זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)
זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)

יצאו לדרך ארבעה מחקרים אפידמיולוגיים במפרץ

שנתיים וחצי לאחר סערת המחקר האפידמיולוגי השנוי במחלוקת במפרץ חיפה הודיע המשרד להגנת הסביבה על תחילת ביצועם של ארבעה מחקרים חדשים בנושא אפידמיולוגיה סביבתית באזור

פורסם בתאריך: 22.1.19 16:53

כשנתיים וחצי לאחר שממצאי מחקר אפידמיולוגי שנערך במפרץ חיפה הובילו לחילוקי דעות בין צוות החוקרים לבין ועדה מדעית ממשלתית בעניין הממצאים, הודיע היום (שלישי) המשרד להגנת הסביבה כי יצא לדרך ביצועם של ארבעה מחקרים חדשים בנושא אפידמיולוגיה סביבתית במפרץ.

המחקרים יצאו לדרך בתמיכה תקציבית של המשרד בהיקף של שלושה מיליון שקל והם עוסקים בין השאר בחשיפה לזיהום אוויר במהלך ההיריון, בקשר בין חשיפה כרונית לזיהום אוויר ואי ספיקה לבבית, בניטור ביולוגי אנושי ובקשר בין זיהום אוויר לסיכונים בריאותיים.

נוסף על כך יצאו לדרך בתמיכה תקציבית של המשרד בהיקף של כשני מיליון שקל חמישה מחקרים חדשים שבוחנים היבטים סביבתיים של תחליפי נפט לתחבורה. האנרגיות החלופיות, ובהן חשמל, גז והנעה היברידית, נחשבות לידידותיות לסביבה, וזאת בניגוד לדלק לסוגיו אשר ידוע כמזהם אוויר (הפעלת רכב בחשמל אינה מזהמת כלל).

 

 

מדוברות המשרד להגנת הסביבה נמסר: "המשרד רואה חשיבות רבה בקידום מחקרים במפרץ חיפה, בדגש על היבטי אפידמיולוגיה סביבתית ואיכות אוויר, וזאת כחלק מהתוכנית הלאומית שמוביל המשרד להפחתת זיהום האוויר במפרץ. נוסף על כך, בהתאם להחלטת הממשלה בנושא הפעלת תוכנית לאומית לפיתוח טכנולוגיות המקטינות את השימוש בנפט לתחבורה, המשרד מקדם מחקר העוסק בהיבטי סביבה של תחליפי נפט לתחבורה. מחקרים אלה מצטרפים למחקרים שאושרו במסגרת קולות קוראים קודמים שבהם תמך המשרד בנושא אפידמיולוגיה סביבתית במפרץ ובנושא תחליפי נפט לתחבורה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דבי

    נציגי המשרד יושבים בועדות שמתכננות להציף את המפרץ במאגרי חומרים מסוכנים ולא מגלים כל התנגדות. הם יערכו מחקר שיבדוק האם עוברים שנחשפים לחומרים אלו מגלים בעייתיות בגיל 30 ועד אז נחכה בסבלנות . לתוצאות.

  2. רק שאלה

    צריך מחקר סביבתי כדי לגלות שרכב חשמלי לא מזהם ובנזין כן? גם המטרונית דיברו שתהייה חשמלית. אז אמרו. קיבלנו אוטובוס דיזל מפרקי רועש ומזהם.

  3. דני דין

    מבצעי המחקרים חייבים לישם את התוצאות בפועל ולא לתייק אותם עמוק במגירה בטענה שאין תקציב או סיפור אחר .לתושבי חיפה והקריות נמאס מהסיפורים האלה.

  4. דן

    המשרד לא מסוגל לנהל מחקר ברמה רצינית, זה גדול על מידותיו בכמה מידות. יתנו שוב לאריכטקט חובב קונספרציות לנהל את המחקר ויתפלאו שהתוצאות יוצאות מוזרות ולא ניתנות לניתוח.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר