נמל המפרץ (הדמיה: סטודיו HUE 3D)
נמל המפרץ (הדמיה: סטודיו HUE 3D)

נמל המפרץ אושר בוועדה לשמירת הסביבה החופית

הוועדה לשמירת הסביבה החופית של משרד האוצר אישרה את התוכנית המפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל לנמל המפרץ. התוכנית כוללת את מסוף המכולות שיתאפשר בו שינוע של מכולות המכילות חומרים מסוכנים

פורסם בתאריך: 18.7.18 08:09

התוכנית המפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) לנמל המפרץ עברה משוכה נוספת ואושרה גם על ידי הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף) של משרד האוצר.

כחצי שנה לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה את התוכנית, היא הוצבה גם לפתחה של הוולחו"ף וזו ציינה בהחלטתה כי היא "מברכת על התוכנית המאפשרת את הקמת הנמל ומאשרת אותה". שלב הדיונים הבא בתוכנית יתקיים לאחר הפקדתה בפועל ומתן הזדמנות לציבור להגיש התנגדויות לקביעותיה.

נמל המפרץ נמצא בימים אלה בשלבים מתקדמים מאוד של בנייה. בפברואר 2014 אושרה התוכנית המאפשרת את הקמת המבנה הימי של נמל המפרץ, כלומר את ייבוש הים הדרוש להקמת הנמל, ובינואר 2015 ניתן היתר בנייה לעבודות אלה. תוכנית המבנה הימי הטילה חובה להכנת תוכנית מפורטת שבה ייקבעו השימושים המדויקים בנמל והמבנים והמתקנים שמאפשרים אותם על אותו שטח שייובש.

 

 

התוכנית המפורטת שאושרה בוולחו"ף היא תוכנית שונה מזו שנדונה בוועדה המחוזית ואשר אפשרה להקים מכוחה גם נמל דלק לצד מסוף מכולות.

לאחר ש"כלבו – חיפה והצפון" חשף בדצמבר אשתקד את התוכנית התעוררה מחאה ציבורית, והוועדה המחוזית קבעה בהחלטתה בחודש ינואר לאשר את התוכנית להפקדה שלא ניתן יהיה להוציא מכוחה היתר בנייה לנמל הדלק. עם זאת, התוכנית עדיין כוללת מרכיב שיתגבר את פעילות התעשייה המזהמת – אותו מסוף מכולות שבהוראות התוכנית נקבע כי יתאפשר בו שינוע של מכולות המכילות חומרים מסוכנים.

עמדת חנ"י היא ש"התוכנית לא תגביר את פעילות התעשייה המזהמת במפרץ חיפה והיא מנוף כלכלי חשוב וחיובי למרחב של מטרופולין הצפון".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בר

    הנמל ישרת את הקונדסט של תשובה ועידן עופר יזקק בשביל יצוא, ואנחנו ? יכולים להחנק….. תשובה ועידן עופר מקבלים הכל מהמדינה,מרויחים הון ולא מחזירים כלום לחברה…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר