בית משפט (צילום: JanPietruszka/depositphotos.com)
בית משפט (צילום: JanPietruszka/depositphotos.com)

ציוצים בטוויטר הובילו להרשעה בעבירה של הסתה לאלימות

משפטו של צבי בינשטיין מקרית ביאליק, שצייץ בטוויטר תכנים הקוראים, בין היתר, לשרוף את מעונו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו, הסתיים אתמול בבית משפט השלום בקריות. על פי הסדר הטיעון, המדינה תבקש להטיל על בינשטיין לכל היותר תשעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס, אולם בית המשפט הודיע כי אינו מחויב להסדר

פורסם בתאריך: 11.7.22 13:07

צבי בינשטיין מקרית ביאליק הורשע אתמול (ראשון), על פי הודאתו בבית משפט השלום בקריות, בעבירה של הסתה לאלימות, זאת לאחר שפרסם ברשת החברתית תכנים שקראו לאלימות ועודדו מעשי אלימות נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ובני משפחתו.

במסגרת הסדר טיעון, שנחתם בין הצדדים, הגיש עו"ד עמית לוין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, כתב אישום מתוקן, שבו נטען, כי בתקופה שבה התקיימו הפגנות נגד ראש הממשלה דאז, בין היתר, בקרבת מעונו שברחוב בלפור בירושלים, פרסם בינשטיין בטוויטר פרסומים הקוראים לאלימות נגד נתניהו ומשפחתו.

בכתב האישום נטען: "בחשבון הטוויטר של הנאשם היו במועד הרלוונטיים כ-54 עוקבים, אשר נחשפו באופן ישיר ועקבי לפרסומיו… הנאשם, כמחזיק ומנהל של חשבון הטוויטר, שלט באופן בלעדי בכלל תכניו… ב-12 ביולי 2020 פרסם הנאשם בחשבון הטוויטר את התוכן הבא: 'ישראל לא תשתקם ממגפת הקרונה אלא רק לאחר חיסול העריץ בדיקטטורה של הנאשם הארור'".

יומיים אחר כך, נטען באישום, פרסם הנאשם את הציוץ הבא: "'היום, 14 ביולי, בתאריך זה בשנת 1789, פרצו אזרחי צרפת לבסטיליה, מעוז שלטון הדיכוי בפריז ושרפו אותה. היום אזרחי ישראל מסתערים על קן הקוקיה ברחוב בלפור, מעונו של נאשם בפלילים, סנדק כנופיית הפשע עם אשתו הגנבת ובנו סרסור זונות ושורפים אותו'. הפרסום זכה לפחות ל-30 ציוצים מחדש ול-10 סימני חיבוב (לייקים – ח"ה).

"עוד באותו היום פרסם הנאשם בחשבון הטוויטר שלו את התוכן הבא: 'היום אזרחי ישראל בדרכם לשרוף את הבסטיליה שברחב בלפור, שם מתגוררת משפחת הרשע, נאשם סנדק וכנופיית בלפור שרה הגנבת ונאשם Z סרסור הזונות'. הפרסום זכה לפחות לציוץ אחד מחדש ולתגובה אחת".

 

 

ציוץ נוסף של בינשטיין שמובא בכתב האישום: "סוף הנאשם לתלייה כפי שאזרחי רומניה עשו למנהיג המושחת צ'אושסקו".

מכתב האישום: "במעשיו האמורים לעיל, פרסם הנאשם קריאות למעשי אלימות וכן עודד מעשי אלימות כלפי ראש הממשלה דאז ומשפחתו, בדרך של פגיעה בגופו או העמדתו בסכנת מוות, וזאת כאשר על פי תוכנם של הפרסומים והנסיבות שבהן פורסמו, יש אפשרות ממשית שהפרסומים יביאו לעשיית מעשה האלימות".

בהסדר הטיעון בין הצדדים נקבע, כי המדינה תבקש להטיל על בינשטיין לכל היותר תשעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס. בית המשפט הבהיר לצדדים כי אינו כבול להסדר הטיעון, וכי קיימת אפשרות שהעונש שיוטל בסופו של דבר יחרוג מההסדר שבין הצדדים ויהיה אף חמור יותר. בנקודה זו הנאשם ביקש לומר: "אני מבקש רק להגיד שבכל התהליך הזה לא הייתה לי שום כוונה להזיק לאף אחד ולפגוע באף אחד, אלא אקט מחאתי גרידא".

גזר הדין יינתן במועד אחר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר