השריפה במפעל שמן בחיפה (צילום: ליאם פרץ)
השריפה במפעל שמן בחיפה (צילום: ליאם פרץ)

מסתמן: חברת שמן תפצה את הציבור ב-1.1 מיליון שקל

לאחר השריפה הגדולה שהתרחשה במפעל של חברת שמן תעשיות בחיפה בספטמבר 2019 הוגשו נגד החברה שתי תובענות ייצוגיות. לפי הסדר הפשרה, שעדיין דורש אישור מבית המשפט, תתרום החברה שמנים צמחיים ממוצריה בשווי של 1.1 מיליון שקל לעמותות שמטפלות בנזקקים

פורסם בתאריך: 13.1.21 08:00

חברת שמן תעשיות הגיעה להסדר פשרה בשתי תובענות ייצוגיות שהוגשו נגדה לאחר השריפה הגדולה שהתרחשה במפעל שלה בחיפה בספטמבר 2019, וכעת היא מבקשת מבית המשפט המחוזי בחיפה לאשרו – כך עולה מהודעה ששלחה החברה לבורסה לניירות ערך.

במסגרת הסדר הפשרה מתחייבת החברה לתרום לציבור שמנים צמחיים ממוצריה בסכום של 1.1 מיליון שקל אשר מבוסס על מחירם לצרכן: "המוצרים הנתרמים יימסרו לאחת או יותר מהעמותות המפורטות בהסדר הפשרה. העברת המוצרים לעמותות הנתרמות תיעשה מעת לעת ותושלם תוך 24 חודשים מיום מתן פסק הדין המאשר את הסדר הפשרה על ידי בית המשפט".

מהבקשה המשותפת של הצדדים שהוגשה לבית המשפט לאישור ההסדר עולה כי ב-5 בנובמבר 2019 הגיש יובל לב לבית המשפט תובענה נגד שמן תעשיות, וכעבור יומיים הגישה מרולה עבוד תובענה נוספת נגד החברה באותו עניין: "עניינן של התובענות הוא טענות המבקשים שלפיהן כתוצאה מאירוע שריפה שפרצה במחסן בשטח המפעל נחשפו המבקשים וחברי הקבוצה לזיהום אוויר ולסיבי אסבסט מסרטנים, וכתוצאה ממפגעים אלו נגרמו או היו עלולים להיגרם להם הנזקים הבאים – סיכון לבריאות, חשיפה לתחלואה ופגיעה באוטונומיה". יצוין כי עם ההגדרה "חברי הקבוצה" נמנים "כל מי שהיה תושב חיפה והסביבה וכל מי שעבד, שהה או עבר בתחומי העיר במועדים הרלוונטיים לבקשות האישור, ובכלל זה ב-5 בספטמבר 2019".

עוד נכתב כי "בגין כך התבקש בבקשת האישור האחת (אישור לקבלת התובענה כתובענה ייצוגית בפני בית המשפט; ב"כ) פיצוי בגין נזק אישי לכל אחד מחברי הקבוצה בסך של 500 שקל ו-73,500,000 שקל על דרך האומדנא לקבוצה כולה. בבקשה האחרת לא הוערך הנזק לקבוצה".

ב-17 במאי 2020 נערכה ישיבת קדם, ובית המשפט המליץ לצדדים לפנות להליך גישור. ב-23 ביוני 2020 קבע בית המשפט כי הדיון בשתי התובענות יאוחד, אך הצדדים כבר החליטו לפנות להליך גישור שאותו ניהל עו"ד דרור סברנסקי.

 

 

לפי הסדר הפשרה מתחייבת כאמור חברת שמן תעשיות להעניק פיצוי לציבור בדרך של תרומת שמנים, אשר תועבר לאחת או יותר מהעמותות יד אליעזר, פתחון לב, ארגון לתת, איגוד העמותות לזקן בישראל, עזר מציון, יד עזר לחבר, ארוחה חמה ולב ח"ש הפועלות בחיפה. מההודעה לבורסה עולה כי "החברה תשלם החזר הוצאות וגמול למבקשים בתובענה בסך של 15,000 שקל לכל אחד מהם, וכן שכר טרחת באי כוח המבקשים בסכום כולל של 245,000 שקל בצירוף מע"מ".

בבקשתם מבית המשפט כתבו הצדדים: "הסדר הפשרה משרת את האינטרסים של חברי הקבוצה, הן בכך שהוא תורם משמעותית לחיזוק אינטרסים של חברי הקבוצה לקידום, לפיתוח ולשיפור של מטרות בתחום איכות הסביבה ברשויות המקומיות שבהן הם מתגוררים ובסביבתם, והן בכך שהוא מאזן באופן הולם בין הסיכויים והסיכונים הכרוכים בניהול ההליך. כמו כן יש בהגעה להסדר הפשרה כדי לחסוך זמן שיפוטי יקר בניהול הליך אשר מצוי בשלבים ראשוניים של בירור, כאשר טרם בוצעו בו חקירות עדים מומחים וטרם התבררו בקשות מקדמיות שהגישו הצדדים, ואשר תוצאותיו אינן ידועות מראש".

כעת יצטרך השופט רון סוקול להחליט אם לאשר את הסדר הפשרה. בהודעתה לבורסה כתבה חברת שמן כי "בשלב זה מדובר בבקשה לאישור הסדר הפשרה שהוגשה לבית המשפט, ואין כל ודאות כי הסדר זה יאושר על ידי בית המשפט בכלל ו/או בנוסחו הנוכחי. הסדר הפשרה ייכנס לתוקפו אך ורק לאחר קבלת אישור בית המשפט. החברה תשוב ותדווח לאחר קבלת החלטת בית המשפט".

 

פעולות הכיבוי של השריפה במפעל שמן

פעולות הכיבוי של השריפה במפעל שמן

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר