בתי הזיקוק. (צילום: רמי שלוש)
בתי הזיקוק. (צילום: רמי שלוש)

בז"ן – המפעל המזהם ביותר בארץ

דוח של המשרד להגנת הסביבה על הסיכון הנשקף ממפעלי התעשייה קובע כי בראש הרשימה נמצאים בתי הזיקוק לנפט במפרץ. עוד בצמרת: גדיב במקום השלישי, וכרמל אולפינים במקום הרביעי

פורסם בתאריך: 4.7.17 15:09

חברת בתי הזיקוק לנפט (בז"ן), המייצרת מוצרי דלק וחומרים ארומטיים במפעלה במפרץ חיפה, מדורגת במקום הראשון במדד ההשפעה הסביבתי של המשרד להגנת הסביבה, המציג לציבור את הסיכון הנשקף ממפעלי התעשייה. לפי דוח המדד שפורסם היום (שלישי), במסגרת ניתוח פעילותן של חברות המפעילות מפעלי תעשייה ברחבי הארץ קיבלה בז"ן את הציון השלילי הגבוה ביותר – 487 נקודות.

במצגת שצורפה לדוח המדד הוסבר כי דירוגה של בז"ן במדד נובע בין השאר מכך שבשנת 2015 הוציא המשרד להגנת הסביבה לחברה התראות בגין 29 אירועי חריגה מערכי הפליטה הקבועים בצו האישי לגבי המזהמים תחמוצות חנקן, פחמן אורגני כללי, פחמן חד חמצני וחלקיקים.

שני מפעלים נוספים של קבוצת בז"ן דורגו אף הם בצמרת הטבלה: מפעל גדיב עם 362 נקודות שליליות (מקום שלישי) ומפעל כרמל אולפינים עם 335 נקודות שליליות (מקום רביעי). במצגת של המשרד להגנת הסביבה הוסבר כי במפעל גדיב התגלו ב-2015 חריגות בשלושה דיגומי ארובה, וכי במפעל כרמל אולפינים הוציא המשרד התרעה בגין 11 חריגות מריכוזי הסף לפליטת מזהמים לאוויר.

מדוברות המשרד להגנת הסביבה נמסר: "בראש המדד נמצא בית הזיקוק חיפה, עם עלייה של 27 אחוז בניקוד מהשנה שעברה בשל הפרות שתועדו בפיקוח ואכיפה".

מקבוצת בז"ן נמסר בתגובה: "קבוצת בז"ן הציבה לעצמה כיעד אסטרטגי את הטיפול הסביבתי, והיא מנהלת שיג ושיח מתמשך ורציני מול כל הגורמים הנוגעים בדבר. בז"ן מנהלת תעשייה אחראית והיא השקיעה בעשור האחרון כ-1.3 מיליארד שקל בתחום איכות הסביבה והבטיחות – השקעה שהביאה לירידה של 90 אחוז בפליטות מאז שנת 2009. המדד המתפרסם אינו לוקח בחשבון את ההשקעות האדירות ואת מגמת השיפור. בנוסף, המדד מציב על אותו רף מפעלי תעשייה ענקיים ובתי מלאכה קטנים, ומשווה באופן אבסורדי את מידת השפעתם על הסביבה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר