זירת האסון במירון (צילום: אהרן ברוך לייבוביץ, זק"א)
זירת האסון במירון (צילום: אהרן ברוך לייבוביץ, זק"א)

"היה באוויר ריח של מוות. הטלפונים של הנספים לא חדלו מלצלצל"

עדות מצמררת של מתנדב זק״א חיים שפילברג: ״מדובר באחד האסונות הקשים ביותר בהם טיפלתי במסגרת התנדבותי בארגון זק״א. מכל פינה צעקו לעזרה. חובשים ופרמדיקים של מד״א ביצעו פעולות החייאה על חלק מהאנשים. עוד ועוד אלונקות ועליהן אנשים הובאו למוקד ריכוז החללים כשהם ללא רוח חיים"

פורסם בתאריך: 30.4.21 13:19

מתנדב זק״א חיים שפילברג שטיפל בזירת האסון המירון: ״מדובר באחד האסונות הקשים ביותר בהם טיפלתי במסגרת התנדבותי בארגון זק״א. קיבלתי קריאה ממוקד זק״א על אירוע רב נפגעים ליד ציון הרשב״י. כשהגעתי למקום ראיתי עשרות אנשים שוכבים על הרצפה לאחר שנדחקו במעבר צר סמוך לציון הרשב״י. מכל פינה צעקו לעזרה. חובשים ופרמדיקים של מד״א ביצעו פעולות החייאה על חלק מהאנשים. היה באוויר ריח של מוות ושכול, כשעוד ועוד אלונקות ועליהן אנשים הובאו למוקד ריכוז החללים כשהם ללא רוח חיים".

זירת האסון במירון (צילום: אהרן ברוך לייבוביץ, זק"א)

זירת האסון במירון (צילום: אהרן ברוך לייבוביץ, זק"א)

מוסיף שפילברג: "תוך כדי הטיפול הזדעזענו אני וחבריי המתנדבים מהטלפונים של הנפטרים שלא חדלו מלצלצל. דמעות זלגו מעיניי כשראיתי על צגי הטלפונים 'אבא', 'אימא', או בני משפחה אחרים שדואגים.  כוחות ההצלה והביטחון לא הפסיקו להוציא מתוך ההמולה עוד ועוד חללים. יחד עם עשרות מתנדבי זק״א ששהו במירון כחלק מאבטחת הילולת הרשב״י וחוקרי וקציני המז״פ טיפלנו בכבוד המת בזירה הקשה".

 

 

ראש אג״מ זק״א, חיים וינגרטן: ״זהו אירוע כואב ומצמרר, מוקד איתור הנעדרים של זק״א במירון הפך מיד למרכז מידע ואיתור משפחות. עם תחילת האירוע הגיעו עשרות משפחות למוקד זק״א במעלה ההר במירון והתחננו לקבל בשורות טובות על גורל יקיריהם, שלא ענו לטלפונים. כואב וקשה היה לראות את ההורים ובני המשפחות במצב המחריד הזה. עשרות גופות הנפטרים הועברו באמצעות רכבי זק״א, אמבולנסים ומשאיות מיוחדות להמשך זיהויים והבאתם לקבורה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר