלמונים', לזה הוא התכוון".

ח"כ שטרן אמר: "נוצר מצב בחיפה שבו הרבנות הראשית משרתת את משגיחי הכשרות ולא את שומרי הכשרות. שירותי הדת בחיפה סובלים מבעיות קשות – המונופול של הרבנות על הכשרות לא מתפקד, ואין הרכב מועצה דתית או רב עיר ולכן אין למעשה פיקוח ציבורי. מדובר בשילוב שמוביל למצב שבו צרכני הכשרות לא יכולים לסמוך על התעודה של הרבנות. מצער שהאסוציאציה הראשונית שעולה לאזרח הממוצע כשהוא שומע את המילים 'מערך הכשרות' היא היעדר שקיפות".

 

 

ח"כ פרידמן: "אני נמצאת כאן כדי לייצג צרכים של צרכני כשרות. המטרה היא שאנשים יוכלו לאכול כשר. אין מחלוקת על כך שהבעיות בחיפה הן עמוקות. צריך לבחון רעיון של העברת שירותי דת לעיריות, ולא כמו היום כמערכת מקבילה. שמונה מפקחי כשרות בחיפה פרשו, ולא מינו להם מחליפים. אם שמונה מנקי רחובות היו פורשים ולא היה להם מחליף, תארו לכם מה היה קורה".

הרב דגן השיב לדוברים ואמר: "השאלות הן נוקבות, והן במקום. לצערי הרב, לרבנות אין כלים ויכולת אכיפתית. ניסינו להוביל חקיקה כדי ליצור יכולת כזו מול רבנויות מקומיות. מלבד לפרסם דוח ולנסות לעבוד בשיתוף פעולה, אין הרבה מה לעשות. במשך שמונה שנים אין יו"ר מועצה דתית בחיפה. במקום שבו אין פיקוח, המשגיחים כנראה לא הרגישו מחויבות, אבל לא נכון ליצור הכללה. הדוח מראה מקרה חריג מאוד".

תני פרנק מתנועת נאמני תורה ועבודה ענה לרב דגן: "עם כל הכבוד לרבנות הראשית, במשך שמונה שנים אין רב עיר בחיפה, וגם נגד הרב האחרון שכיהן, זכרונו לברכה, היה כתב אישום. זו בעיה מבנית. העירייה בכלל לא מעורבת. ראש העיר אמורה למנות את רב העיר, אך בפועל שום דבר לא קורה. אי אפשר לסמוך על הכשרות בחיפה".

עו"ד עמיחי פילבר מפורום קהלת אמר: "במשך ארבע שנים ניהלתי את תחום הכשרות במשרד לשירותי דת. קיבלתי ארטילריה כבדה מהרבנות הראשית כשביקשתי שהמשרד יהיה הרגולטור. כדי שמועצות דתיות יעבדו כמו שצריך, המשרד צריך לפקח עליהן. לאנשים ברבנות הראשית אין השכלה מינהלית. זה נושא תפעולי. המשרד לשירותי דת צריך לפקח על מחלקות הכשרות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

42 תגובות
  1. אביאל עבודיאן

    ביזיון ממש גועל נפש איך הרבנות מעזה תאוות בצע יותר חשוב מהכשרות ובריאות הציבור

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הביזיון הוא של נציגי הציבור הדתי /חרדי במועצת העיר…איפה הם???

  3. נירו הרומני

    נח ברור.
    חיפה ברובה רוסים ובני דודים….
    איך יהיה שם כשרות כהלכתה?????

  4. אפרים

    מעניין ששלושת המפלגות של החרדים הפרזיטים והמושחתים חברות בקואליציה של העבריינית המורשעת שפתחה לכבודה את הרגליים.
    עירייה של עבריינים.

  5. חיפאי ותיק

    נכון שהכתבה על כשרות, אבל במושבה הגרמנית הקורונה חוגגת. יש לשלוח שוטר או פקח עם סמכויות, גם לסניף הדואר בבן גוריון, שם אנשים נכנסים עם אף חשוף !!! המסיכה רק על הפה. וגם לחנויות המכולת ברחוב אלנבי. שם המסיכה היא לקישוט בלבד – כלומר, על הסנטר. גם האף וגם הפה של הקופאים שם חשופים לגמרי, ומסכנים אותנו הלקוחות !!!

  6. דת מסואבת בעיר מסואבת ובמדינה מסואבת

    כשאין הפרדה בין דת למדינה, ההשחתה של הדת הינה בלתי נמנעת. ישנן דוגמאות רבות לעד כמה הממסד הדתי ו"הדתיים" פוגעים בעקרונות יסוד של הדת היהודית ומבזים דת זו. הגניבה של כסף ב"שירותי כשרות" איננה הדבר החמור ביותר שהם עושים.

  7. רחל מיצנר

    אין בחיפה רב ראשי. מאז מותו של הרב שאר ישוב ראשת העיר לא מינתה רב ראשי.

  8. Yo Mama

    אפרים, אני מבינה שאחרי אלפי שנים של שנאת יהדות זה הפך אותך להתבייש כל כך שהעדפת לירוק על יהודים עם פאות בשביל שהגויים יפסיקו להרביץ לך. אבל זה לא עזר. לקרוא שמות ליהודים בזמן שהרוסים הופכים את הבנות שלך לפרוצות וערבים יורים בכל חיפה לאור יום, זו הבעיה שלך. תתעורר.

  9. שמעון

    רק הרב הצדיק התלמיד חכם ואב בית הדין בחיפה יוכל נקות את האורוות להחזיר עטרה ליושנה כרב ראשי לחיפה

  10. אין

    וסטטיסטית, אנשים חיים פה כמו בערים אחרות בהן יש "כשרות כהלכה". אז מה המסקנה?

  11. צפוני

    לא שילמו מספיק לרבנות אז קובעים שבחיפה השחיטה לא כשרה ???
    מעדיף לא כשר בלי שישלמו שוחד לרבנות ולמשגיחי הכשרות.

  12. החזיר

    חחח הדתיים המושחטים יעשו הכל בשביל כסף…אפילו יחבלו בכשרות שהם אמונים ךשמור עליה … הרבנות זה מוסד מושחט מעצם קיומו

  13. סיממון

    לא מאמינים למידע. ריח של משחקי כוח. מתי סניטרית היה לאחרונה בחיפה? מצפצפים על כולכם שם במרכז הארץ ובביצות החברתיות הטובעניות.מאנחנו עושים מה שאנחנו רוצים

  14. עצומה חדשה מקשישי הקריה

    מהקשישים של קרית אליעזר נמסר:
    מסעדות זה מסוכן ויוצר מפגע אנחנו דורשים בעצומה לסגור את כל המסעדות באזור.
    וגם לסגור את החנויות מיד. זה מסוכן חנויות..
    חחחח

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עכשיו רוצים למנות את דגן בדיחה גדולה נותנים לחתול לשמור על החלב הוא חברשל כל הפושעים בעיר ומשגחי הכשרות שמגיעים פעם אחת בחודש לקחת רק את הכסף ולא בודקים כלום הכל טרף

  16. מלך הקומבינות רפי.ג

    תבדקו את הקומבינטור מהרבנות שאישתו עובדת בעירייה שמגיע כל היום לעירייה לקדם דברים למקורבים שלו.

  17. חנית ג'אגר

    נו באמת מה ניסגר לא מספיק שהקורןנה פגעה בכל עסקי המסעדות בחיפה והם נאלצים לעשות משלוחים גם את זה תיקחו להם עכשיו? איפה הייתם כל השנים אחח צביעות ושחיתות לשמה כסף סינוור עיני צדיקים_רשעים בפרט

  18. סטונז

    נו באמת מה ניסגר לא מספיק שהקורןנה פגעה בכל עסקי המסעדות בחיפה והם נאלצים לעשות משלוחים גם את זה תיקחו להם עכשיו? איפה הייתם כל השנים אחח צביעות ושחיתות לשמה כסף סינוור עיני צדיקים_רשעים בפרט

  19. גילי

    ומה נראה לכם שבעיר אחרת כלשהי במדינה זה נראה אחרת? מדובר באלפי פרזיטים מסריחים שמגדלים דורות של פרזיטים איתם והורגים אותנו. ככה זה כשנותנים לאזרחים לשבת כל החיים ולא לעשות כלום ולקבל על זה מיליארדים מכספינו, אלה שעושים צבא, עובדים קשה, ומשלמים מיסים והרבה. כל מה שנחסך ונלקח מאיתנו ניתן לנבלות בשחור. לא מפתיע בכלל.

  20. דוד רפאלי

    סמוטריץ אתה אוכל את הרבנות או רבנות?
    עדיף לאכול לא כשר ולא לטנף את הפה כמו שאתה אוהב לעשות איש גמד וחסר תועלת ציבורית אפס בעשייה

  21. דון

    שום ביזיון.כולם יודעים שהמשגיחים בקושי באים לעבודה.הרבנות היא מסחטה של כספים.השלטתם על החנויות.על בתי העלמין .שמתח דיינים בבית הדין הרבני כאילו הם שופטי בגץ וכל זה במסווה של שוק אפור.תפרקו את הרבנות .גם כך היא לא מוכיחה כלום.סליחה .נותנת השראה איך לקבל כסף בלי לעבוד.

  22. חיפאי

    לא חדש בכלל כל מי שעבד במסעדות כשרות בעשרים שנים האחרונות יודע שהמשגיחים באים לוקחים כמה מנות על חשבון בעל הבית והולכים לפעמים עשו טובה וחתכו כרוב לרבעים ושמו עם מי מלח בקערה וזהו

  23. אלפא אוהב שרצים

    סמרטוטריץ , חיפה עיר חילונית ואנחנו אוהבים שרצים , וואללה לא אין לנו בעיות במעיים , רק עכשיו קלטת שכל נושא הכשרות הוא רמאות לשמה ונועד רק כדי שעוד כמה אוכלי חינם יקבלו משכורת ???? תאמין לנו שמי שגר בוישניץ יודע איפה יש אוכל למתאים לאמונתו ….. חייבים להפריד דת ממדינה !!!!! חיפה הייתה חילונית ותשאר חילונית ומי שלא טוב לו מוזמן לעבוד לישוב דתי חרדי הרחק מהאוכל הטעים שלנו והתועבה שלנו והחנויות שלנו שעובדות בשבס ואוטובוסים בשבת שלנו ועוד …. ואם אתה רעב שמורטיריץ סע לרכסים לאכול ….

  24. אנה

    החרדים הם הנבלות, שקצים ורמשים – והם זוללים לנו את הכסף. להעיף אותם לגיהנום שממנו הם הגיעו.

  25. אני מאשים

    תתחילו מ״המקום של ברכה״. שבתאי לוי 12.
    חזיר, בשר וחלב, ומה לא.
    ראוי לסגור את המקום, זה טרף ונבלה מ-48

  26. דין דין

    מי שרוצה שיאכל איפה שטעים לו .אצלנו הדת הפכה למקצוע ומפרנסת בין היתר גם משגיחי כשרות.

  27. ורדה

    רק בחיפה מלמין לרבנות כסף על כלום בכל הארץ וזה מפריע לי משום שאני אוכל היכן ארצה

  28. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל … יש ערים שבהם מערך הכשרות של הרבנות מספק שרות שלא נופל מבד"צ

  29. שמעון

    כמעט כל הכסף שמגיע מהמדינה ומהציבור לטובת מוסדות הדת בחיפה ושמירת כשרות נעלם בקומבינות של הדתיים. לא מדובר דווקא בחרדים שלא שמים כלל על הציבור החילוני בחיפה אלא דווקא על הדתיים הלאומיים שמעבירים מכיס לכיס. יהודים שומרי מסורת בחיפה אין עבורם מקומות כשרים ראויים בחיפה כי חיפה מקוטבת בין לא יהודים ועולים חסרי דת לדתיים וחרדים שחיים בקהילות סגורות להם ודואגים רק לעצמם. זה משתקף לא רק במקומות אוכל אלא גם במרכולים ובסופרמרקטים שלא מקפידים בהם על כשרות ראויה בבשר ובפסח.

  30. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שמעון מה שייך דת לטיילת ק אליעזר. בשכונה יש די והותר בתי כנסת לכל מוצא ביהדות המזרח. ואחוז גבוה לא מאויש בכלל.

  31. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שביל האופנים עדיף שיהייה במקביל לשביל של רח צהל היכן שתנועת הולכי הרגל מועטה.

  32. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני לא אוכל כשר אז אין לי בעיה.ביכלל בחיפה יש כפיה דתית החל מהצפירות לכניסת שבת וממשיך עם סגירת חניות המזל הוא שבואדי ניסנס הכל פתוח ויש פיתות בפסח.יש חניות של הרוסים כך שלא צריך את הכשרות בכלל והרבנות סיפרו.

  33. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל מה שקשור למדינה זה מושחת לא יעזור זה המציאות כשלמעלה רקוב זה מקרין על הכל כולל הכל

  34. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש מ"מ לרב העיר ש…………………….
    ויש לו חבר שמסתובב ומבלה הרבה בעירייה
    ויש לרב הממונה כמה בני משפחה ש….

  35. אלמוני

    אנשים יראי שמיים? איך אתם מסתכלים על עצמכם במראה? איזה סיפור אתם מספרים לעצמכם שנותן הצדקה להכשיל אחרים?

  36. אני

    המשגיחים עבריינים, איך משגיח אחד מקבל מעל 20 חנויות, אין להם יראת שמים, דו"ח חמור של הביקורת ועדיין הם בעבודה, ולא רק עוד מאיימים על רבנים, חייבים חקירה של 443 להכניס לכלא, להפטר מהנגע, ומכל אלא שנותנים השגחה פרטית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר