בית משפט (צילום: JanPietruszka/depositphotos.com)
בית משפט (צילום: JanPietruszka/depositphotos.com)

ציוצים בטוויטר שלחו אדם בן 79 לארבעה חודשי מאסר

צבי בינשטיין פרסם ברשתות החברתיות קריאה לפגוע בבנימין נתניהו בעת שכיהן כראש הממשלה. הוא הורשע על פי הודאתו בהסתה לאלימות, ובבית המשפט המחוזי בקריות נגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר שהומרו לעבודות שירות. השופט התחשב בגילו, בעברו הנקי, בנטילת האחריות שלו ובחרטה שהביע

פורסם בתאריך: 15.9.22 09:39

שופט בית משפט השלום בקריות שופט יוסי טורס גזר אתמול (רביעי) את עונשו של צבי בינשטיין מקרית ביאליק, אשר פרסם ברשתות החברתיות קריאה לפגוע בבנימין נתניהו בעת שכיהן כראש הממשלה, והורשע על פי הודאתו בהסתה לאלימות.

בינשטיין הודה במסגרת הסדר טיעון בפרסום של שבעה פוסטים ברשתות החברתיות בתקופה שבין החודשים יולי 2020 לינואר 2021. במסגרת הסדר הטיעון נקבע כי המדינה תבקש להטיל על הנאשם לכל היותר תשעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס, אך בית המשפט הבהיר לצדדים כי הוא אינו כבול להסדר הטיעון וכי קיימת אפשרות שהעונש שיוטל בסופו של דבר יחרוג מההסדר שבין הצדדים ויהיה אף חמור יותר.

בשלב הטיעונים לעונש הדגישה הפרקליטות את חומרת העבירות ואת הפגיעה בערכים מוגנים דוגמת שלמות הגוף ושלטון החוק. עוד נטען כי קריאה לפגיעה בראש הממשלה היא חמורה ופוגעת בסמל השלטון. כמו כן צוין כי למרות שבינשטיין הוזהר, הוא לא חדל ממעשיו והמשיך לפרסם פוסטים מסיתים נגד נתניהו. מנגד, בינשטיין הביע צער על המעשים, גילה הבנה לחומרתם ותיאר את השפעת ההליך המשפטי על חייו ועל בני משפחתו.

בגזר הדין ציין השופט כי "הנאשם לא כשל בפרסום בודד אלא בשבעה פרסומים שהתפרשו על פני תקופה משמעותית. תוכן הפרסומים היה בוטה, תקיף וישיר, וכלל עידוד גלוי של הציבור למעשי אלימות קשים נגד ראש הממשלה דאז ובני משפחתו. כמו כן, התקופה שבה בוצעו העבירות היתה סוערת ונפיצה, ולכן הסבירות שהיה בהם לגרום למעשי אלימות ולפגיעה בנפש היתה גבוהה (ולפחות 'אפשרות ממשית' כנדרש ביסודות העבירה)".

בית המשפט התייחס למספר העוקבים הנמוך שהיה לנאשם ברשתות החברתיות וקבע כי "אכן מדובר בהיקף מצומצם יחסית של אנשים שנחשפו לפרסומים, ואולם בשל אופייה של הרשת החברתית יש להביא בחשבון את 'גלי ההדף' של הפרסום, בשל אפשרות הדהודם על ידי אחרים, במיוחד בתקופה סוערת שבה הפרסומים עשויים היו למצוא 'אוזן קשבת'. מנגד יש להביא בחשבון כי הנאשם אינו אדם ידוע או בעל השפעה שיש בה להקנות לדבריו מעמד מיוחד".

 

 

לעניין העונש קבע השופט טורס: "אני בדעה כי מתחם העונש ההולם את העבירה בנסיבותיו של מקרה זה נע בין ארבעה חודשי מאסר שניתן לשאת בדרך של עבודות שירות ועד שנת מאסר בפועל. לצורך קביעת עונשו של הנאשם הבאתי בחשבון את הודאתו אשר ביטאה נטילת אחריות וחרטה, ואף חסכה זמן שיפוטי. כן הבאתי בחשבון את גילו המתקדם – כבן 79 – את עברו הנקי, את נסיבותיו האישיות ואת מצבו הרפואי. נתונים אלו מצדיקים הקלה משמעותית עם הנאשם עד כדי הצבת עונשו בתחתית המתחם, אך אין הצדקה לחריגה לקולה ולענישה שאותה ביקש הנאשם".

עוד כתב השופט כי "מדובר באדם המתקרב לגבורות, עברו נקי, והתרשמתי במהלך הדיונים כי ההליך הפלילי השפיע משמעותית על חייו והרתיע אותו מפני הישנות מעשים דומים. עם זאת, אינני סבור שהוכחו סיכויי שיקום המצדיקים חריגה ממתחם הענישה, ואף אם היו מוכחים סבור אני שאין מקום במקרה זה, על רקע חומרת העבירות, להעדיף את שיקולי השיקום על פני שיקולי ההלימה וההרתעה. האיזון הראוי שבין הנסיבות האישיות לבין חומרת העבירות מצוי במיקום העונש בגבול התחתון של מתחם הענישה ומתן אפשרות לשאת בו בעבודות שירות, כפי שאף ביקשה המאשימה".

לסיום, השופט טורס קבע כי "לאחר שבחנתי את מכלול השיקולים, הן לקולה והן לחומרה, אני גוזר על הנאשם ארבעה חודשי מאסר. הנאשם יישא בעונש זה בעבודות שירות ויתייצב במשרדי הממונה במתחם כלא מגידו. מובהר לנאשם כי עליו לבצע את העבודות לשביעות רצון הממונה, וכי אם לא יעשה כן ניתן יהיה להפקיע את העבודות מינהלית והוא ייאלץ לשאת ביתרת התקופה בבית מאסר". כמו כן נגזר על בינשטיין מאסר על תנאי למשך שלושה חודשים, כאשר התנאי הוא שהנאשם לא יעבור במשך שנתיים את העבירה שבה הוא הורשע.

את המדינה ייצג עו"ד עמית לוין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יורם

    עונש קל מידי. עם כל הכבוד לכך ש"הנאשם למד את הלקח", העונש לא תואם את הסיכון שבעבירה. מצד שני לשונאי נתניהו מוצהרים מותר לומר הכל, כולל הסתה לרצח (עיין ערך מיצג הגיליוטיה ומיצג חבל התלייה).
    לדעתי האישית ההסתה נגד נתניהו העבירה את הנאשם על דעתו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר