הקמפוס של האוניברסיטה הפתוחה, מבט מרחוב העצמאות (הדמיה: משרד י.י. גרנות אדריכלים)
הקמפוס של האוניברסיטה הפתוחה, מבט מרחוב העצמאות (הדמיה: משרד י.י. גרנות אדריכלים)

האוניברסיטה הפתוחה תפתח שלוחה בקמפוס הנמל

מועצת העיר חיפה אישרה הקצאה של שטח עירוני ברחוב הנמל 29 לטובת הקמת מרכז לימוד של האוניברסיטה הפתוחה. בשלוחה יילמדו כל תחומי הדעת לתואר ראשון ולתואר שני, ויתקיימו בה גם לימודי חוץ והעשרה

פורסם בתאריך: 4.6.18 13:04

האוניברסיטה הפתוחה תפתח מרכז לימוד במתחם קמפוס הנמל בעיר התחתית במטרה לתת מענה לגידול במספר הנרשמים בחיפה ובצפון. כיום מפעילה האוניברסיטה הפתוחה מרכז הפועל בקמפוס בית בירם של הריאלי שבו לומדים יותר מ-4,000 סטודנטים לתארים ראשון ושני ומרכז נוסף בקרית חיים.

אתמול (ראשון) השלימה מועצת העיר את הליכי האישור של הקצאת השטח השייך לעיריית חיפה. לפי ההסכם שנחתם בין הצדדים הקצתה העירייה לאוניברסיטה הפתוחה שטח במבנה ברחוב הנמל 29 אשר משתרע על פני 1,069 מ"ר לתקופה של 25 שנה, שלאחריה תוארך תקופת ההקצאה בעשר שנים נוספות "בתנאי שהאוניברסיטה לא הפרה את חוזה ההקצאה". עלות הקמתה של השלוחה, אשר כוללת שיפוץ ובנייה, מוערכת ב-17 מיליון שקל.

מנהלת קמפוס חיפה של האוניברסיטה הפתוחה אסנת גץ: "מרכז הלימוד ממוקם במבנה לשימור בן שתי קומות שעליו ייבנו ארבע קומות נוספות. המבנה יכלול כיתות לימוד מאובזרות באמצעי למידה מתקדמים, כיתות מחשבים, קומת משרדים, קפיטריה, מרחבי למידה וספרייה. כמו כן, הקמפוס יהיה מונגש לבעלי צרכים מיוחדים. על התכנון האדריכלי הופקד משרד י.י. גרנות אדריכלים".

 

מבט על הקמפוס מרחוב הנמל (הדמיה: משרד י.י. גרנות אדריכלים)

קמפוס האוניברסיטה הפתוחה, מבט מרחוב הנמל (הדמיה: משרד י.י. גרנות אדריכלים)

 

 

המרכז ממוקם סמוך לתחנת הרכבת, קרוב למסלול המטרונית ולתחנות האוטובוסים בקווים הסמוכים, ולדבריה של גץ "המיקום ליד קווי התחבורה הציבורית מאפשר לכל תושבי חיפה והצפון להגיע וללמוד בקלות ובנוחות. הקמפוס החדש, שמתוכנן להיפתח ביולי 2019, ייתן מענה לסטודנטים ולסגל ההוראה באזור מתפתח ושוקק חיים".

אלו תוכניות לימוד יילמדו במרכז החדש?

"תכניות מגוונות לתואר הראשון ולתואר שני בתחומי מדעי הרוח והחברה, מדעי הטבע והחיים, מדעי המחשב ולימודי הנדסה. נוסף על כך יתקיימו בקמפוס לימודי חוץ שייפתחו לקהל הרחב שמעוניין להעשיר את ידיעותיו וללמוד מקצוע בבתי הספר שלנו, ובהם בית הספר להכשרת מנהלים תפנית, בית הספר אסכולות ללימודים רב תחומיים ולתרבות הדעת, בית הספר דיפלומה לעיצוב פנים ובית הספר דיאלוג ללימוד שפות. כמו כן יהיו במרכז החדש גם פעילויות תרבות והעשרה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר