קבוצת הריצה (צילום: אשרף קורטאם)
קבוצת הריצה (צילום: אשרף קורטאם)

יוזמת כושר חיפאית סוחפת את המגזר הערבי

לפני חודשיים יזם הקאוצ'ר אשרף קורטאם קבוצה של הליכה וריצה בחוף דדו. בהדרגה הצטרפו אליו עוד ועוד תושבים דוברי ערבית והיום הגיעו ב-5:00 בבוקר לאימון 200 איש. בעקבות היוזמה נוצרו קבוצות בנצרת, ברמאללה, בג'נין ואפילו בעזה. "המטרה היא להפוך את זה לטרנד עולמי", אומר קורטאם

פורסם בתאריך: 24.8.19 08:06

בשבועיים האחרונים מגיעה קבוצה גדולה של תושבים מהמגזר הערבי בחיפה בכל בוקר בשעה 5:00 לחוף דדו לריצה ולהליכה קבוצתיות בעקבות יוזמה שהתחיל אשרף קורטאם, תושב קרית אליהו בן 46, ואשר התפשטה ליישובים ערביים רבים בארץ.

קורטאם, קואצ'ר במקצועו שהתמודד בבחירות האחרונות לכנסת על ראשות מפלגת בל"ד, התחיל לפני כחודש וחצי לקיים אורח חיים בריא, ופרסם סרטון באינסטגרם שבו הוא קורא לתושבי חיפה להצטרף אליו לריצת בוקר.

"כבר שנים אני מרצה על הצלחה עסקית, אבל תמיד התעלמתי מהבריאות, זה הצד החלש שלי", אומר קורטאם, "אני לא מבין בספורט ואף פעם לא הייתי קשור לתחום. הייתי בעודף משקל של 30 ק"ג, ומאז שהתחלתי לעשות ספורט הורדתי כבר 17 ק"ג".

מסלול הריצה שאורכו הוא שמונה ק"מ מתחיל בשעה 5:00 בבוקר בטיילת חוף מרידיאן ונמשך עד לחוף הסטודנטים ובחזרה. קורטאם, שרץ ראשון לפני כולם, טבע את המוטו "לא ארשה לשמש לזרוח לפני", שם את המשפט כהשטאג באינסטגרם וגם פתח קבוצה בשם זה ברשת החברתית. כמה ימים אחרי פרסומו של הסרטון הצטרפו אליו לריצה אנשים מערים נוספות, והיום (חמישי) הגיעה הקבוצה ל-200 רצים והולכים.

 

 

"פתאום הגיעו נשים מרהט ומעוד כפרים בארץ בלבוש מסורתי", מספר קורטאם, "המשפט החדש שלי הוא 'כל הערבים נוהרים ב-5:00 בבוקר לרוץ איתי'. הרצים נותנים לי גם טיפים לאורח חיים בריא, ואני מיישם אותם. יש כאלה שקמים ב-3:00 לפנות בבוקר כדי להגיע בזמן לחיפה".

היוזמה הועתקה למקומות נוספים בארץ כמו נצרת, שבה ניקו הרצים מסלול לטובת הפעילות, וגם לערים ברשות הפלסטינית כמו רמאללה, ג'נין, ואפילו לעזה. קורטאם עסוק בימים אלו בריאיונות לאמצעי תקשורת ערביים בעולם על קבוצת הריצה, ולדבריו "המטרה היא להפוך את זה לטרנד עולמי".

איהאב נסראללה, תושב קרית אליעזר בן 39, הצטרף לקבוצה לפני שמונה ימים. "הצטרפתי כדי להרגיש טוב עם עצמי", הוא אומר, "קורטאם מתחיל את הריצה במילות עידוד ותמיכה. רבים מהמשתתפים מעלים סטורי מהריצות. אנשים ראו שזה תורם לבריאות, החליטו ללכת על זה, ויש אנשים שמגיעים אפילו עם הילדים שלהם. מה שכיף הוא שגם מכירים אנשים חדשים וגם נהנים. בדרך כלל ב-5:00 בבוקר רצים בים רק אנשים בודדים, וכשהם ראו אותנו – קבוצה שיש בה יותר מ-100 איש, הם היו בהלם. חשבו שזאת הפגנה. עכשיו אנחנו אומרים שלום ובוקר טוב האחד לשני".

 

אשרף קורטאם ואיהאב נסראללה

אשרף קורטאם ואיהאב נסראללה

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ישר כוח, כל הכבוד. ברצוני לדעת כיצד מצטרפים. ובאלו ימים זה מתקיים.

  2. שוב מתהדרים באפלייה "לערבים בלבד"

    וכרגיל:
    מיהודים מצפים לדו-קיום ולפתוח קבוצות לכולם בלי אפלייה
    לערבים מותר לייצר אפלייה ולפתוח קבוצות לדוברי ערבית בלבד
    הבנתם?
    מזרח תיכון חד"ש.

  3. אריה

    ישר כוח, כל הכבוד. קוראים לי אריה. אפשר לענות לי על שאלתי הקודמת. בתודה

  4. אחד העם

    לאידיוט שלא מבין מה זה אפליה. תלמד ערבית ותוכל להצטרף לקבוצה. אף אחד לא יפלה אותך כי אתה יהודי. לעומת זאת מהצד השני מפלים ערבים למרות שהם דוברים עברית רק כי הם ערבים

  5. צפון

    וגם תוכל לגור בשלווה בכפר/עיר ערבית נכון?
    עם המשפחה שלך
    יקבלו אותך בשמחה רבה.
    אתה צודק באמת יש אפלייה. אפלייה של יהודים!
    ובלי קשר: כל הכבוד ליוזמה היפה והחיובית. אבל לא כל הכבוד על היותך חבר בל"ד- זה משהו שהוא רק שלילי…

  6. הרימו לך להנחתה איתמר בן גביר!

    איתמר בן גביר עשוי לאסוף את החבר'ה שלו ב5:00 בבוקר לרוץ מהכאמל לכיוון המרידיאן..
    ואז ירוצו להם השמאלנים הקיצוניים מול הימנים הקיצוניים והשמש תזרח בדיוק שהם יפגשו באמצע הדרך:)

  7. אנה

    כל הכבוד לו..ככה עסוקים בדברים נורמליים ופחות בלרצוח ובלחבל..בסוף הריצה שיקח את כוווולם לים ושיישארו שם להתקרר הרבה זמן..כולן שם לבושות בצניעות בניגוד לשמאלניות..לכן השמאלניות לא רצויות..

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    Wow, amazing best of luck to all, an amazing positive energy to the entire community regardless of race, religion

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר