סיור השרה עידית סילמן בנחל גדורה (צילום: דוברות העירייה)
סיור השרה עידית סילמן בנחל גדורה (צילום: דוברות העירייה)

מפגעי הרעש מכלי רכב משופרים: דוקורסקי ביקש מהשרה סילמן להצטרף למיזם "ערים שקטות"

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, ביקרה בקרית ביאליק ושמעה מראש העירייה, בין היתר, על מפגע חסת המים שמכסה את מי נחל הגדורה ומהווה כר פורה ליתושים ועל רצונה של העירייה להצטרף למיזם "ערים שקטות" שיאפשר לה לאתר עברייני רעש ולהטיל עליהם קנסות

פורסם בתאריך: 6.12.23 12:47

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, ביקרה שלשום (שני) בקרית ביאליק עם צוותה. הביקור החל בסיור לאורך טיילת שמעון פרס (נחל הגדורה). ראש העירייה אלי דוקורסקי ונציגי המחוז במשרד להגנת הסביבה הציגו בפני השרה את סוגיית הטיפול בבעיית חסת המים, צמח פולש שכיסה את מי הנחל. הצמח גורם למפגע אקולוגי ותברואתי ומהווה כר פורה יתושים. דוקורסקי ציין כי רשות נחל הקישון פועלת באופן תדיר למיגור חסת המים באופן מכני וידני תוך ניצול משאבים כספיים רבים, אך ללא הצלחה. כמו כן ביקש דוקורסקי את סיוע המשרד עבור פרויקט השבת מים לנחל. לדבריו, הנחל חוצה את כל העיר לאורכה, ומאז הקמתה של הטיילת הפך המקום למוקד משיכה לאלפי תושבים שצועדים, רצים או רוכבים לאורכו. סחרור המים יאפשר הזרמה קבועה וימנע את תופעת היתושים באזור הטיילת.

בפגישה נדון נושא הצטרפות העירייה למיזם "ערים שקטות" של המשרד להגנת הסביבה, שמטרתו לקדם אמצעי אכיפה לצמצום מפגעי הרעש מכלי רכב משופרים ואופנועים שמטרידים את מנוחתם של תושבי העיר, במיוחד בכבישים שעוטפים את העיר, כבישים 22, 79 ו-4. הצטרפות למיזם תאפשר לעירייה לאתר עברייני רעש במרחב הציבורי ולהטיל קנסות על שימוש מופרז בצופרים מכלי רכב באמצעות מצלמות אקוסטיות ואמצעים טכנולוגיים נוספים.

 

 

נושא נוסף שנדון בפגישה היה המפגע הסביבתי המתמשך שנגרם משריפות אשפה פירטיות בכפרים הערביים הסמוכים לקריות. דוקורסקי הדגיש כי מדובר במפגע שגורם לתושבי הקריות סבל רב זה שנים רבות.

השרה סילמן ביקרה בחטיבת ביניים אורט דפנה והתרשמה מהפעילויות של "בית הספר הירוק" –  הגינה הקהילתית, הטיפול בבעלי חיים, תחרות רובוטיקה בנושא אנרגיות מתחדשות ועוד.

השרה עידית סילמן בחטיבת הביניים אורט דפנה (צילום: דוברות העירייה)

השרה עידית סילמן בחטיבת הביניים אורט דפנה (צילום: דוברות העירייה)

סילמן אמרה בתום הביקור: "התרשמתי עמוקות מפעילות העירייה בתחום הגנת הסביבה ובמיוחד מההשקעה בפעילויות החינוכיות הרבות המטמיעות את נושא איכות הסביבה".

דוקורסקי: "אני מודה לשרה להגנת הסביבה ולצוות המשרד על שבחרו בקרית ביאליק לאחת משש הערים היחידות במדינה שזכו בקול קורא 'הכנת תוכנית אב בנושא הערכות לשינוי אקלים' והטמעתה בכל תחומי פעילות הרשות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר