סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)

הריאלי נדרש לגבות רק 6,800 שקל בשנה

החל מהשנה הבאה שכר הלימוד בכיתות ט'-י"ב בבית הספר הריאלי לא יעלה על 6,800 שקל בשנה - כך דורש משרד החינוך. מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "אנחנו לא יכולים לרדת יותר". מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "אנחנו מקיימים שיח כדי למצוא פתרון"

פורסם בתאריך: 10.9.19 10:12

משרד החינוך הודיע להנהלת בית הספר הריאלי כי שכר הלימוד בכיתות ט'-י"ב יעמוד על 6,800 שקל לשנה החל משנת הלימודים הבאה. בהנהלת הריאלי מתלוננים על כך שסכום זה אינו מאפשר להם להעניק לתלמידים את כל הדרוש, וטוענים כי משרד החינוך פועל בניגוד לסיכום בין הצדדים מחודש מאי 2017.

כזכור, לפני שנתיים סוכם על הפחתת שכר הלימוד בריאלי בהדרגה עד לסוף שנת הלימודים תשפ"ג (2023-2022), למעט בכיתות ט'-י"ב שבהן תתבצע הפחתה עד לשנת הלימודים הנוכחית שבה שכר הלימוד הוא 9,800 שקל. באשר לשכר הלימוד שייגבה משנת הלימודים תשפ"א ואילך לא הגיעו הצדדים להסכמה, ולכן הוחלט על כינוס של ועדה משותפת עם נציגים משני הצדדים כדי לדון בנושא. בריאלי טוענים שלמרות שעברו שנתיים מאז חתימת ההסכם, הוועדה התכנסה רק פעמיים, שבאחת מהן היא קיימה דיון קצר בלבד.

מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "בשכבות ט'-י"ב התבקשנו להפחית את שכר הלימוד ל-9,800 שקל בתש"פ, ואנו עומדים בהסכם. מבחינתנו אנחנו לא יכולים לרדת יותר".

האם הסברתם למשרד החינוך שמדובר בקו אדום מבחינתכם?

"באותה הישיבה בשנת 2017 סיכמנו להיפגש שוב, ואפילו נקבע שהוועדה תתכנס כמה שיותר מהר. מאז חלפו שנתיים, והוועדה התכנסה למעשה רק פעם וחצי ונושא שכר הלימוד עדיין לא נסגר".

 

 

6,800 שקל לתלמיד זה סכום מכובד לבית ספר שמתוקצב על ידי המדינה. למה הוא לא מספיק?

"כשמדברים על ערך השוויון בחינוך הכוונה היא לסך התקציב שהמדינה מקציבה עבור כל ילד, ולא רק בתשלומי הורים. בשכבות ט'-י"ב שלנו עיריית חיפה לא משתתפת בתקצוב התלמידים (התמיכה העירונית היא רק בכיתות א'-ח' לפי חוק נהרי; ש"מ). יש כמה סעיפים בכל בית ספר שאינם מכוסים לא על ידי משרד החינוך ולא על ידי הרשות המקומית, כמו למשל תחזוקת מבנים, ובמקרה שלנו גם לא נותנים לנו את האפשרות לגבות כסף עבורם. צריך למצוא לזה פתרון. השוויון צריך להיות בסך כל התקציב לילד".

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "יש בינינו הסכם, והריאלי מחויב לו. הדיונים הם בעיקר לגבי החטיבה העליונה מכיוון שביסודי ובחטיבת הביניים נגיע לתקצוב אפס בסוף תקופת ההסכם, והריאלי יהיה בבחינת בית ספר מוכר שאינו רשמי אשר לא מתוקצב. החטיבה העלינה מתוקצבת ב-100 אחוז על ידינו, ויש עדיין פערים באופן שבו בית הספר מורשה לגבות כספי הורים. הריאלי החל בתהליכי הפחתה משמעותיים ובהתכנסות לפי חוזר מנכ"ל המשרד, אבל הוא מתקשה להתכנס לגמרי לסכום שמצוין בחוזר. לכן אנחנו מקיימים שיח כדי למצוא פתרון".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הילה

    מאז קליש רק בלאגן, משרדי ממשלה לא סופרים אותה בכל הסקטורים ואנחנו אוכלים חרא בגלל שגעון הגדלות וחוסר הנסיון.
    את לא אישיות לתפקיד! הזייה שבחרתי בך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר