המתחם של עמותת לב ח"ש ברחוב יל"ג
המתחם של עמותת לב ח"ש ברחוב יל"ג

היום: משרד הפנים יבדוק את מתחם לב ח"ש

בעקבות טענותיה של עמותת לב ח"ש על כך שבקשתה של עיריית חיפה להקצות את המתחם שבו היא פועלת היא "סילוף העובדות והטעיה חמורה", יגיע היום הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים למתחם כדי לבדוק אם המקום פועל או נטוש

פורסם בתאריך: 24.8.19 19:55

עדכון אחרון: 25.8.19 06:51

משרד הפנים יערוך היום (ראשון) בדיקה בנכס ברחוב יל"ג 7 שבו שוכן מתחם של עמותת לב ח"ש. כזכור, את המבנה ביקשה עיריית חיפה להקצות לצורך הקמת חטיבת ביניים לארגון בית יעקב, ומשרד הפנים אישר את ההקצאה. לאחר הפרסום ב"כלבו – חיפה והצפון" השהה המשרד את האישור.

את הבדיקה יערוך הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים פאיז חנא, שאליו יתלוו נציגים מהעירייה, ומטרתה של הבדיקה היא לבחון למה משמש הנכס כיום בפועל, וזה לאור החלטת משרד הפנים להשהות את הקצאת הנכס, בו שוכנת עמותת לב ח"ש.

המתחם של עמותת לב ח"ש הוא רק אחד משישה נכסים שלגביהם ביקש מנכ"ל העירייה איתן שטיאסני ממנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן אישור להקצותם לטובת מוסדות חינוך עבור המגזר החרדי. לאחר שהתברר כי האישור נמסר לעירייה פנתה מנכ"לית עמותת לב ח"ש  דקלה כהן מיכאלי לשר הפנים אריה דרעי בבקשה לעצור את המהלך לפינויה.

"אנו פונים אליך באופן דחוף ביותר, מיד לאחר שהובא לידיעתנו כי נעשתה אליך או אל מנכ"ל המשרד פנייה מעיריית חיפה בכתב בדרישה לפנות את העמותה לאלתר ממקום מושבה זה כ-18 שנה, בטענה כי המבנה אינו בשימוש כביכול", כתבה כהן מיכאלי לדרעי, "נבהיר לאלתר כי מדובר בסילוף העובדות ובהטעיה חמורה ומכוונת של כבודו ושל משרד הפנים במטרה לפנות את העמותה לצרכים אחרים. העמותה מחזיקה כדין בנכסים, וניסיון של גורמים פוליטיים שונים לעשות שימוש בנכסי העמותה למטרות פוליטיות, תוך הפרת זכויות היסוד של העמותה, היא חמורה ביותר".

כהן מיכאלי הוסיפה כי "לא פחות חמורה העובדה שהפנייה נעשתה מאחורי גבינו, ללא ידיעתנו ותוך הטעייה חמורה והכשלתו של השר על ידי הצגת תמונה מעוותת של מצב הדברים, בניסיון להוציא במחטף את החלטת השר ולפגוע באינטרס הציבורי ובעמותה לטובת אינטרסים פוליטיים זרים ופסולים. אנו דורשים כי העמותה והמבנה ימשיכו בפעילותם ובייעודם כפי שהיה ב-22 שנים האחרונות, וכן כי לא יבוצע כל שינוי שיגרום לקריסתה המיידית של העמותה, וכתוצאה מכך להפסקת סיוע הומניטרי הניתן לאלפי אנשים נזקקים וחולים מדי חודש בחיפה והצפון".

 

 

בפנייתה לדרעי ציינה כהן מיכאלי כי "המבנה, כשניתן לעמותה, היה נטוש והרוס, והעמותה השקיעה מיליונים רבים במשך השנים על מנת לשקמו, כולל דלתות, חלונות, ריצוף חשמל, קירות, מערכות תקשורת ומחשבים ועוד. לעמותה 17 עובדים, ובהם רופאי שיניים וסייעות, כ-80 מתנדבים קבועים ועוד מאות מתנדבים נוספים שמגיעים בדרך של התנדבות מחברות במשק כגון אלקטרה, טכניון, פלוריסטם ועוד, אשר רובם ככולם ממוקמים במבנה העמותה ומנהלים משם את פעילותם. את המבנה פוקדים עשרות ולעתים מאות אנשים מדי יום, אשר באים לקבל טיפול רפואי, סיוע באבזור הבית, מזון באופן שבועי ועוד. העמותה מחזיקה בנכסים כדין זה שנים ארוכות, וביצוע מחטף מאחורי גבה מהווה עשיית דין עצמית, נוגד את האינטרס הציבורי ומפר את כל כללי המשפט והמינהל הציבורי התקינים, ובראשם זכות השימוע. לסיכום, ניתן לראות בנקל כי המבנה הוא שוקק חיים, פעיל ומשמש עשרות אלפי משפחות בשנה, וכי הפקעתו מהעמותה יגרום להפסקת כל הפעילות שבו, הן בשכר והן בהתנדבות".

את המכתב סיימה כהן מיכאלי בדברים: "אנו מצרים על ניסיון ההטעיה של כבודו ועל כך שאנו נאלצים לפנות בפנייה בהולה זו, ומקווים מאוד להזמין את כבודו לסיור במבנה העמותה כבר בימים אלו על מנת להתרשם מקרוב מפועלה ולסייע בחיזוק התשתית שלה. נודה מראש על סיוע לעמותה על דרך של אי היענות למכתב המטעה, ועל דרך של הותרת המצב על כנו".

במשרד הפנים לא נשארו אדישים לפנייה, השהו את אישור ההקצאה, והיום כאמור יבצעו בדיקה לגבי הסטטוס של הנכס, שבסיומה יגיש חנא את המלצותיו למשרד הפנים.

משרד הפנים אישר את הדברים ל"כלבו – חיפה והצפון" ומסר בתגובה: "נציגי מחוז חיפה במשרד הפנים יבחנו את השימוש במבנה זה לאור פניות שהגיעו למשרד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שולה

    מקום נפלא שבו ההנהלה הנפלאה והמתנדבים ,עושים ימים כלילות כדי לעזור לנזקקים באשר הם : טיפולי שיניים, חלוקת מזון,מכירה במחיר אפסי של כלי בית מוצרי חשמל ריהוט ביגוד והנעלה,
    עזרה אישית למשפחות של ילדים חולי סרטן, חלוקת מזון בבתי חולים, עזרה לאזרחים וותיקים בחיפה, וניצולי שואה.
    מקום זה חייב להמשיך בעבודת הקודש שלו!!!!!!

  2. מיכל

    העמותה חייבת להמשיך, אבל ממש לא חייב שזה יהיה דווקא מהמקום הזה. חצי מהמבנה, ריק, וחנות הרהיטים מיותרת (מישהו שם מרוויח מהמכירה)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר