עינת קליש רותם והרב אורי אוזן (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; יוסי ויינר, הדור הבא בצילום)
עינת קליש רותם והרב אורי אוזן (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; יוסי ויינר, הדור הבא בצילום)

העירייה תקדם אפליה מתקנת לקבלת עובדים חרדים

נוסף על כך, בהסכם הקואליציוני בין ראש העיר עינת קליש רותם לסיעת ש"ס התחייבה עיריית חיפה לקדם אירועי תרבות המיועדים לציבור עדות המזרח ושומרי המסורת בעיר ולבחון "באור חיובי" בקשות להנצחת מורשת הרב עובדיה יוסף ולהנצחתם הרבנים דורון בקשי ושלמה שלוש ששימשו רבנים ראשיים בחיפה

פורסם בתאריך: 26.11.20 18:40

נחשף ההסכם הקואליציוני בין סיעת חיים בחיפה של ראש העיר עינת קליש רותם לסיעת ש"ס בראשותו של הרב אורי אוזן, שנחתם היום (חמישי) כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות".

לפי ההסכם, שעליו חתומים מ"מ ראש העיר נחשון צוק ואוזן, מתחייבת עיריית חיפה לפעול כדי "לקדם אפליה מתקנת בקבלת עובדים מהמגזר החרדי/דתי למשרות במערך העירוני, לרבות בתאגידים העירוניים".

בפרק הכללי נכתב כי "עיריית חיפה והקואליציה יפעלו למען שיפור ורווחת צרכי הציבור החרדי, תוך שיתוף פעולה מלא עם נציגות הסיעה. הצדדים יפעלו בשיתוף פעולה מיד לאחר ההצטרפות לקואליציה בתהליך למינוי מועצה דתית על כל תפקידיה ולמינוי יו"ר מועצה דתית מטעם סיעת ש"ס אשר יהיה מוסכם על שני הצדדים להסכם. כמו כן, כל מינוי בעל תפקיד במועצה הדתית אשר בסמכות ראש העיר למנותו על פי חוק יהיה בהסכמת שני הצדדים להסכם זה. מינוי הרב הראשי הספרדי בחיפה ייעשה בתיאום עם סיעת ש"ס. יישמר הסטטוס קוו בנושא שבת ודת בחיפה. עיריית חיפה תפעל לקדם אפליה מתקנת בקבלת עובדים מהמגזר החרדתי/דתי למשרות במערך העירוני לרבות בתאגידים העירוניים".

בפרק התרבות הוסכם כי "המחלקה לתרבות תורנית תפעל לקדם אירועי תרבות המיועדים לציבור עדות המזרח ושומרי המסורת בעיר, וזאת מתוך הכרה הדדית בחשיבותה של תרבות יהדות המזרח וארצות פזורותיה שהשפיעה רבות על החברה הישראלית בכלל ועל חיפה בפרט, תוך קידום אפליה מתקנת ששררה לאורך שנים בעיר. לשם כך יוקצה גורם מתאים במחלקה ויוקצה סעיף תקציב פעילות ייעודי נפרד תחת הכותרת 'מורשת המזרח' על בסיס שנתי בסכום שלא יפחת ממיליון שקל, וכל זאת בתאום ושיתוף פעולה מלא עם נציג סיעת ש"ס".

כמו כן הוסכם כי "במסגרת דיוני ועדות הנצחה ייבחנו באור חיובי בקשות להנצחת מורשת מרן עובדיה יוסף זצ"ל והנצחתם של הרה"ג דורון בקשי זצ"ל והרה"ג שלמה שלוש זצ"ל שכיהנו כרבנים ראשיים של חיפה. עיריית חיפה תעזור ותתמוך, על פי כללי הנוהל התקין, לגורמים הפועלים לקידום הקמת מרכז בית מורשת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בעיר, במקום ייעודי שיקבע בשיתוף עם נציגות הסיעה. יודגש כי אין מדובר במתן מימון לבניית המרכז אלא במתן עזרה ודחיפה בקידום ההליך במסגרת החוקית ולחילופין הקצאת מבנה עירוני".

 

 

בפרק החינוך נכתב: "עיריית חיפה תפעל מול מינהל הדיור הממשלתי ומשרד החינוך להסדרת הזכויות הקנייניות, כולל השימוש במבנה בית הספר מורשת התורה – זיכרון לאברהם הממוקם ברחוב יל"ג 28, ואילו נציגי ש"ס יפעלו מצדם בכל האמצעים העומדים לרשותם לקדם נושא זה ולהשיג את המימון הנדרש לרכישת המבנה, כולל ממשרד החינוך וגורמים אחרים על פי הצורך ועל פי כל דין, והכל בתיאום עם המערכות המשפטיות המקומיות והממשלתיות. כמו כן, עיריית חיפה תפעל לעזור לשיפוץ מבנה התלמוד תורה לשם הבאתו לתנאים נורמטיביים, והכל על פי כל דין וחוק".

 

ההסכם בין הסיעות חיים בחיפה וש"ס

ההסכם בין הסיעות חיים בחיפה וש"ס

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

34 תגובות
  1. ״מזרחי״ משכיל

    די למיללים המזרחיים ה״דפוקים״.
    יש לנו ארבעה ילדים חצי מזרחיים וחצי אשכנזים. מה הם נחשבים?? כולנו (הם ואנחנו) אקדמאים בעלי תארים שני ושלישי.
    תנו לילדים חינוך ראוי עם לימודי ליבה ויפסיקו עם ״אכלו לי, שתו לי, לקחו לי״

  2. רונן

    יפה מאד. חיפה מיועדת לכולם, עידן השנאה תם. קליש לוקחת את חיפה לעתיד טוב. כל הכבוד.

  3. חיפאית

    מעולה, הקואליציה כעת חזקה יותר, לטובת כל תושבי העיר, חרדים וחילונים. מזל טוב.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם עושים הסכמים אם ערבים אין סיבה לא לעשות גם עם החרדים.. שוויון לכולם אנחנו ליברלים ולכל אנו בעד שיוויון לכולם כן גם לחרדים מגיע לא רק לחילונים וערבים

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    החרדים עושים רק טוב בעיר חיפה !!! אין פשע אצלם אין כלום רק עזרה לכל המגזרים כולל ערבים לכולם החרדים עוזרים !!! עזרה חינם אין כסף !!

  6. אילנה

    בינתיים 2 שאלות: 1. מה פרוש יישמר הסטטוס קוו בשבת??? 2. קידום אפליה מתקנת שהיתה בחיפה??? היתה אפליה? חוששתני שלאחר הגב' קליש יהיה צורך באפליה מתקנת לצבור החילוני, אם ישאר מישהו בחיפה

  7. אפלייה מתקנת לחרדים?.....למה?

    כי ככה סחטו במו"מ? למה להעדיפם על פני אזרחים אחרים? קליש מוכיחה שהיא חלשה וניתנת לסחיטה על חשבון טובת הציבור החיפאי.

  8. עילה לעתירה לבית המשפט

    אפליה חסרת ביסוס ובלתי חוקית בעליל.
    בקרוב העתירות…..

  9. מיקי

    זהו,נפלת להם ברשת? המסחטה כעת ,תעבוד שעות נוספות,הרי לבטלנים האלה אין גבול ולא ירחק היום שבחיפה החופשית ,אוטובוסים לא ינועו ,עסקים יסגרו והעיר תדמה לבני ברק והכל בהובלתך המטופשת והאידיוטית

  10. לוק סקיווקר

    כמה עוד אפליה מתקנת הם צריכים?
    זאת לא שנאת חינם זאת ביקורת מוצדקת.

  11. תושבת מודאגת מאד

    כל חבירה לש"ס איננה לטובת הציבור הרחב. החרדים תרמו מעט מאד והזיקו מאד למדינה ולחברה בישראל, וש"ס גרועה אף יותר. בראשה עומד פושע בדימוס שחסידיו משוכנעים שהוא זכאי אף שיועמ"ש מעולה שבמעולים (זמיר) וכל ערכאות המשפט בישראל הרשיעו אותו בפלילים חמורים. מה תרמה ש"ס לחיפה ובמה הועילה? האם הולם את חיפה לקיים אירועים שבהם יופרדו נשים מגברים? עיריה בריאה הייתה צריכה לשתף שיתוף מלא את ערביי העיר שתרמו לה רבות ולא את ש"ס. ראשת העיר חיפה טרם הוכיחה את עצמה ונראה בינתיים שהיא אף נופלת מיונה יהב שהבין כי חבירה לערביי העיר היא בנפשה ממש ומעוגנת היסטורית.

  12. עמרי

    בגלל 7% שקובעים לשאר ה-93%, לא פותחים כרמלית בשבת
    "דמוקרטיה"
    "סטטוס קוו"
    "חיה ותן לחיות"

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קודם השתלטו על המדינה ועכשיו משתלטים גם על חיפה..

  14. קליש צריכה להצטרף למפלגה של גנץ

    אלה ואלה לא יעברו את אחוז החסימה בבחירות הבאות. אלה ואלה הונו את המצביעים בבחירות הקודמות. אלה ואלה לימדו אותנו להיזהר מאלה שמבטיחים את הכל לכולם. אלה ואלה לימדו אותנו להיזהר מאנשים שעושים לעצמם אוברול בפוטושופ.

  15. בגידה

    קליש בגדה במצביעים החילונים, תושבים שומרי חוק שעובדים קשה ומשלמים מיסים גבוהים שהולכים בחלקם הגדול למימון אותו חלק בציבור החיפאי שלא מלמד לימודי ליבה, לא משרת בצבא, לא עובד למחייתו, אבל מביא עוד ועוד ילדים לעולם שחיים מהעבודה הקשה ומהמיסים שאנחנו משלמים. ציבור הולך וקטן בחיפה, כמו במדינה, נושא בעול אחזקתה של אוכלוסיה טפילה הולכת וגדלה (חס וחלילה מלהזכיר הגבלת ילודה!) שצרכיה ודרישותיה הולכות וגוברות. עד מתי? הגיע הזמן להגיד די! אם אין חובות לא מגיעות זכויות! קליש וצוק הביתה! הרסתם את הסטטוס קוו בחיפה! חרדים צאו לעבוד וצאו לנו מהפוליטיקה!

  16. בושה לעיר חיפה

    בושה בקרוב כול חיפה סגורה בשבת
    קליש לכי תלמדי מה קרה בבית שמש אין בררה רק לעבור למרכז לפחות שם יש ראשי עיר שנילחמים עבור ציבור המצבעים שלהם

  17. הרגשה של אפליה סופר מתקנת בעיריית חיפה

    העיקר שאומרים לנו לעשות פסיכומטרי. מעניין כמה המשת"פים של קליש הוציאו במבחן אינטליגנציה. לגופו של עניין, האם הדוס מש"ס היה מסכים שרופא שקיבל תעודה על בסיס אפליה מתקנת יטפל בו או בבן משפחתו? עיריית חיפה רווית אפסים שמחריבים לנו את העיר. תושבי חיפה התעוררו!

  18. מתעסקים בטפל ולא בעיקר

    אפליית מתקנת היא נכונה ואני בעד,במיוחד אנשים שיש להם קשיים טכנולוגיים אפילו בהגשת קו"ח מכל מיני סיבות.
    אבל הגיע הזמן שבאופן כללי כמות המועסקים בעירייה תפחת ואיתה הארנונה.כי מרגיש שהחיפה יש המון עובדים ביחס לתושבים

  19. דוד

    אומרים לחרדים תצאו לעבוד ….וכשהם רוצים לעבוד לא מקבלים אותם …..יודען ריין ….

  20. רני

    מה עם הלהטב? להם לא מגיע ? מדובר על כנראה 10% מהאוכלוסיה, במקום מצעדי גאווה שישקיעו בעזרה לאוכלוסיה הזו!
    אופס… אבל זה לא יתאים לחרדים לעבוד עם כאלה!

  21. רונן

    החרדים לא יודעים לעבוד רק לחרטט להתפלל לגנוב ולשקר הכל בשם אלוהים לא מאמינה להם

  22. רחל

    חיפה היתה תמיד חילונית ומעורבת אל תשנו את הסטטוס החרדים הם חמדנים עצלנים והעבודה שלהם רק תורה זה לא מביא שום תועלת רק לעצמם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר